NOVI ŽELJEZNIČKI VOZNI RED: Rješenja koja nikome ne koriste
Kako je već poznato, prema običaju od unatrag nekoliko godina, europski željeznički vozni redovi ne mijenjaju se više u proljeće, nego u nedjelju koja je najbliža sredini mjeseca prosinca. Tako će za nekoliko dana, točnije u pola noći od subote 12. prosinca na nedjelju 13. prosinca, kako na svim europskim, tako i na hrvatskim željeznicama (HŽ) za predstojeće jednogodišnje razdoblje, stupiti na snagu novi željeznički vozni red. O kakvim se promjenama na prugama HŽ-a radi, ukoliko ih na pojedinim međimurskim prugama uopće ima, iznijet ćemo u nastavku.
Pruga Kotoriba - Čakovec - Zagreb
Unatoč u prošlom jednogodišnjem razdoblju u više navrata kod nadležnih službi HŽ-a izražavanim željama da se na ovu prugu vrate međunarodni brzi vlakovi iz Budimpešte i obratno, tome nije udovoljeno. Štoviše, sada je ukinut i prvi ranojutarnji vlak koji je iz Čakovca polazio u 4.30 sati i u Zagrebu ostvarivao veze na jutarnje vlakove u smjeru mora i drugih hrvatskih regija. Taj vlak sada polazi samo iz Varaždina.
Jutarnjem vlaku iz Kotoribe za Zagreb u 5.53 sati određen je novi režim prometa. Od Kotoribe do Varaždina prometovat će samo radnim danima.
Istovremeno, međunarodni lokalni vlak iz Kotoribe za Murakeresztur s polaskom u 14.00 sati ukinut je, a s tim u vezi i njegov suprotni par u smjeru iz Murakeresztura.
Zbog navodne nedovoljne iskorištenosti ukinut je i nedjeljni jutarnji vlak s polaskom iz Čakovca za Kotoribu u 8.54 sati.
Ubrzanom poslijepodnevnom vlaku, koji iz Zagreba polazi u 15.15 sati, s dolaskom u Čakovec u 17.26 sati, a u 17.33 sati produžava za Kotoribu ni dalje nisu odobrena zadržavanja na međimurskim stajalištima Čakovec-Buzovec, Čehovec i Donji Mihaljevec iako, s obzirom na njegovu namjenu i činjenicu da ide prema kraju svoga puta - Kotoribi, nema za to nikakvog prihvatljivog opravdanja.
Konačno, višegodišnja ukazivanja međimurskih željezničara - detaljno obrazloženih o potrebi uvođenja u promet jednoga para direktnih ubrzanih vlakova Čakovec-Osijek-Čakovec, ostala su opet neuslišana.
Kao i na svim prugama, kod velikog broja vlakova došlo je iz tehničkih razloga do promjena dolazaka i odlazaka za nekoliko minuta ranije ili kasnije. Ističemo samo jedan primjer: jutarnjem ubrzanom vlaku iz Čakovca preko Koprivnice za Zagreb s dosadašnjim odlaskom u 5.48 sati pomaknut je odlazak na 5.31 sati - punih 17 minuta ranije. Zato svima zainteresiranima preporučamo da ta nova vremena provjere na “svojim” kolodvorima i stajalištima kojima gravitiraju.
Pruga Čakovec - Mursko Središće
Ovdje se u pogledu broja vlakova i kalendara njihovog prometa ništa nije promijenilo, osim ponegdje iz tehničkih razloga koja minuta ranijeg ili kasnijeg polaska ponekog vlaka. U međuvremenu pokrenuta inicijativa za otvaranjem novih stajališta Brodec i Gornji Kraljevec nije još naišla odraza u ovom voznom redu...
Pruga Čakovec - Macinec - Slovenija
Ni na ovoj pruzi nema nikakvih novina. Na dosadašnja ukazivanja kako građani zapadnog dijela Međimurske županije vikendima i blagdanima nemaju ama baš nikakve željezničke veze s Čakovcem i dalje, ni ove godine nitko iz HŽ-a nije reagirao. Takva prometna politika na ovoj pruzi nije u redu niti je pravedna u odnosu prema putnicima koji na stajališta Dunjkovec i Macinec dolaze na vikende s povratnim kartama, a onda nedjeljom i blagdanima nemaju uopće vlak za povratak. Zašto i dokle tako?! Na takav višegodišnji maćehinski odnos varaždinske HŽ-ove službe za prijevoz putnika prema korisnicima svojih usluga bilo bi dobro čuti objašnjenje. Ali ne ono paušalno - nema putnika, jer ne može ih ni biti - kad nema vlakova!
Sve u svemu - novi željeznički vozni red HŽ-a za područje Međimurja predstavlja zbir otrcanih i preživjelih preslikanih rješenja iz prošlog stoljeća, s nedovoljnim unošenjem novina koje zahtijevaju potrebe suvremenog XXI. stoljeća.
Franjo Marciuš
Izvor: 2850
Ostalo iz kategorije "Arhiva"
09.11.2015
Cvrčak i mrav iz druge basne
08.11.2015