Arhiva 14.03.2014. 00:00. Zadnja izmjena: 25.02.2016. 12:02.

Oldtimer muzej Ignaca Šardija u Selnici: Obnovit ću staru Tatru

Prije gotovo dvije godine - 31. srpnja 2012. u Selnici je otvoren sasvim jedinstven muzej. Jedinstven po mnogočemu, prvenstveno po tome što je useljen na 1.000 četvornih metara bivšeg proizvodnog pogona, što u njemu svoje dragocjenosti izlažu članovi jedne udruge, a dok se negdje drugdje ne pojavi nešto makar veličinom slično, jedinstven je i po eksponatima - zbirci starih (obnovljenih) vozila.
Ta je vozila, ali i brojne druge starine poput inventara autentične postolarske ili stolarske radionice, više od tri desetljeća marno skupljao pravi zaljubljenik u starine, samostalni poduzetnik Ignac Šardi iz Selnice.
Kako je svoje poduzeće razvio do preseljenja na novu lokaciju, u suvremenu novu tvornicu, ponešto primirio svoje političke aktivnosti i prenio odgovornost daljnjeg razvoja poduzeća na mlađu generaciju u obitelji, slobodno vrijeme iskoristio je kako bi se više i bolje posvetio svojoj kolekcionarskoj strasti.
Energičan u svemu, u provođenju svake zamisli, Ignac je brzo nekadašnje pogone poduzeća preuredio u muzej oldtimer vozila u kojem su, uz njegova vozila, izložena i vozila prijatelja iz Oldtimer kluba Međimurje.
Usprkos divljenju političara ovoj inicijativi, Oldtimer muzej Šardi u Selnici i dalje je na brizi, održavanju i prezentaciji javnosti samo na plećima njegova utemeljitelja - u slučaju njegova muzeja priča o obogaćivanju turističke ponude Međimurja još “ne pije vodu”. Povodom ovogodišnje
Noći muzeja Ignac Šardi je u svom muzeju za sumještane i brojne druge posjetitelje (bilo ih je petstotinjak) sam priredio sam prezentaciju. Trenutno kuje nove planove:
- Okupira me restauracija Tatre na “holz-gas” iz 1931. godine. Samo je 380 takvih proizvedeno, ali vuče me i prerada jednog traktora, Farmala iz 1939. godine, s benzinskim motorom na “holz-gas”! Pogon na drvni plin traži atraktivnu dogradnju na traktoru te plan razrađujem u suradnji sa strojarskim fakultetom u Ljubljani i stručnjacima Centrometala iz Macinca. Svojevremeno mi je došlo 105 predstavnika oldtimer klubova iz cijele Slovenije, dive se muzeju, a mi u Međimurju, nažalost, nemamo pameti da se za ovakve sadržaje osmisli zajednički marketing.
Budući da kod nas institucionalno nitko na taj način ne brine o nama, bavim se idejom osnivanja udruge privatnih muzeja Međimurja. Sjetite se samo kakvo je etnoimanje uredio Juraj Kolarić u Donjem Hrašćanu ili kakvu etno-zbirku ima Stanko Trstenjak u Žabniku...
Mi smo pokazali dobru volju, mislim da smo vrijedni i nekakve podrške institucija zaduženih - kako za tradicijske vrijednosti i kulturu, tako i turističkih resora. Imamo mi što pokazati i čime se pohvaliti, ali nakon truda koji smo uložili, vlastitog novca, vremena, godina rada i odricanja, ne moramo valjda sad nekoga još ići moliti da se naši objekti ili kolekcije stave u službu opće društvene koristi... Mi smo sa svoje strane napravili dosta.
KOLEKCIJA
U Oldtimer muzeju Šardi više je od stotinu starih vozila - bicikala, motorkotača, automobila i traktora, vozilo “kotoripskih jogenjbranci”, a i tramvaj! Ignacu je najdraža kolekcija od pet čeških Tatri, proizvedenih od 1931. do 1969. godine. No, tu su i vozila ili kolekcije prijatelja iz Oldtimer kluba Međimurje, primjerice, kolekcija Tomos mopeda Bojana Štampara, pa vozila Branka Krajačića, Franje Bistrovića, Ivana Šafarića, Franje Škvorca, Franje Vrhara i drugih članova Kluba, a na svim su izlošcima trag svojih ruku (i neke eksponate) ostavili vješti restauratori, braća Vlado i Stjepan Cipot iz Hlapičine. Ignac ima i starinske alate i opremu “tišljarske” i “šoštarske” radionice, stara glazbala, kolekciju starih oružja.
Marijan Belčić

Izvor: 3072