Arhiva 04.12.2012. 00:00. Zadnja izmjena: 25.02.2016. 11:20.

NOVI ŽELJEZNIČKI VOZNI RED: Što dalje - to gore!

Po ustaljenoj praksi, na svim željezničkim prugama u Europi u pola noći od druge subote na nedjelju, u mjesecu prosincu - ove godine u pola noći 8. na 9. prosinca 2012. - stupa na snagu novi vozni red za sljedeće jednogodišnje razdoblje.
Na nekim prugama s više, a negdje s manje izmjena u odnosu na do sada važeći vozni red. U nastavku ćemo se osvrnuti na novosti koje se odnose na Međimursku županiju.
■ MEĐUNARODNI PROMET - kako je poznato, željeznica povezuje Međimursku županiju s dvije susjedne strane zemlje - Mađarskom i Slovenijom.
S Mađarskom je preko Kotoribe Međimurje povezano već više od 150 godina - unatrag desetak godina jednim jutarnjim lokalnim vlakom i jednim večernjim sa susjednim Murakereszturom i dalje, ali, ovim novim voznim redom, ta je veza ukinuta. Istovremeno, sa susjednom Slovenijom, od pretprošle godine, prekinute su sve željezničke putničke veze preko Čakovca i Ormoža, a preko Murskog Središća s Lendavom pred već više godina. Zalaganje međimurskog župana da se to ne radi nije urodilo nikakvim rezultatom, pa je takva povezanost Hrvatske sa Slovenijom preko Čakovca ostala i dalje - po novom voznom redu - na snazi. Svi su izgledi da će tako i ostati dok Hrvatska ne uđe u Europsku uniju.
■ KOTORIBA - ČAKOVEC - ZAGREB - povezanost Međimurja sa Zagrebom ostala je gotovo istovjetna s dosadašnjom, osim što je i ovdje ukinut jedan dugogodišnji ubrzani vlak koji je iz Čakovca polazio u jutro, u 7.28 sati. Tako je Međimurje izgubilo najpogodniju prijepodnevnu vezu sa Zagrebom. Svrsishodnost ovakvog rješenja vrlo je diskutabilna.
Jutarnji priključci iz Međimurja u smjeru mora u Zagrebu su prekinuti. Isto tako, i iz suprotnog smjera u večernjim satima jer večernji vlakovi iz Zagreba kreću prije njihovih dolazaka ili završavaju svoj put u Varaždinu.
■ ČAKOVEC - MURSKO SREDIŠĆE - na ovoj pruzi nema gotovo nikakvih promjena. Također, ovim voznim redom nije ušlo u obzir aktiviranje stajališta Brodec i Gornji Kraljevec.
■ ČAKOVEC - MACINEC - u pogledu putničkog prometa, ova dionica željezničke pruge ostala je jedna od slabije frekventnih relacija budući da su Slovenske željeznice na toj pruzi na hrvatskom području 2010. godine jednostrano prekinule željeznički putni promet i dosadašnja nastojanja Međimurske županije da bi se taj promet ponovo uspostavio ostala su bezuspješna. Tako će - izgleda - kako smo već i istaknuli, ostati do trenutka u kojem će Hrvatska postati članica Europske unije.
No, ništa bolje nije uspostavljena povezanost tog najzapadnijeg dijela Međimurske županije koji je tijekom vikenda posve odsječen od svog središta, Čakovca.
To je uglavnom sve bitnije što je valjalo spomenuti u svezi s novim željezničkim voznim redom. Preporučamo ipak svim putnicima, naročito učenicima, studentima i radnicima, da prije namjeravanog putovanja u nedjelju, 9. prosinca ili u ponedjeljak, 10. prosinca na najbližem željezničkom kolodvoru provjere novoodređeno vrijeme polaska vlakova, kako im isti ne bi otišao eventualno koju minutu prije dosadašnjeg vremena polaska, odnosno dolaska na željeno odredište.
Zaključimo ovaj prikaz i informacijom da su čelnici čakovečkog željezničkog kolodvora nadležnim službama Hrvatskih željeznica na vrijeme dostavili svoje primjedbe i zapažanja na ovaj vozni red, ali ništa nije prihvaćeno?!
Franjo Marciuš

Izvor: 3006