NOVI DIZEL-ELEKTRIČNI VLAK: 120 kilometara za 4 sata!
Na 152 godine staroj pruzi kroz Međimurje vrlo tiho klizi novi vlak. Prototip dizel-električnog motornog vlaka proizveden je u upravo u stečaj poslanoj Tvornici željezničkih vozila Gredelj u Zagrebu (u suradnji s Končarovim poduzećem Električna vozila).
Prva vožnja tog vlaka na relaciji na kojoj bi trebao redovno prometovati bila je u utorak, 9. listopada, kada je vlak s četvrtog perona zagrebačkog glavnog kolodvora krenuo u 11 sati i 16 minuta prema Kotoribi, kamo je stigao u 15 sati i 16 minuta. Za točno četiri sata. I premda se taj vlak, koji će dnevno prometovati na spomenutoj relaciji od ponedjeljka do četvrtka (ne i petkom jer je prevelik broj putnika za postojeću garnituru), zaustavlja na stajalištima i kolodvorima u Zaprešiću, Zaboku, Bedekovčini, Konjščini, Budinščini, Novom Marofu i Varaždinu do Čakovca, a zatim i u Maloj Subotici i Donjem Kraljevcu prije Kotoribe, četiri sata vožnje za okruglo 120 kilometara pruge ne može se brojiti u posebna postignuća. S po četiri minute stajanja na 15 kolodvora ili stajališta potrošeno je tek 60 minuta, što znači da se prometuje s prosječnom brzinom ne višom od 40 kilometara na sat. Postignuće je jedino udobnost i doista visok komfor interijera vlaka, proizvod domaće pameti, umješnosti i konstruktorskog rada - možda najbolji dokaz da Gredelj, koji ga je proizveo, i nije trebalo sjuriti u stečaj, no, to je druga tema.
Vlak je trodijelna kolna garnitura: ima dva krajnja motorna vagona s upravljačnicom i srednji bez upravljačnice, za regionalna je putovanja s čestim zaustavljanjima i velikom izmjenom putnika, pa zato ima četiri para dvokrilnih ulaznih vrata širine 1,3 m i jedan ulaz s pokretnom rampom za ulazak invalida.
Maksimalna brzina vlaka je 140 km/h (na spomenutoj realaciji zbog stanja pruge ne može ju ni razviti), prima ukupno 410 osoba, s tim da je 209 sjedećih mjesta u dvosjedima, no, posebno je uređen prostor namijenjen smještaju invalida u kolicima i roditeljima s djecom u kolicima. Ima i stalke za bicikle, a klimatizacija grije ili hladi putnički prostor, ovisno o sezoni.
Novi vlak s održavanjem u jamstvenom dvogodišnjem roku stoji 32,9 milijuna kuna. (MB)
Izvor: 2999
Ostalo iz kategorije "Arhiva"
09.11.2015
Cvrčak i mrav iz druge basne
08.11.2015