Arhiva 09.01.2013. 00:00. Zadnja izmjena: 25.02.2016. 11:20.

Zajedništvom do sretne djece

Nedavno je u Opatiji, u organizaciji International Step by Step Associationa (ISSA) i Diversity in Early Childhood Edvination and Training (DECET) te Pučkog otvorenog učilišta Korak po korak, održana međunarodna konferencija pod nazivom Sukonstrukcija profesionalnog razvoja - put prema kvaliteti, pravednosti i uvažavanju različitosti u zemljama srednje i istočne Europe. Održana je pod pokroviteljstvom predsjednika RH-a Ive Josipovića i u suradnji s Ministarstvom znanosti, obrazovanja i sporta te Agencije za odgoj i obrazovanje.
Okupila je više od 300 obrazovnih djelatnika - odgojitelja, učitelja, istraživača, kreatora obrazovnih politika i aktivista iz nevladinih organizacija iz gotovo 50 europskih i izvaneuropskih država. Na njoj su se interaktivnim načinom istraživali načini profesionalnog razvoja i učenja koji osnažuju odgojitelje i učitelje na njihovom putu prema kvaliteti osiguravanja jednakih prilika i uvažavanju različitosti. Proučavali su se zanimljivi primjeri iz prakse koji ilustriraju inovativne pristupe profesionalnom razvoju i učenju koji dodatno osnažuju praktičare za rad s djecom. U njenom su radu sudjelovali i poznati predstavnici s tog područja poput Petera Mossa - prof. emeritusa s Instituta za obrazovanje Sveučilišta u Londonu iz Ujedinjenog Kraljevstva, Michaela Vandenbroecka - profesora sa Sveučilišta iz belgijskog Genta, ili Edite Slunjski - profesorice na Odsjeku za pedagogiju zagrebačkog Filozofskog fakulteta.
Među vrlo zapaženim prezentacijama i govornicama bile su i učiteljice Bernarda Novak i Vesna Perhoč iz Osnovne škole Dr. Ivana Novaka iz Macinca. One su zajedno s ravnateljicom Boženom Dogšom brojnom auditoriju svoju školu predstavile prezentacijom na temu Razvijanje partnerstva učitelja i roditelja - praktični primjeri zajedništva u odgajanju sretne i uspješne djece. U svojoj su prezentaciji nedvojbeno ustvrdile da je kvalitetno obrazovanje u ranom djetinjstvu ključan čimbenik u uvođenju više razine društvene pravednosti u odgoju i obrazovanju djece različitog socijalnog i ekonomskog porijekla.
Sudeći po mnogobrojnim pohvalama dobivenim na ovoj konferenciji, kao i velikom interesu za takvim oblicima i načinom rada, jedan je od jednoglasnih zaključaka sudionika konferencije da je škola u Macincu već duže vrijeme na visokom mjestu kvalitete učiteljskog rada. U njoj se itekako uvažavaju različitosti, što je samo još jedna potvrda dobrog puta u radu ove škole u cilju odgoja sretne i uspješne djece.
Boris Tomašić

Izvor: 3011