Kolska opet prva s novim proizvodom
U četvrtak, 8. rujna 2011. u Radionici željezničkih vozila u Čakovcu Branimir Jerneić, predsjednik Uprave poduzeća HŽ Infrastruktura, na prigodnoj je svečanosti od Dražena Vidovića, direktora Kolske, na simboličan način preuzeo osam vagona koji su napravljeni rekonstrukcijom rabljenih teretnih vagona za novu namjenu.
Rekonstrukcija tih osam vagona (koji se inače koriste tehnički upareni za dvostrani rad na pruzi kao četiri garniture) vrijedna je 2,170.000 kuna, a sredstva je HŽ Infrastruktura izdvojila iz vlastitih izvora.
Predajući garnituru vagona naručitelju, D. Vidović naglasio je da Kolska vodi politiku prepoznatljivosti svojih proizvoda, pa će i novi vagoni, budući da je to prvi slučaj u Hrvatskoj da se od osam rabljenih teretnih vagona naprave četiri platforme za automatiziran utovar i istovar tračnica pri remontu pruga – toj prepoznatljivosti dodatno pridonijeti. I kao tehnička referenca i kao preporuka potencijalnim naručiteljima iz šireg okruženja.
Platforme za automatiziran utovar i istovar tračnica zadovoljavaju sve tehničke karakteristike u pogledu zadovoljavanja hrvatskih (s EU usklađenih) industrijskih normi, razvijene su u Kolskoj – od projektiranja do testiranja na otvorenoj pruzi - u suradnji s tehničkim stručnjacima naručitelja, a budući da se radi o prvom poslu Kolske izravno s HŽ Infrastrukturom, Vidović je rekao da očekuje i nastavak te suradnje. Da će Kolska u Čakovcu vjerojatno raditi sve više i po narudžbi HŽ Infrastrukture, u svom je obraćanju sudionicima primopredaje, brojnim inženjerima i tehničarima te majstorima Kolske potvrdio i B. Jerneić koji je rekao:
- Nama će se, upravo zbog automatiziranosti novih platformi za utovar i istovar tračnica, pri remontu pruga bitno povećati kapacitet zahvata u jedinici vremena te ostvariti bitna ušteda i smanjenjem vremena obustave prometa na dionici koja je u remontu. Konačno smo izašli iz vremena u kojem smo na pružnim radovima imali pogon na žgance te počeli raditi s – upravljačkim konzolama. Posebno je vrijedno što su platforme u potpunosti proizvod domaće željezničke industrije, što je još jedan pokazatelj da imamo znanja i kapaciteta da s vlastitim proizvodnjama pridonesemo podizanju kvalitete željezničkog prijevoza putnika i robe.
Vagonima serije US-zž Građevinski poslovi održavanja HŽ Infrastrukture koristit će se u svojim svakodnevnim obvezama, kao i za potrebe remonta pruga kada će ti vagoni služiti za prijevoz tračnica na mjesto izvedbe radova i za njihov mehaniziran istovar konzolnim dizalicama s obiju bočnih strana vagona. To je osobito važno sada, kada se očekuje otvaranje novoga ciklusa investiranja u željezničku infrastrukturu u Hrvatskoj, u prvom redu na prugama koje su hrvatske dionice paneuropskih prometnih koridora (pruga Savski Marof - Tovarnik i pruga Rijeka - Zagreb - Botovo - državna granica). Mi do pred godinu dana, dok u tehnološkom, organizacijskom i financijskom smislu nismo očistili svoj portfelj u HŽ-u, nismo bili u mogućnoisti krenuti u veće investicijske zahvate. S ovom godinom ti su zahvati naglašenije krenuli, novac smo reorganizacijom financija osigurali za ovaj i za buduće poslove koji stoje pred nama. (MB)
Izvor: 2942
Ostalo iz kategorije "Arhiva"
09.11.2015
Cvrčak i mrav iz druge basne
08.11.2015