Arhiva 28.08.2012. 00:00. Zadnja izmjena: 25.02.2016. 11:19.

Međimurski studenti na svjetskim inženjerskim natjecanjima

S Vukom jure prema svjetskoj slavi!

Student 5. godine strojarstva na Fakultetu strojarstva i brodogradnje u Zagrebu Damir Tota iz Donjeg Kraljevca obavijestio nas je o velikom uspjehu međimurskih studenata na recentnim međunarodnim inženjerskim natjecanjima. Odmjeravaju se inženjerske vještine i znanja izradom bolida i elektromobila nastalih u radionicama fakulteta. Damir je predsjednik studentske udruge (Hrvatska studentska asocijacija strojarskih fakulteta), a za rad na projektu Formula student u svibnju je s kolegama dobio Rektorovu nagradu.
- Početkom akademske godine okupio sam tim od četiri nova člana te s njima, kao mentor, radio na projektu Bosch Elektromobil. U projektu su sudjelovala i dvojica Međimuraca: Nino Horvat iz Belice i Adam Azenić iz Čakovca, studenti 3. godine FSB-a te dobitnici nagrade “Davorin Bazjanac” za izvrsnost u studiranju. Bosch Elektromobil je natjecanje koje je po četvrti put organizirala tvrtka Robert Bosch Power Tool Kft iz Misckola u Mađarskoj, natjecanje za koje je potrebno konstruirati i proizvesti malo i lagano vozilo “Strujić” na 3 ili 4 kotača pogonjeno s 8 akumulatorskih bušilica. Ispoštovavši sve zahtjeve tehničkog i sigurnosnog karaktera te zadane rokove, FSB Elektro tim uspješno je sudjelovao na tom natjecanju i, uz nedostatak sreće (pucanje sajle gasa, a zbog toga i vožnja na samo 4 od 8 pogonskih bušilica), osvojio 16. mjesto od 60 timova. Ipak, dokazali smo da vozilo ima odličan potencijal te ćemo ga doraditi za natjecanje sljedeće godine. Od srca zahvaljujemo našim sponzorima iz Međimurja - tvrtkama Edison, Omnibus - Commercium, Transporti Arno-Magdalenić i obrtništvu Štikma, kaže Damir Tota.
STRPLJENJEM DO USPJEHA
Studenti strojarstva nastupili su i na prestižnom inženjerskom natjecanju Formula student u Engleskoj:
- Svoj bolid nazvali smo Likos (grč. vuk), no, prošle godine nismo uspjeli testirati inovacije i nastupiti na natjecanju zbog nedostatka sredstava. Kako prema propozicijama ovog natjecanja nije moguće nastupiti dvije godine s istim bolidom (jer je cilj razvijanje inženjerskih vještina i stjecanje praktičnog iskustva), odlučili smo nastup odgoditi za 2012. Utrka služi samo prezentaciji mogućnosti našeg proizvoda. Da država više ulaže u ovakve projekte te opremanje fakultetskih laboratorija u kojima bi se studenti susretali s realnim problemima kakvi ih kasnije čekaju u karijeri, ne bi bile potrebne sramotne mjere da visokoobrazovanu osobu poslodavac godinu dana iskorištava za 1.600 kn. Ako možemo konstruirati, proizvesti po vlastitoj tehničkoj dokumentaciji i “prodati” sucima (inženjerima iz F1) konkurentan bolid koji do 100 km/h ubrzava za 3,2 sekunde, a istovremeno je siguran za vozača, onda se možemo nositi i sa svakim zadatkom postavljenim u budućoj inženjerskoj karijeri - odlučno kaže mladi stručnjak, dodavši da se stvari ipak kreću na bolje te da je predsjednik RH Ivo Josipović prihvatio pokroviteljstvo nad projektom, a potencijal su prepoznali u Hrvatskoj gospodarskoj komori, Hrvatskoj obrtničkoj komori te Uredu za tehničku kulturu Grada Zagreba.
- Početkom akademske godine priključili su nam se kolege s Ekonomskog fakulteta i Zagrebačke škole ekonomije i managementa koji su se bavili marketingom, a ranije i Damir Muha iz Čakovca, znanstveni novak na Fakultetu elektrotehnike i računarstva u Zagrebu. Bolid je predstavljen javnosti u okviru 21. međunarodnog sajma alatnih strojeva i alata - BIAM na zagrebačkom Velesajmu, a u Engleskoj smo nastupili u srpnju, na legendarnoj Silverstone. Postigli smo najbolji rezultat FSB Racing tima do sada - ukupno 24. mjesto u konkurenciji 103 sveučilišta iz cijeloga svijeta! Uzevši u obzir da za prvih 15-ak mjesta ne možemo uopće konkurirati zbog budžeta kojim raspolažemo, ovo je vrhunski rezultat. Tim od 20 članova u ovaj je projekt uložio oko 50 tisuća radnih sati, uz izvršavanje svih redovnih obveza na fakultetima, a tijekom 2 godine utrošeno je 100.000 kuna te 300-tinjak tisuća kuna u doniranom materijalu i uslugama. Za potporu u projektu Formula student također zahvaljujemo i tvrtkama Letina Inox i TMT, NMP Produkt, Lepoglavec, Novi Feromont, Servus i obrtništvo Štikma - dodaje Damir Tota koji nam je poslao i fotografije timova za pobjede te vozila Likos i Strujić.
Željka Drljić

Izvor: 2992