Arhiva 01.02.2012. 00:00. Zadnja izmjena: 25.02.2016. 11:18.

Nema više posebnog linijskog prijevoza

Od 1. veljače cestama Međimurske županije putnike i učenike prevozit će isključivo međimurski autobusni prijevoznici udruženi u M–Grupu, a krapinska Presečki grupa više ne smije voziti jer je i pravomoćno ostala bez dozvola za linijski prijevoz. Odlazak Presečkog ujedno znači i odlazak u povijest posebnog linijskog prijevoza (prijevoz srednjoškolaca), pa će se učenici voziti na redovitim linijama javnog prijevoza po privremenoj odluci. Podsjetimo, 6. listopada 2011. godine međimurski župan Ivica Perhoč, nakon pisane najave Presečki grupe o prestanku obavljanja prijevoza ukinuo je dozvole za obavljanje javnog linijskog prijevoza, na što se Presečki grupa žalila Ministarstvu prometa. Pravomoćna odluka Ministarstva i naputak kako se dalje ponašati čekali su se do protekle srijede, 25. siječnja, kad je i stiglo rješenje Ministarstva o odbacivanju žalbe. Ovakav rasplet događaja popraćen je press konferencijom koju su u ponedjeljak, 30. siječnja održali župan Ivica Perhoč, zamjenik Matija Posavec, načelnik Općine Nedelišće Mladen Horvat te predstavnici M-Grupe. Ono što je najvažnije, zasada će se (vjerojatno do kraja ove školske godine) prijevoz putnika i učenika odvijati prema privremenoj odluci, na dosadašnjim linijama i s istim voznim redom, ali uz nešto više cijene. Budući da više nema posebnog linijskog prijevoza, učenici i ostali putnici koristit će se istim linijama, s dolaznim stajalištem na autobusnom kolodvoru Čakovec. Mjesečne karte učenici će kupovati u Macanovom domu (preko puta Autobusnog kolodvora Čakovec), a pokazi i iskaznice koje su učenici imali za Presečki grupu bit će napravljeni na trošak prijevoznika. Prvih dana, koliko će trebati dok se sustav ne uhoda, učenici će se moći voziti bez karte. Pogodnosti kao što su sufinanciranje Županije i pojedinih općina ostaju i dalje, a na redu je priprema raspisivanja javnog poziva, kako bi se u novu školsku godinu ušlo s jasno definiranim načinom prijevoza, bez igara i igrica kakve su se vodile protekle godine.
V.Trstenjak

Prijevoz poskupljuje

Iako zamjenik župana Matija Posavec tvrdi da će se Međimurci u javnom prijevozu i dalje voziti najjeftinije u Hrvatskoj, od 1. veljače ove godine na snagu stupa novi, skuplji cjenik prijevoza putnika u županijskom linijskom prijevozu na području Međimurske županije. Cjenik ima 9 zona, ovisno o kilometrima, pa će tako cijena karte do 5 km iznositi 11 kuna, 10 km 13 kuna, do 15 km 15 kuna, do 20 km 28 kuna, do 25 kilometara 20 kuna, do 30 km 22 kune, do 35 km 24 kune, do 40 km 26 kuna te do 45 km 29 kuna. Za starije od 65 godina cijena karte umanjuje se za 30 posto.
Poskupljuju i mjesečne karte - u prvoj zoni koštat će 220 kuna, u drugoj (do 10 kilometara) 320 kuna, u trećoj 420 kuna, u četvrtoj 500 kuna, a od pete do devete zone (od 21 do 45 kilometara) cijena će biti jedinstvena – 560 kuna.
Radničke mjesečne karte kreću se u iznosu od 422 kune za prvu zonu do 1.114 kuna za devetu zonu. (vt)

Kakvim nas autobusima voze?

Svima u sustavu javnog prijevoza - od prijevoznika, do županijskih čelnika i inspekcija, puna su usta sigurnosti, ali teško se oteti dojmu da stvari nisu baš tako sjajne kako se to uporno pokušava plasirati javnosti i putnicima. Gotovo da nema linije na kojoj nije bilo kvarova autobusa, putnike se vozilo u rasklimanim starim “kripama”, bez obzira na zakone i pravilnike o sigurnosti na cestama. Nedavno su putnici čekali na drugi autobus jer je onom u kojem su se vozili curio hladnjak, na jednoj liniji stajalo se svakih pet kilometara kako bi vozač iz kanistera dolio vodu, a 23. siječnja u Lopatincu učenici su morali bježati iz autobusa koji se zapalio – srećom, priseban vozač uspio je pogasiti požar... (vt)

Izvor: 2962