Arhiva 17.02.2010. 00:00. Zadnja izmjena: 25.02.2016. 10:36.

NOVI MOST I OBILAZNICA IPAK U PROSTORNI PLAN?

Do srijede, 17. veljače traje javna rasprava o prijedlogu novog Prostornog plana Međimurske županije u Gradu Mursko Središće. Knjiga primjedbi i prijedloga na novi Prostorni plan u koju građani mogu iznijeti svoje sugestije u pisanom obliku otvorena je u prostorijama gradske uprave, kod referenta za graditeljstvo, prostorno planiranje, zaštitu okoliša, stambene i komunalne poslove.
Iz Zavoda za prostorno uređenje Međimurske županije u Grad je stigao prijedlog plana za ponovnu javnu raspravu u kojem je akceptirano nekoliko za Grad važnih elemenata kojima je prijetilo da neće biti ugrađeni u novi Prostorni plan. Prije svega, u pitanju je novi most na Muri i zaobilaznica Murskog Središća, strateški važni projekti za budući razvoj Murskog Središća. Usvojen je prijedlog Grada, kažu autori prijedloga Plana za novu javnu raspravu, da se u cilju poboljšanja kvalitete života u Gradu narušene prometom teretnih vozila iznađe rješenje za njegovo preusmjeravanje izvan naselja, i to na novi most na Muri, istočno od Murskog Središća. Budući da taj prometni pravac nije sadržan u Strategiji prostornog razvoja i Strategiji prometnog razvoja RH, daljnji postupci za realizaciju tog zahvata temeljit će se na procjeni vremenskog razdoblja funkcioniranja graničnog prijelaza i ocjeni isplativosti tog prometnog pravca te izgradnje novog graničnog prijelaza.
Upravo je sadašnji Granični prijelaz Mursko Središće “šaka u oko” tkivu Grada, mnogo je murske vode proteklo ispod njezinog mosta, a bezbrojni pokušaji da se granični prijelaz makne sa sadašnje pozicije pokazali su se jalovi. Zapravo, otkada je Mursko Središće postalo grad, granični prijelaz koristio se pred svake izbore kao točka na kojoj su se mjerile snage (i) lokalnih političara iako je svima bilo jasno da državne administracije i Hrvatske i susjedne Slovenije o novom graničnom prijelazu vode brigu “koliko je crnog pod noktima”. Osim, naravno, prigodničarski, za posjeta nekog od visokopozicioniranih državnih dužnosnika ili, nedavno, predsjednika Stjepana Mesića koji se ponovo “složio” da je granični prijelaz nesretno smješten. Pokušaj da se s problemom na “licu mjesta” upoznaju i predsjednica Vlade Jadranka Kosor i prometni ministar Božidar Kalmeta ostao je samo pokušaj jer oni očito nemaju vremena za Mursko Središće iako su bili službeno pozvani. Poziv im je još uvijek otvoren. Više kooperativnosti gotovo da je pokazala slovenska strana čija lokalna zajednica snažno podržava inicijative iz Murskog Središća, dapače - nude i nove ideje i suradnju i oko revitalizacije željezničkog prometa (turističkih ruta) na pruzi Lendava - Mursko Središće, nude prilagodbu svojih prostornih planova... A mi razmišljamo o tome je li isplativo nešto poduzimati prije nego se šengenski granični režim preseli na istočne granice Hrvatske ili nemoćno promatrati zakrčenja središta Murskog Središća kamionskim prometom. Čak se svojevremeno i s transparentima demonstriralo po glavnoj prometnici Murskog Središća. Je li konačno pitanje novog mosta i zaobilaznice razriješeno? Načelno, da, ali do realizacije planirane trase obilaznice Murskog Središća (koja je važna i za buduću industrijsku zonu) s planiranim mostom na Muri koja se usmjerava na planiran čvor na autocesti u susjednoj Sloveniji - još je dug put.
V.Trstenjak

Promet raste, gužve sve veće

Proteklog mjeseca na graničnom prijelazu Mursko Središće zabilježno je 133.899 putnika i 50.810 vozila. Od toga je bilo čak 4.539 teretnih vozila, odnosno 181 teretno vozilo dnevno. Najviše putnika bilježi se u srpnju, kolovozu i rujnu. U kolovozu 2009. godine preko graničnog prijelaza Mursko Središće prešao je 302.481 putnik i 95.576 vozila. Najviše teretnih vozila, 6.016 (odnosno 240 dnevno) zabilježeno je u listopadu. Nikome pametnom ne treba dokazivati što ovakve brojke znače za promet u Murskom Središću. (vt)

Izvor: 2860