Arhiva 27.10.2010. 00:00. Zadnja izmjena: 25.02.2016. 11:12.

RASPAD ŽUPANIJSKE KOALICIJE?

MATIJA POSAVEC, PREDSJEDNIK HNS-a u MEĐIMURJU

Neke stvari ne možemo si dopustiti

Izlazi li HNS iz koalicije na vlasti u našoj županiji - pitanje je koje se moralo nametnuti nakon javnih istupa Matije Posavca, zamjenika župana i predsjednika HNS-a u Međimurju. Posavec je u nekim javnim istupima SDP-u predbacio prešutnu koaliciju s HDZ-om, a HSS-u parazitizam. Bila je to reakcija na najavljenu smjenu ravnatelja ŽUC-a Zorana Šarića, a i činjenicu da je odlaskom Sandre Herman s mjesta predsjednice županijske Turističke zajednice HNS izgubio jednu istaknutu poziciju koju je zauzeo, možda samo protokolarno, ali ipak, drugi zamjenik župana Anđelko Horvat iz HSS-a. U raspravu o odnosima u koaliciji odmah je izravno uključen i predsjednik stranke Radimir Čačić koji je prošle srijede bio u Čakovcu, pa odgovorio i na novinarsko pitanje o tome što se to događa. Uz ogradu da nema dovoljan uvid u to kako se ponaša HSS, koji je čvst partner HDZ-a na nacionalnoj razini, ocijenio je da je logično da je pozicija HSS-a pomalo dvospolna jer ne zna kojim bi smjerom krenuo – SDP treba pitati zašto ga je izabrao za partnera iako to proturječi osnovnoj zamisli o tome što želimo postići.
- HNS inzistira na izvršnoj vlasti koja daje rezultate, a ne bavi se demagogijom. Ne trebaju nam alibiji, nego ljudi koji su u stanju obaviti postavljene zadatke. Ako je to ovaj aktualni odabir kadrova - savršeno, ali naš stav je da to nije tako. To ne znači da izlazimo iz koalicije, ali znači da imamo stav koji je lako provjeriti i potvrditi na oba sektora, i u turizmu i u ŽUC-u.
Posavec je tome dodao svoje razloge za datu ocjenu
- Stojim iza svake izjave koju sam dao. Moje viđenje poželjnog političkog djelovanja je - ako netko ima svoj stav, ako razmišlja svojom glavom, to ne znači nužno da se sporazumi moraju razvrgnuti. Ni zbog onoga što sam rekao ne treba razvrgavati koaliciju. Mi sigurno nećemo biti ti koji će unositi nemir i razvrgavati je bez razloga. No, neke se stvari moraju jasno reći. Ne možemo prihvatiti da ako jedna stranka kao satelit veće stranke uđe u županijsku skupštinu na temelju vijećnika koje ima ili na temelju lojalnosti iz ranijih vremena dobiva više nego dobivamo mi kao stranka. Ne kažem to stoga što bismo mi morali nešto dobivati, nego zato što imamo ljude za koje očito ima argumenata da nastave raditi. Nitko nikada u pitanje nije doveo stručnost ravnatelja ŽUC-a. Možemo o njemu misliti što hoćemo, ali svaka županijska skupština i svako upravno vijeće bez primjedbi su prihvaćali njegov plan i program. I u turizmu su neke stvari pokrenute baš posljednjih godina, za predsjedanja donedavne predsjednice Turističke zajednice, a u posljednjih godinu i pol dana i ja osobno založio sam se za neke stvari koje su se onda i pokrenule.
Posavec je dodao da inzistira na tome da HNS kao stranka nastoji realizirati posve konkretne projekte i podsjetio na niz projekata koji ulaze u njegov djelokrug kao zamjenika župana u koalicijskoj vlasti - od onih u prometnoj infrastrukturi, u zdravstvu, u kompleksu romske manjinske problematike i nekoliko značajnih investicija u škole i dvorane u Međimurju. Zaključio je:
- Sigurno je da si neke stvari nećemo dopuštati. Izreći ćemo svoj stav jasno, ali ćemo ga argumentirati rezultatima našeg rada, što ne bi trebalo nikoga pogađati. Ako ga pogađa, to je njegov problem. Ali politički parazitizam čovjeka pogađa, pogotovo u ovom sustavu, što je činjenica.
D. Kovač

IVICA PERHOČ, MEĐIMURSKI ŽUPAN I ŠEF MEĐIMURSKOG SDP-a

Ono što mi se predbacuje, neutemeljeno je

Nakon ocjena o stanju odnosa među partnerima koalicije na vlasti u Međimurskoj županiji koje je iznio Matija Posavec, zamjenik župana i prvi HNS-ovac u Međimurju, za ocjenu i stav o tome morali smo pitati i župana Ivicu Pehoča koji je i predsjednik županijske organizacije SDP-a, najjačeg koalicijskog partnera.
- To su prve trzavice koje su nastale oko kadrovskih pitanja, ali mi ni kod stvaranja koalicije nismo krenuli smjerom raspoređivanja kadrova. Tu mi nitko ne može prigovarati, u tome imam slijed otpočetka. Nakon izbora, SDP je koalicijski sporazum prvo sklopio s HSS-om i HSU-om, a nakon toga s HNS-om, već kao tročlana koalicija, a onda i s MDS-om. Odnosi su zasad korektni, uz različitost pogleda na neke stvari, što je i normalno, inače bismo bili jedna stranka, a ne koalicija.
Nikome ne osporavam pravo na ovakav istup mada podsjećam da će odluku o ravnatelju ŽUC-a donijeti tek županijska skupština. No, neutemeljeno je da mi se predbacuje to što sam predsjednik nadzornih odbora Međimurje plina i Međimurskih voda jer je to navodno prešutno naginjanje koaliciji s HDZ-om. Predsjednik NO-a Međimurje plina bio sam i prethodne četiri godine, kada je na županijskoj razini HNS bio u koaliciji s HDZ-om. Tu nema novih okolnosti ni kod mene ni kod SDP-a.
Perhoč je dodao i konkretne argumente u jednoj od onih stvari u kojima su razmišljanja u koaliciji različita – njegova ocjena uspješnosti Zorana Šarića kao ravnatelja ŽUC-a potpuno se razlikuje od Posavčeve. Sumirajući ocjenu stanja odnosa u koaliciji, ali i moguće posljedice posljednjih trzavica, rekao je:
- Ja u svakom slučaju mogu reći da imam korektne partnere, a jesmo li ja i SDP dobri partneri, neka oni ocijene. Meni je, naravno, stalo da sačuvamo ovo u što smo krenuli. Ispali bismo i neozbiljni sada ako bismo stali odmah nakon početka. No, ako se koalicija mora lomiti na imenovanju ravnatelja ŽUC-a, onda nema što tražiti na vlasti. (k)

Gomilanje novca nije funkcija ŽUC-a

Župan je obrazložio zašto smatra da rad ravnatelja ŽUC-a nije bio uspješan – to je umrtvljavanje značajnih sredstava ŽUC-a, oko 18 milijuna kuna, stavljanjem u oročenu štednju, a ne u poslove ŽUC-a.
- Moj je prigovor da se što više sredstava trebalo operativno staviti u funkciju. Županija, gradovi i općine kubure s financijskim sredstvima, a u ŽUC-u ima novca i on mora biti namjenski potrošen. Netko mora voditi računa o tome da se što veći financijski potencijal stavi u gradnju i rekonstrukciju cesta. Novac se za to i prikuplja. Tako se može pomoći tim gradovima i općinama, ali i tvrtkama izvođačima. Za stajanje nema opravdanja. Stajalo se zbog toga što jednice lokalne samouprave nisu mogle osigurati svoju polovicu sredstava u nizu projekata.
No, pravilo da Županija, gradovi i općine moraju projekte sufinancirati s pedeset posto sami smo donijeli. Ono se može i trebalo ga je u ovim okolnostima promijeniti. ŽUC svojih pedeset posto ima, ali ih ne koristi. Zamrznuo ih je jer oni svoje ne mogu osigurati. Tako možemo i dalje, čekat ćemo da općine i gradovi skupe svojih 50 posto. ŽUC će sutra imati i 30 milijuna oročenih kuna, a nećemo ništa raditi. Moglo se, npr., reći da se udio ŽUC-a u financiranju privremeno, na godinu dana, i poveća, a iznos iznad njegovih pedeset posto da se bilježi kao odgođena obveza grada ili općine, dakle bez promjene osnovnih pravila. Problem je u tome što iz ŽUC-a nije dolazila inicijativa, nije bilo prijedloga kako bi se raspoloživ novac stavio u funkciji.
Naglašavam, postoje potrebe, ali i odgovornost ŽUC-a. On mora namiriti štetu koja se dogodila sudionicima prometa na županijskoj cesti ako je nastala zbog lošeg održavanja. Program koji je koncem prošle godine utvrdila Županijska skupština realiziran je tek u manjem dijelu. Možemo reći da time nije nastala izravna šteta, pa čak mjerilom uspješnosti proglasiti prihod od kamata od 500 tisuća kuna. No, to nije funkcija ŽUC-a. Ravnatelj ima prostora za kreiranje poslovne politike i inicijativu. Nije samo izvršitelj mojih naloga – onda ga ne bi ni trebalo, bio bi preskup.

Izvor: 2896