NOVI ZAKON: Motorne romobile i bicikle treba registrirati
Nedavno su na snagu stupile izmjene i dopune Zakona o sigurnosti prometa na cestama. Na neke od značajnijih novosti koje one donose u razgovru s novinarima upozorio je Siniša Šajnović, načelnik Postaje prometne policije u Čakovcu. Izmjenama Zakona definirane su kategorije lakog četverocikla i četverocikla, rekao je Šajnović. Vozač lakog četverocikla bez kabine mora nositi zaštitnu kacigu na glavi, a onog koje ima kabinu, koja mora biti homologirana, mora biti vezan sigurnosnim pojasom. Za upravljanje lakim četverociklom dobna granica je 16 godina i nužna je vozačka dozvola AM kategorije. Vozač četverocikla bez kabine mora nositi zaštitnu kacigu na glavi, a ako vozilo posjeduje kabinu, također homologiranu, mora biti zavezan sigurnosnim pojasom. Za upravljanje četverociklom dobna granica je 18 godina i nužna je vozačka dozvola B kategorije, a iznimno takvim vozilom mogu upravljati osobe koje posjeduju A1, A2 ili A kategoriju ukoliko su vozački ispit položili prije 9. srpnja ove godine, odnosno stupanja na snagu izmjena.
Novčanom kaznom od 5 do 15 tisuća kuna ili kaznom zatvora do 60 dana kaznit će se vozač koji se vozilom na autocesti, brzoj cesti i cesti namijenjenoj isključivo za promet motornih vozila kreće kolničkom trakom namijenjenom za promet vozila iz suprotnog smjera, odnosno u suprotnom ili zabranjenom smjeru, istaknuo je Šajnović. Vozači bicikla, mopeda i motocikla postaju odgovorni i za one koje voze – oni ne smiju prevoziti osobu koja u organizmu ima droga ili lijekova koji utječu na psihofizičke sposobnosti i na sposobnosti upravljanja vozilima ili ako u krvi ima alkohola iznad 0,5 promila.
Povećani su i rasponi kazni za vozače koji u krvi imaju alkohol, npr. za koncentraciju alkohola od 0,5 do 1 promila u iznosu od tisuću do 3 tisuće kuna i izriče se zaštitna mjera zabrane upravljanja motornim vozilom, za koncentraciju od 1 do 1 i pol promila kazna će iznositi od 3 do 5 tisuća kuna.
Pješaci u uvjetima slabije vidljivosti moraju biti reflektirajuće
označeni i u naselju
Pješaci moraju biti označeni reflektirajućim materijalom ili nekim izvorom svjetlosti kada se kreću noću i danju u slučaju smanjene vidljivosti, bez obzira kreću li se u naselju ili izvan naselja - za nešpoštivanje je predviđena kazna. Snaga vozila kojim smiju upravljati mladi vozači podignuta je sa 75 na 80 kW. Vozač motocikla ili mopeda te vozač lakog četverocikla bez zaštitne kabine i četverocikla bez zaštitne kabine, kao i osobe koje se prevoze na tim vozilima, moraju za vrijeme vožnje na cesti na glavi nositi propisanu, homologiranu i uredno pričvršćenu zaštitnu kacigu.
Vlasnik vozila mora voditi brigu o osobi kojoj je dao vozilo na upravljanje. Ona mora imati važeću vozačku dozvolu i ne smije u organizmu imati nedopuštenu količinu alkohola, odnosno lijekova. Izmjenama je utvrđeno i pojašnjenje jedne odredbe - zaštitna mjera počinje teći od dana dostave obavijesti vozaču o početku primjene mjere. Uvodi se kazna od 3 do 7 tisuća kuna za nepostupanje po znakovima i zapovijedima prometnog redara. S 2 tisuće na 3 tisuće kuna povisuje se novčana kazna i počinju se izricati zaštitne mjere zabrane upravljanja za oduzimanje prednosti prolaska te za nepropisna pretjecanja. Izmjenama postaje zabranjeno zaustavljanje i parkiranje ako se na bilo koji način ometa prometovanje vozila i pješaka. Uvodi se kazna putniku ako neoprezno otvori vrata vozila i bilo kojoj osobi koja utovarom i istovarom predmeta ugrožava sigurnost prometa.
Neke se kazne vraćaju - za parkiranje do 3 metra od pune linije i 4 metara do ruba kolnika, a uvodi se zabrana parkiranja u radijusu od 3 metra od hidranta.
Vozači B kategorije smiju vući prikolicu težu od 750 kilograma ako ona nije teža od automobila i ako zbroj najvećih dopuštenih masa ne prelazi 3 i pol tone. Vozač motornog vozila morat će ugasiti duga svjetla čim ugleda pješaka pored ceste.
Uvodi se i D1 kategorija za mini buseve do 16 putnika i 8 metara dužine vozila, a M kategorija za mopede preimenuje se u AM kategoriju. Vozila kojima je prometna dozvola istekla prije više od 1 godine policija će odjaviti te ih neće biti moguće registrirati na tehničkom pregledu bez posjeta u policiju. Novi autobusi, vozila hitne pomoći i taksi vozila, iako nova, morat će prvi tehnički pregled napraviti nakon jedne godine. Za njih neće vrijediti ona - 24 mjeseca prvog tehničkog pregleda, kao za sva vozila - rekao je Šajnović.
Dražen Kovač
REGISTRIRAJTE MOTORNE ROMOBILE I BICIKLE
Za neke građane najneposredniju važnost ima promjena određenja pomoćnog pješačkog sredstva kao naprave, upozorila je Alenka Hošnjak, zadužena za poslove prometne preventive u PU međimurskoj. Radi se o vozilima poput motornog romobila, motornog bicikla i sličnih vozila s dva ili tri kotača koja na ravnoj cesti mogu postići brzinu do 30 kilometara na sat.
Navedena su vozila izmjenama Zakona svrstana u kategoriju mopeda. Samim time, ona, kao i sva druga motorna vozila, smiju sudjelovati u prometu na cesti samo ako su registrirana i imaju važeće prometnu dozvolu i knjižicu vozila. Policija, stoga, vlasnike vozila koja su do 9. srpnja ove godine spadala u pješačka pomoćna sredstva upućuje da odu prodavatelju vozila i kod njega pribave izjavu o sukladnosti, odnosno homologaciji te da vozila registriraju. Ukoliko vozila nisu registrirali, ne smiju s njima sudjelovati u prometu na cesti. Za sve dodatne informacije u vezi s registracijom vozila mogu se obratiti bilo kojoj stanici za tehnički pregled vozila.
Izvor: 2942
Ostalo iz kategorije "Arhiva"
09.11.2015
Cvrčak i mrav iz druge basne
08.11.2015