FISKALIZACIJA: Nepravilnosti u 19 lokala, zatvoreno njih 8
Kao i u brojnim drugim hrvatskim krajevima, i gosti pojedinih međimurskih ugostiteljskih objekata u proteklom su razdoblju nailazili na zatvorena vrata svojih omiljenih mjesta za izlazak. Kako doznajemo, zbog nepoštivanja odredbi Zakona o fiskalizaciji u prometu gotovinom, Služba za nadzor Porezne uprave Područnog ureda Čakovec tijekom siječnja i veljače privremeno je zapečatila osam ugostiteljskih objekata na našem području.
Razlozi zabrane obavljanja djelatnosti bili su neizdavanje računa, neevidentiranje prometa i neprovođenje postupka fiskalizacije izdavanja računa. Prema odredbama Prekršajnog zakona, inspekcijska tijela Porezne uprave mogu privremeno odrediti mjeru zabrane poduzimanja određene poslovne aktivnosti do osam dana, a za prekršitelje su dakako predviđene i novčane kazne. U Poreznoj upravi ne otkrivaju koji su lokali bili zatvoreni, no, neki od njih su u Nedelišću, Pušćinama, Čakovcu...
U razdoblju od 8. siječnja do 26. veljače Služba za nadzor Porezne uprave u Međimurskoj županiji obavila je ukupno 350 nadzora primjene odredbi Zakona o fiskalizaciji u prometu gotovinom. Manje ili veće nepravilnosti utvrđene su kod 19 obveznika fiskalizacije.
Novčane kazne, ovisno o vrsti nepravilnosti, kreću se od 5 tisuća, pa čak do vrtoglavih pola milijuna kuna. Onaj tko ne izda račun sa svim propisanim podacima, može biti kažnjen iznosima od 10.000 do 50.000 kuna, a odgovorna osoba u dotičnom lokalu do 50.000 kuna.
Kupac koji ne zadrži račun i ne pokaže ga na zahtjev inspekcije, novčanik će olakšati za iznos između 200 i 2.000 kuna. S pet tisuća do čak pola milijuna kuna kaznit će se obveznik fiskalizacije koji, uz ostalo, ne nabavi digitalni certifikat te ako u roku od dva dana, računajući od dana u kojem je prekinuta, nanovo ne uspostavi elektroničku vezu te poreznicima ne dostavi sve izdane račune.
Predsjednica Ceha ugostitelja Međimurske županije Dragica Horvat kaže kako službenih informacija o privremenom zatvaranju određenih lokala nema. Isto tako, nijedan ugostitelj, barem što se tiče onih koji tu djelatnost obavljaju kao obrtnici, a njih je u Cehu oko 160, nije uputio nikakve primjedbe.
– Dobro smo se pripremili za uvođenje fiskalnih blagajni, na početku je nešto malo opadao signal, odnosno veza s Ministarstvom financija, no, sad je sve u redu. I djelatnici su uhodani.
Morali smo naučiti jer nam država, očito, ne oprašta pogreške, ističe Horvat.
Sljedeći na redu – odvjetnici
Osim fiskalnih blagajni, novost u poslovanju ugostiteljskih objekata je smanjenje PDV-a na stopu od 10% za usluge pripremanja hrane i prehrane u ugostiteljstvu.
Predsjednik Ceha ugostitelja pri HGK-u Miroslav Folnegović Hulec medijima je rekao kako je, zahvaljujući tome, stvoreno povoljnije poslovno okruženje.
No, napominje i kako se zbog ukupne ekonomske situacije, posebno slabe kupovne moći gostiju, zasad ipak ne mogu očekivati nova ulaganja niti otvaranje radnih mjesta.
Fiskalne blagajne od prvog travnja trebali bi imati i odvjetnici. No, Hrvatska odvjetnička komora pokrenula je postupak ocjene ustavnosti zakonskog propisa koji nalaže spomenuto.
U Odvjetničkoj komori pozivaju se na odluku Vrhovnog suda da odvjetničke usluge nisu trgovačka djelatnost, pa na njih ne mogu biti primijenjene odredbe fiskalizacije.
Velimir Kelkedi
Izvor: 3019
Ostalo iz kategorije "Arhiva"
09.11.2015
Cvrčak i mrav iz druge basne
08.11.2015