Arhiva 22.09.2011. 00:00. Zadnja izmjena: 25.02.2016. 11:17.

ŽUC: Ravnatelj Sanimir Radek pogodovao ujaku?!

Postoje li ra zlozi za razrješenje ravnatelja ŽUC-a Sanimira Radeka?

U skladu sa Statutom Županijske uprave za ceste Međimurske županije, Upravno vijeće ŽUC-a u utorak, 13. rujna usvojilo je prvi od mogućih zaključaka kojim se (kako se to formalno bilježi) - utvrđuje postojanje razloga za razrješenje ravnatelja Županijske uprave za ceste Međimurske županije, inženjera graditeljstva Sanimira Radeka.
On je na tu dužnost stupio pred jedva pola godine (Skupština Županije ga je imenovala 17. veljače ove godine), nakon što je u prethodnom pokušaju izbora ravnatelja izabrani kandidat odustao, nezadovoljan ponuđenim uvjetima u ugovoru o radu.
U Upravnom vijeću ŽUC-a kojim predsjedava Zvonimir Pavčec, inače vijećnik SDP-a u županijskoj skupštini, još je šest članova (već godinu i pol je Vijeće sedmeročlano), a svi su zapravo predstavnici političkih opcija (i koalicija) zastupljenih u Skupštini Međimurske županije – Dražen Žvorc, (zamjenik predsjednika Vijeća) je iz HNS-a, Valentin Kočila iz HSU-a, Mladen Čonka iz HSS-a, Ivan Pavlic iz MDS-a, Mladen Križaić iz HDZ-a te Dražen Blažeka iz HSLS-a.
ŠEST ZA, JEDAN PROTIV
Kad se čita zaključak o mogućim razlozima za razrješenje ravnatelja ŽUC-a za koji nije glasao samo M. Čonka (glasanje je bilo 6 za, jedan protiv), teško se oteti dojmu da Upravno vijeće dugo već prljavi veš pokušava oprati unutar četiri zida ŽUC-a, no kako je ravnatelj S. Radek izravno u razgovoru za list Međimurje potvrdio da u pričama koje kruže o pogodovanju u poslovima, o kupovini knjiga za ŽUC od vlastitog oca, ima istine (ne videći ništa sporno u svojim odlukama), Upravno je vijeće ŽUC-a, čini se, uvidjelo da se problemi odmah moraju razjasniti na formalan, statutarno dopustiv način i, po razmatranju poslova i poteza ravnatelja, zaključilo: ravnatelj S. Radek ne postupa po propisima i općim aktima ŽUC-a, a k tome ni ne izvršava odluke Upravnog vijeća. S usvajanjem zaključka o postojanju razloga za razrješenje ravnatelja, Vijeće je konstatiralo i da je ravnatelj S. Radek svojim nesavjesnim i nepravilnim radom prouzročio ŽUC-u veću štetu. Upravno vijeće, međutim, niti imenuje niti može smijeniti ravnatelja - to je u ovlasti Skupštine Međimurske županije kojoj Vijeće mora samo predočiti činjenice i ocjene o radu ravnatelja, a to će se, očigledno, dogoditi ne tako dugo nakon što je ravnatelj pohvaljen od tog upravnog vijeća zbog dobrih rezultatata u osnovnoj djelatnosti ŽUC-a – gradnji i održavanju prometnica u Međimurju.
PET DANA ZA
OČITOVANJE
S. Radeku Upravno je vijeće dalo rok od pet radnih dana - do utorka, 20. rujna, da se izjasni o navodima koji su mu u nimalo nježnom obliku nabrojeni u širokom obrazloženju usvojenog zaključka.
Z. Pavčec, predsjednik Upravnog vijeća, opisuje i nabraja što je to što se uzima kao temelj za usvajanje zaključka koji posljedično može izazvati smjenu friško imenovanog ravnatelja:
- Statutom ŽUC-a određeni su poslovi ravnatelja. Između ostalog, ravnatelj je dužan Upravnom vijeću predložiti plan godišnjih potreba za nabavu roba i usluga koji se odnosi na sve potrebne nabave u tekućoj godini. Taj plan nije napravio premda je Vijeće inzistiralo da se donese, odnosno Vijeću predoči ako postoji, uz plan održavanja i građenja koji je uredan i na statutaran način usvojen.
ŠTO JE BEZ PLANA?
- Tako se i dogodilo da su svi postupci javne nabave roba i usluga izvan cestogradnje (u toj osnovnoj djelatnosti sve je ipak uredno) ove godine bili provođeni bez plana, a zatim smo ustanovili i da je počinjeno više povreda Zakona o javnoj nabavi. To je činjenica koju Upravno vijeće ne može zanemariti.
Najuočljivije je blo kršenje odredbi zakona pri provođenju postupaka javne nabave za zamjenu dotrajale stolarije na poslovnim prostorima ŽUC-a.
Bila su dva postupka javne nabave - prvi je postupak poništen bez znanja Upravnog vijeća ŽUC-a, a k tome, sredstva za nabavu stolarije nisu planirana niti za jedan od ta dva postupka!
TRIPUT SKUPLJE BEZ RAZLOGA?!
- Naime, ŽUC-u je nanijeta šteta nesavjesnim i nepravilnim radom ravnatelja jer je u prvom postupku nabave stolarije (prozora) najpovoljnija ponuda bila 151.031,70 kuna, a u drugom postuku nabave (uz nešto luksuzniji troškovnik) bila je samo jedna ponuda, na čak 495.493,20 kuna! Troškovnik je, osim toga, imao za 25% povećane staklene površine, luksuzne i nepotrebne dodatke, izmjene iz trokrilnih u jednokrilne prozore... Nema objašnjenja zašto je uopće došlo do povećanja staklenih površina, zašto se ugovorila nabava i ugradnja upravo te vrste stolarije, niti je opravdana potreba za dodatnom opremom.
ČUDAN ROK NABAVE
- Još je zanimljivije da je drugi postupak javne nabave započeo s odlukom od 17. lipnja, prije isteka roka mirovanja za prethodni natječaj koji teče po urednoj dostavi odluke o poništenju svakom ponuditelju.
Rok za dostavu ponuda u drugom postupku javne nabave tekao je od 20. lipnja do 27. lipnja u 8:00 sati, a taj skraćeni rok za podnošenje ponuda moguć je samo ako je naručitelj svu dokumentaciju koja se odnosi na postupak nabave stavio na raspolaganje slobodno i neposredno mogućim ponuđačima u cijelosti dostupno u elektroničkom obliku.
Ustanovili smo, međutim, da svi zainteresirani ponuđači nisu mogli slobodno i neposredno doći do dokumentacije jer se tek otkupom, uplatom iznosa od 400 kuna, moglo dobiti šifru za pristup dokumentaciji u elektroničkom obliku. Ni rok nije bio razuman jer je tekao u tjednu s dva neradna dana, plus subota i nedjelja, a za kvalitetnu pripremu ponude potencijalnim je ponuditeljima trebalo ostaviti duži rok.
STROŽI UVJETI I
LUKSUZNI DODACI
- U uvjetima javne nabave s jedne strane nije tražena suglasnost resornog ministarstva, odnosno dokaz pravne i poslovne sposobnosti za taj posao, ali je ŽUC kao naručitelj s druge strane od ponuditelja tražio dokaze tehničke i stručne sposobnosti strože od zakonskih! Samo traženjem dokaza o izvedenim radovima u posljednjih pet godina na istim ili istovrsnim poslovima isključen je unaprijed velik broj potencijalnih ponuditelja, a zbog neusklađenosti dokumentacije za nadmetanje sa zakonom, moguća je bila i diskriminacija ponuditelja ili ograničenje tržišne utakmice.
Zatim se od ponuditelja tražilo da nude robu određenog proizvođača s formulacijom tipa kao Schuco, što zakon izričito zabranjuje, a Upravno vijeće ne vidi ni potrebu za luksuznim dodacima stolariji (npr. žaluzine s upravljanjem na elektromotor).
UGOVOR S UJAKOM
- Ključno je: stolarija koja je mogla biti nabavljena za 151.000 kuna nabavljena je za 495.000 kuna, a takva razlika u cijeni ničim se ne može opravdati. Ponude usporedive s ponudom GA MA TEAM-a kojem je posao povjeren jasno govore da je stolarija istog tipa na tržištu dostupna po puno nižoj cijeni.
Nije samo to sporno. Postupak nabave o kojem je riječ i ponašanje ravnatelja neetično je iz više razloga. Direktor GA MA TEAM-a je Antun Detelj koji je u bliskom krvnom srodstvu s ravnateljem. On je Radeku – ujak! Na vijeću je također zaključeno da je ravnatelj neetično postupio jer je za reprezentaciju ŽUC-a (za poslovne poklone) kupio knjige svoga oca.
SAMO 35 MINUTA
- I na kraju - kako da cijeli postupak ne izazove sumnju, kad se pogleda kako je proveden, u kojem vremenu i na koji način: GA MA TEAM u drugom postupku javne nabave preuzeo je natječajnu dokumentaciju zadnji dan roka za podnošenje ponuda u sedam sati i 11 minuta (07:11 h), a za točno 35 minuta, u sedam sati i 46 minuta (07:46 h), već je (sve elektroničkim putem) dostavio ponudu.
Upravno vijeće ništa o tome nije znalo, a postupak te javne nabave ima i neobjašnjive izmjene troškovnika, pa uz veliku razliku u postignutoj cijeni i sklapanjem ugovora ravnatelja ŽUC-a s vlastitim ujakom, izvan svake sumnje ukazuje na nedopustiv sukob interesa!
Makar ne u zakonskom smislu jer ravnatelj ŽUC-a nije dužnosnik, ali neizbježan je to dojam u javnosti, stvorena je sumnja u transparentnost rada ŽUC-a, a to je narušavanje ugleda ustanove, za što je izravno odgovoran ravnatelj.
ČEKAMO OČITOVANJE
- Čekamo sad ravnateljevo očitovanje – ali po svemu što je već u javnosti poznato – lako se može dogoditi da Sanimira Radeka Skupština Županije smijeni temeljem činjenica koje utvrđuje Upravno vijeće.
Ali, moramo jasno uočiti: ne zbog mogućeg pogodovanja u poslu svom ujaku - to će u javnosti možda biti doživljeno kao povod za moguću smjenu, nego zato što smo utvrdili da je kršio zakon o javnoj nabavi, a nije to i jedini grijeh ravnatelja. Podsjećam – mi još uvijek čekamo ključni dokument s kojim je ravnatelj davno trebao doći pred Upravno vijeće (plan nabave), a na sjednici koja je zakazana za 27. rujna imat ćemo o svemu tome raspravu.
Za Skupštinu Međimurske županije moramo iza te rasprave imati jasan stav i vjerodostojne argumente za svaki naš nalaz prema kojem Skupština, kada se to pitanje stavi na dnevni red, krene u donošenje odluke.
Marijan Belčić

Bez komentara?
Mladen Čonka, jedini član Upravnog vijeća koji je glasao protiv usvajanja zaključka, pa je njegov komentar samim time zanimljiv za novine, kratko je izjavio da – komentara nema. I da će, eventualno, tek nakon što Upravno vijeće donese konačne zaključke po razmatranju očitovanja ravnatelja, dati svoj komentar.

Konstruktivna šutnja?
Ravnatelju Županijske uprave za ceste Sanimiru Radeku e-mailom je upućena ponuda da, ako želi – izvan očitovanja koje se od njega očekuje na upravnom vijeću ŽUC-a – za novine komentira sadržaj zaključka. Do zaključenja novina na e-mail nije odgovorio, a nije se odazivao ni na telefonske pozive, pa će se njegov komentar ipak čitati iz očitovanja s kojim mora doći pred Upravno vijeće.

Izvor: 2943