Arhiva 05.09.2013. 00:00. Zadnja izmjena: 25.02.2016. 11:25.

PRIMJERI: Kupaći kostimi iz Čakovca odlaze u svijet

Reklo bi se da je Međimurje u cjelini poduzetnički inkubator. Mjesto dobrih i izvanrednih poslovnih ideja i procesa koje stvaraju ljudi čija je odvažnost u poslovnom smislu također izuzetna. Na stranicama naših novina počesto predstavljamo obrtnike i poduzetnike koje je prepoznao poslovni svijet u zemlji i izvan nje, a u takve se svakako ubrajaju Jasmina Pajtak i Natalija Golubić iz Čakovca. Bave se kreiranjem i prozvodnjom kupaćeg programa koji dizajnom plijeni poglede, a kvalitetom se ubraja u one najpoželjnije za posjedovanje. Nakon što su Jasmina i Natalija ostale bez posla u MTČ-u, okrenule su se sebi, vlastitim idejama i poduzetnosti.
- Radila sam u MTČ-u 17 godina kao konstruktor, a Natalija kao kreator i koordinator. Otišle smo iz firme već u prvom krugu, ali najprije smo pokušale raditi u MTČ-u d.d., misleći kako ta tvrtka ima perspektivu. Ubrzo smo se, ipak, obratile Zavodu za zapošljavanje u kojem su nam sugerirali da se okušamo u samozapošljavanju. Tu počinje naš poslovni put. Imale smo pravo na naknadu Zavoda i ona nam je isplaćena odjednom, kao inicijalni kapital za pokretanje posla. Željele smo proizvoditi kupaće kostime i program koji smo radile u MTČ-u jer znamo posao i bile smo uvjerene da ga možemo dobro raditi - kaže nam Jasmina Pajtak koja s partnericom radi pod zajedničkim imenom Studio Stuff.
Elan koji im je ulila vlastita samouvjerenost nakon dugogodišnjeg rada u struci dodatno se kalio na poslovima kojima ranije nisu bile izložene. Od kreiranja i konstruiranja do svih faza šivanja, kooperacije, izrade probnih uzoraka, papirologije, izrade kataloga... Novcem od naknade Zavoda za zapošljavanje i onim kredita poslovne banke kupile su pletivo i specijalne mašine za izradu ženskog i muškog rublja i kupaćeg programa.
Međimurski
proizvod za sva tržišta
- Sirovine i pletiva su vrhunski. Ne želimo raditi ni s čim manje dobrim od ovog s čime radimo ove tri godine. Taj tempo nije lako držati jer plasman robe je veliki izazov, pogotovo u uvjetima oslabljene kupovne moći. Pa ipak, moram reći da veleprodaje, koje su naši kupci, ističu da su upravo visokokvalitetna izrada i materijal dominantne reference naših kostima. Istovremeno, naši kupci smatraju da su nam proizvodi cijenom vrlo povoljni, s čime se slažemo jer nema sumnje da se naš kupaći kostim može nositi godinama, čemu prilagođavamo dezene i dizajn - ističe J. Pajtak i dodaje kako su ona i partnerica Natalija Golubić zasad odustale od ideje zapošljavanja djelatnika, no, to ne znači da s vremenom neće biti u poziciji to učiniti.
Uz kupaći program, proizvode i haljine i tunike za plažu, rublje, tajice, pamučne majice. Studio Stuff isprva je radio s hrvatskom tkaninom, a sada nabavlja tursku. Naime, na našem se tržištu ponuda uvelike suzila i opredijelile su se za tkaninu iz Turske jer se u toj zemlji radi s vrlo naprednim tehnologijama i proizvodi u tekstilu su izvanredni. Kooperanti koji rade na šivanju kupaćih kostima za Studio Stuff ovdje su, u Međimurju jer Jasmina i Natalija najviše vjeruju ovdašnjim tekstilcima.
I u elektronici su (neka) rješenja
Najveća potražnja za kupaćim kostimima koje stvaraju ove dvije mlade Čakovčanke je u Dalmaciji i Istri, ali i na njemačkom tržištu. Zanimljivo je da je dobar dio kupaca na obali također iz inozemstva, a pristižu im i upiti veleprodaja s područja Europske unije.
- Partneri s kojima radimo u zemlji potvrđuju nam da su strane turistkinje kupci naših proizvoda u velikoj mjeri, ali drago nam je što i naše dame prepoznaju dizajn i kvalitetu. Za iduću sezonu proširujemo strategiju promocije na stranom tržištu. Također, za njemački Fürstenberg konstruirala sam kupaći program, no, nas više zanima prodaja cjelovitog vlastitog proizvoda. Više ćemo se koncentrirati na internet iako smatramo da su osobni kontakti izuzetno vrijedni.
Onima koji nisu upoznati s našim radom i proizvodima naše će internetske stranice ubuduće biti dobar početak za predstavljanje i prvi poslovni kontakt - ističe Jasmina Pajtak koja ocjenjuje da je njihovim dosadašnjim predstavljanjima uvelike pomogla akcija Hrvatske gospodarske komore Kupujmo hrvatsko.
Kupaći kostimi čakovečkog Studija Stuff plasirani su tako, u akciji HGK-a, u Dubrovniku, Šibeniku, Zadru, Splitu, Rijeci i Varaždinu, a bit će i u Čakovcu 14. rujna. U tom smislu, kao vrijednu ističu i pomoć Županije koja im financira štand na sajmovima. Natalija Golubić i Jasmina Pajtak misle na sve, pa damama žele dodatno uljepšati kupnju kupaćih kostima i njihovih proizvoda općenito. Pakiraju ih u posebno konstruirane vrećice, misleći na kupce svih dobi, konstitucije i ukusa.
- Kupaći program i korzeti najzahtjevniji su programi u tekstilnoj industriji, ali mi se toga ne bojimo. Radimo u veličinama od B do E košarice, imamo dovoljno iskustva, ideja i energije da kvalitetu iz Čakovca i Međimurja plasiramo u cijeloj domovini i izvan nje. Radimo i radit ćemo dobre stvari. Već smo spremne za iduću sezonu, osmislile smo modele i odabrale tkanine, pa se nadam da će naš poslovni put dobiti jasne konture i prepoznatljivost kojoj težimo - zaključuje Jasmina Pajtak s kojom smo razgovarali u vrijeme dok je njezina partnerica Natalija Golubić s uspjehom dogovarala poslove u Istri.
Aleksandra Ličanin

Izvor: 3045