Arhiva 31.03.2011. 00:00. Zadnja izmjena: 25.02.2016. 11:17.

Kolska - novi proizvod za eurotržište

S obzirom na to da je Uprava HŽ-a nedavno donijela program modernizacije i izgradnje voznoga parka težak 6,2 milijarde kuna, a dio te proizvodnje usmjeren je u radionice poput čakovečke Kolske, koje su se već dokazale s kvalitetnim projektima, u Kolskoj ne bi trebali biti zabrinuti za budućnost, no s druge strane, niti ne spavaju na lovorikama.
Štoviše, u trajnoj orijentaciji da se na tržištu mora nalaziti svoje mjesto s vlastitim proizvodima, a ne iznajmljivanjem ruku i trošenjem strojnog parka čije se zanavljanje ne može financirati samo obavljanjem servisno-tehničkih usluga, u Radionici željezničkih vozila u Čakovcu pri završetku jednog velikog projekta - proizvodnje dvoosovinskih plato vagona za prijevoz kontejnera Lgs-z koji nastaju rekonstrukcijom amortiziranih vagona serije Gbs-z, nepraktičnih za današnje transportne potrebe, iz rukava vuku novi tržišni adut.
NOVI PROJEKT U
ZAVRŠNOJ FAZI
Inženjer Darko Horvat, šef proizvodnje u Kolskoj, kaže da spremni čekaju mogućnost otvaranja još jedne nove proizvodnje - proizvodnje vagona prevrtača za rasute terete kojih u modelu kakav su razvili u Kolskoj nema u željezničkim sustavima Europe.
- Došli smo u fazu u kojoj je izrada radioničke dokumentacije pred završetkom. Radi se o vagonu dužine 14 metara, s dva utovarna sanduka između kojih je hidraulički motor koji omogućava kipanje (i to dozirano) po tri osi, a osim toga, autonomnan je u manevri, što je iznimna ušteda jer nije potrebno angažirati lokomotive. Namijenjen je prijevozu rasutog tereta za poljoprivredu, graditeljstvo, kemijsku industriju, energetiku...
SVI SU MOZGALI
- Da bismo došli do novog proizvoda, angažirali smo sve stručne službe i kapacitete Kolske, od financijske službe nadalje. Direktor Dražen Vidović i ja smo, u suradnji s Brodarskim institutom Zagreb, angažirani na projektima, a proučavanjem baza podataka, sami smo u Kolskoj došli do procjene koji je to tip vagona koji nedostaje u sustavu željeznica u širem europskom okruženju. U tim smo bazama našli nepopunjenu tržišnu nišu. Popunili smo je s novim proizvodom za koji je već zainteresirano i arapsko tržište, koji ima sjajnu mogućnost uporabe u gradnji novih pruga, velike cestovne infrastukture, a posebno u preuzimanju rasutog tereta koji se nekad tradicionalno prevozio prugom, pa preselio na ceste, a sad se ponovo, zbog cijene energenata, svi okreću željeznici i mogućnostima koje tu stoje neiskorištene.
I NOVAC SE NAĐE
- U razvijanju tog vagona nismo čekali pomoć sa strane. Sami smo krenuli u osmišljavanje projekata. Financiranje razvoja s 1,3 milijuna kuna riješili smo potporom iz državnih fondova... Rješenja, dakle, postoje, samo sad – na pragu nove proizvodnje, kad imamo novi proizvod do kojeg se došlo radom, a ne kukanjem o krizi - svjesni smo da plasman, marketing, korak na velika tržišta prelazi kapacitete jedne Kolske. Tu bi sad trebala biti jača uloga velikog sustava kojeg smo mi dio.
Marijan Belčić

Izvor: 2918