Arhiva 17.08.2011. 00:00. Zadnja izmjena: 25.02.2016. 11:17.

Suvenirnice pod lokotom?!

ZAŠTO U JEKU TURISTIČKE SEZONE TURISTI NEMAJU GDJE KUPITI NAJOSNOVNIJE MEĐIMURSKE SUVENIRE TE DOBITI INFORMACIJE O TURISTIČKOJ PONUDI NAŠEGA KRAJA

Kada je početkom srpnja 2010. godine otvorena Međimurska suvenirnica u Murskom Središću, prva od planiranih pet koje su trebale biti otvorene u Čakovcu, tadašnjem Spa&Sport Resort Sveti Martin, Nedelišću te Prelogu, to je najavljivano kao značajan projekt za razvoj međimurskog turizma. Od planiranih pet, otvorene su suvenirnice samo u Nedelišću, Čakovcu i Murskom Središću, a sada su sve tri “pod lokotom”. Suvenirnice su bile zamišljene kao prostori u kojima bi turisti mogli kupiti međimurske suvenire i nešto autohtonih proizvoda. Posebno se računalo na suvenirnicu u Murskom Središću, smještenu uz sam granični prijelaz Mursko Središće koji, posebno u ovim ljetnim mjesecima bilježi velik porast prelazaka stranih gostiju. U međuvremenu, u Murskom Središću otvoren je Turističko-informativni centar koji bez problema može preuzeti i ulogu suvenirnice.
Gradonačelnik Murskog Središća Josip Dobranić, koji je zajedno sa zamjenikom župana Matijom Posavcem i tadašnjim direktorom MESAP-a Marjanom Novakom svečano i uz lijepe riječi otvorio objekat, sada sa suvenirnicom ne želi imati ništa.
- To je problem Županije iz koje su nam nudili da mi sada otkupimo suvenirnicu, ali što će Grad s njom? Mi imamo svoj TIC i ovakav sadržaj nam nije potreban, rekao nam je Dobranić protekle srijede.
Zamjenik župana Matija Posavec o razlozima neuspjeha projekta u koji je utrošeno 90 tisuća kuna kaže kako se radi o dugoročnom projektu Međimurske županije, s osnovnim ciljem razvijanja kontinentalnog turizma, promocije Međimurja i Hrvatske i pomoć onima koji se bave izradom suvenira putem mogućnosti njihove prodaje. Također, ovaj je projekt početak ciljane kampanje kojom se želi stvoriti navika kod institucija da prilikom nabave poklona za poslovne partnere i goste kupuju prvenstveno proizvode međimurskih proizvođača suvenira. Namjena suvenirnica je i informativni centar s turističkim informacijama i brošurama. Zadovoljstvo je da je temeljem toga projekta u Murskom Središću otvoren turistički info centar, a u gradu Čakovcu po prvi put postoji gradska suvenirnica, tako da tamo nije bilo potrebe za kućicama koje su korištene prošle godine. No, one su višenamjenske i mogu biti korištene za svaku prigodu, kao što je bio slučaj prilikom održavanja, ili se, u krajnjem slučaju, mogu prodati.
- Što se tiče financija, dio troškova pokrili su gradovi Čakovec i Mursko Središće te Općina Nedelišće, dio Međimurska županija (20.000), a za ostatak se čeka obećana donacija Ministarstva turizma RH koja još uvijek nije realizirana, unatoč velikom angažmanu - kako mene osobno, tako i župana Perhoča. Svaka vrsta promocije podrazumijeva ulaganje koje se ne vraća „preko noći“. Ako želimo od Međimurja stvoriti turistički brend, potrebno je raditi na tome, ulagati i imati barem minimum podrške, stoga me žalosti činjenica da duže od godinu dana dvoje „nezavisnih“ vijećnika Dijana Posavec i Predrag Kočila uporno povlače to pitanje u negativnom kontekstu, pogotovo jer njima nije u interesu promocija Međimurja i međimurskih proizvoda, već osobni napadi i obračuni, zaključio je Matija Posavec
V.Trstenjak

Izvor: 2938