Arhiva 19.01.2011. 00:00. Zadnja izmjena: 25.02.2016. 11:13.

Župan Perhoč i dožupan M. Posavec odgovaraju J. Posavcu

Na prošlotjedni tekst pod naslovom „Matija Posavec i Ivica Perhoč agenti su prijevoznika Presečkog“ s konferencije za novinare Josipa Posavca, bivšeg međimurskog župana, reagirao je dožupan Matija Posavec. Za list Međimurje odgovorio je na napade koje je iznio bivši međimurski čelnik.
Županijska vlast žestoko je napadnuta od strane Josipa Posavca oko sustava autobusnog prijevoza u Međimurju.
- Svi navodi koje je gospodin Posavec iznio na spomenutoj konferenciji za medije netočni su i klevetničkog sadržaja. Posavec se naprosto ne može pomiriti s činjenicom da je izgubio izbore, da više ništa ne predstavlja u političkom životu Međimurja i da su građani na izborima rekli što o njemu misle. 
Osim što ste iz perspektive Josipa Posavca prozvani nesposobnim, sada ste dobili i epitete da ste glupi i korumpirani.
- Veliki poštenjak, gospodin Posavec, u nedostatku ideja, vizije i sposobnosti koristi medije i javne nastupe isključivo za političko prepucavanje te pokušaj diskreditiranja aktualne županijske vlasti iznošenjem neistinitih tvrdnji i obmana. O nama sudi misleći na sebe.
Kad je riječ o autobusnom prijevozu, štitite li interese građana Međimurja?
- Ono što je nepobitno je da Međimurska županija ima najniže cijene javnog prijevoza te je, uz Varaždinsku, županija koja prednjači iznosima kojima subvencionira prijevoz. Ako to nije zaštita interesa naših građana, što je onda?
A štitite li i interese međimurskih prijevoznika?
- U okviru naših mogućnosti, štitimo međimurske prijevoznike, a to smo pokazali i do sada jer nikada prije nisu obavljali linijski prijevoz na području Međimurja. Indikativna je i činjenica da nisu međimurski prijevoznici ti koji prozivaju aktualnu županijsku vlast jer su dobili maksimalan dio kolača. Potrebno je istaknuti da je upravo za mandata bivše županijske vlasti, na čelu s Josipom Posavcem, kao tadašnjim županom, poduzeće AP Tours doživjelo stečaj, zbog čega su radnici ostali bez posla.
Ali bivša se vlast hvali uvođenjem besplatnog prijevoza…
- To je bio jedan marketinški potez koji je bivši župan iskoristio za svoju samopromociju. Naime, 2007. godine, kad se već znalo da će država sufinancirati prijevoz srednjoškolcima, bivša je vlast nekoliko mjeseci prije uvela financiranje autobusnih karata tako što je nametnula punu cijenu mjesečne karte od 140 kuna. Dogovor je bio da se ostatak prijevozničkom poduzeću kompenzira kad država preuzme financiranje, pa je taj projekt besplatnog prijevoza Županiju koštao 2,5 milijuna kuna. Krajnji rezultat  takve politike doveo je AP Tours pred vrata stečaja. Ništa u životu nije besplatno jer uvijek u konačnici to netko plati. Ako postoje fakture, znači da iz nekog izvora to mora biti plaćeno.
Što ste dolaskom na vlast vi naslijedili?
- Naslijedili smo AP Tours u stečaju, prestanak financiranja prijevoza iz državnog proračuna i smanjene prihode županijskoga proračuna zbog opće gospodarske krize. Osim toga, naslijedili smo i hrpu neplaćenih obveza i računa te ugovore koje je bivša županijska vlast potpisivala za potrebe predizborne kampanje. Isto tako, ostali smo bez nekoliko milijuna kuna koje nam je država uskratila na ime prihoda od 15 milijuna kuna od ljekarni koje je bivša vlast na čelu s Josipom Posavcem potrošila u mjesec dana. Unatoč tome, i prošle godine, a i ove Međimurska županija zadržala je najpovoljnije cijene i uvjete prijevoza te visoke standarde u sigurnosti putnika. Upravo se ovdje očituje nečija sposobnost. Lako se praviti važan i dijeliti novac kad ga ima ili kad netko drugi to plaća.
Ipak, jeste li Vi i župan Perhoč posao o autobusnom prijevozu dogovarali u klijeti gospodina Presečkog?
- Niti župan Perhoč, niti ja nikad nismo bili ni u kakvoj klijeti gospodina Presečkog kojega sam susreo nekoliko puta u životu, i to u zgradi Županije. Sve ostalo su čiste laži.
No, izjavili ste kako je prosječna cijena autobusne karte 4,5 kn, a Josip Posavec tvrdi da se radi o 10 kuna, i čak je izračunom i tablicama potkrijepio svoju tvrdnju.
- Vrlo jednostavno. Ako danas učenici, npr., iz Murskog Središća, Štrigove ili Male Subotice plaćaju cijenu mjesečne karte od 200 kn, što se dijeli s brojem 22, koliko ima radnih dana u mjesecu - to je cijena od 9 kn dnevne karte u oba smjera, što znači da je cijena jednosmjerne dnevne karte 4,5 kn. I što još nije jasno? Naravno, negdje je izostala potpora općina, pa je cijena 300 kn. I to je najpovoljnija cijena autobusne karte.
Odakle cifra od 25 milijuna kuna, koliko će navodno zaraditi prijevoznik Presečki?
- To je još jedna laž i obmana iz glave Josipa Posavca. Ako se u Međimurju vozi 2.500 učenika, a puna cijena karte bez sufinanciranja je 400 kuna, onda je to milijun kuna mjesečno, tj. manje od 10 milijuna godišnje, jer se u srpnju i kolovozu te za vrijeme zimskih praznika ne obavlja prijevoz. Ako uzmemo da je od tog iznosa 45% u „rukama“ međimurskih prijevoznika, o kakvih onda 25 milijuna kuna on govori?
Josip Posavec pozvao je USKOK da provjeri je li sve bilo po Zakonu.
- Njegovo je pravo da zove koga hoće. Mislim da bi onda USKOK mogao i njega mnogo toga pitati - na primjer, o tzv. pogodovanju u gradnji tvornice voćne rakije u Štrigovi te porijeklu mercedesa koji ima.  
Što će dalje biti s autobusnim prijevozom u Međimurju?
- Prijevoznik koji obavlja prijevoz u Međimurskoj županiji odabran je na temelju provedenog javnog poziva s određenim kriterijima. U nadležnosti je Županije osigurati nesmetan linijski prijevoz na svom području, a ukoliko se izabrani prijevoznik ne bude držao određenih kriterija ili neće poštivati pozitivne zakonske propise RH, postoje inspekcije koje će to utvrditi, a Županija će, u tom slučaju, svakako postupiti prema Zakonu.  
Jeste li Vi osobno zadovoljni ishodom javnog poziva?
- Sve dok su korisnici prijevoza i građani zadovoljni, bit ću i ja. Smatram da ima prostora da prijevoznici koji su dali svoj doprinos u obavljanju autobusnog prijevoza to rade i dalje. Sigurno da nam je u interesu zaštititi naše građane da imaju što manju cijenu karte, u čemu smo uspjeli, ali jednako tako, da i naši prijevoznici budu zaštićeni da ih se ne tjera u propast tako da moraju voziti, a ne mogu pokriti ni osnovne troškove prijevoza, kao što je to bio slučaj ranije. Treći osnovni interes je sigurnost prijevoza. Potrebno je naći model kako bi se svi kriteriji zadovoljili, zasada mislim da uspijevamo u tome. 
Nastavljate li sufinancirati autobusne i željezničke karte?
- Naravno da ćemo nastaviti. Zapravo, nijedna vlast do sada za prijevoz školaraca nije izdvajala više od nas. 2007. godine iz proračuna Međimurske županije plaćena su točno 4 milijuna kuna, a 2008. godine 3,4 milijuna. Kad smo sredinom 2009. godine došli na vlast, država je prestala financirati prijevoz te je cjelokupan teret pao na Županiju, pa smo godinu završili s 3,5 milijuna izdvajanja za prijevoz, a 2010. godine, koja je evidentno bila najteža godina za Županiju,, potrošili smo više od 4 milijuna kuna.(ik)

Izvor: 2908