Glas javnosti 12.05.2010. 00:00. Zadnja izmjena: 25.02.2016. 10:37.

“HOROR U ČAKOVEČKOJ BOLNICI” (2.)

Vezano za članak u listu »Međimurje« br. 2870 od 27.4. pod naslovom “Horor u čakovečkoj bolnici” u kojem je izneseno niz neistinitih i neprovjerenih informacija, između ostalog i o Internom odjelu, molimo vas da u cilju objektivnog i korektnog izvještavanja žitelja naše županije i naših bolesnika objavite sljedeće.
Već sama riječ “Horor” (u prijevodu s engleskog užas) u naslovu može upućivati da se u Županijskoj bolnici Čakovec događa nešto užasno i da su bolesnici izloženi teroru od osoblja i podvrgnuti torturama straha. Takav senzacionalistički naslov u potpunosti je plod subjektivnog doživljaja obitelji Sečan (s kojima iskreno suosjećamo zbog teških zdravstvenih problema pojedinih članova), uglavnom neutemeljen s provjerenim i objektivnim okolnostima.
Istina je da je Županijska bolnica Čakovec u mnogo čemu u stručnom i organizacijskom smislu ogledna bolnica među bolnicama u Hrvatskoj o čemu postoje relevantni i objektivni pokazatelji, što uostalom prepoznaju i naši bolesnici koji se sve češće vraćaju s klinika u Zagrebu na nastavak liječenja u našu bolnicu.
Činjenica je da u bolnici obavljamo vrlo složen, odgovoran i stresan posao i u situacijama kada je neposredno ugroženo zdravlje i život pojedinaca ili zajednice, za što smo se uostalom školovali i posvetili svoj život tom pozivu. Da bi zadržali najviši stupanj stručnosti, korektnosti i smirenosti između ostalog vrlo je važno i iznošenje istinitih, uravnoteženih i provjerenih informacija o našem radu.
• O dijelu članka pod naslovom “Idite u Njemačku” dužni smo javnost obavijestiti o sljedećem:
- bolesnica se godinama kontrolira u različitim specijalističkim ambulantama naše bolnice radi kroničnih bolesti.
- bolesnica je bila obrađena po kardiologu naše bolnice u jednom danu (10.11.2009. učinjen pregled, EKG, UZV srca i ergometrija) nakon čega je bila indicirana koronarografija za koju je faksirana dokumentacija na kliniku isti dan i dobila je termin za 18.11.2009. u bolnici Merkur.
- 2.4.2010. učinjena je operacija na krvnim žilama srca. Bolesnica je premještena na Kardiologiju internog odjela ŽB Čakovec iz KBC Rebro na sam zahtjev bolesnice a zahvaljujući susretljivosti naših kardiologa, iako se pacijenti nakon takvih operacija u pravilu ne premještaju na naš odjel.
- bolesnica je na odjelu tretirana po pravilima struke od 7.4. do 23.4.2010. i otpuštena je kući živa u poboljšanom i stabiliziranom stanju.
- nakon provjere med. dokumentacije i razgovora s vodećim liječnicima bolesnice u potpunosti odbacujemo insinuacije o neprimjerenom i neadekvatnom liječenju bolesnice ili o lažiranju med. dokumentacije.
Povišeni krvni tlak o kojem se govori u članku nije po vrijednosti niti po kliničkim implikacijama značajan da bi zahtijevao urgentnu akciju (najviši krvni tlak tijekom cijelog boravka bio je 160/100 mmHg).
Kontekst u kojem je spomenut dr. Čonkaš je tendenciozan i neistinit. Dr. Čonkaš bio je na redovitoj viziti u dežurstvu i njegova izjava da svaki pacijent ima zakonsko pravo na drugo mišljenje o svom liječenju (vezano za hematološku bolest radi koje se od ranije kontrolira) u potpunosti je iskrivljena i zlonamjerno prikazana.
- istine radi treba reći da informacije o stanju bolesnice zadnjih tjedan dana boravka na odjelu kod nadležnog kardiologa od obitelji nisu tražene.
- čudan je i potez bolesnice koja je “nezadovoljna” liječenjem da kod otpusta 23.4. daje medicinskoj sestri na kardiologiji 150 kn “da se odjel počasti”. Medicinska sestra je to naravno odbila.
Iz svega navedenog mi zaključujemo da je bolesnica u našoj ustanovi kroz više godina dobivala adekvatnu i shodno njezinim trenutačnim kliničkim smetnjama brzu zdravstvenu skrb i zahvaljujući tome a unatoč brojnim kroničnim bolestima je otpuštena kući klinički stabilna.
Za dobar proces liječenja neizmjerno je važan odnos bolesnika (i bolesnikove obitelji) i zdravstvenog osoblja i za njegovu kvalitetu odgovorni su svi sudionici. O tome nastojimo voditi u bolnici posebnu brigu te pozivamo i naše bolesnike da tome pridonesu svojom korektnošću i suradljivošću u procesu liječenja.
Na kraju još jednom naglašavamo da suosjećamo sa doživljenim zdravstvenim problemima u obitelji Sečan. Jasno nam je da u svom radu kao i svi ljudi možemo griješiti te smo otvoreni za primanje argumentiranih pritužbi i kritika čime ćemo zajednički unaprijediti naš rad na zadovoljstvo sviju.
Neprovjereni, neargumentirani i senzacionalistički napadi na rad zdravstvenog osoblja, kojeg je ionako premalo, unose dodatni nemir, nesigurnost, napetost i dozu straha u odnos zdravstvenog osoblja i bolesnika što zasigurno ne vodi kvalitetnom liječenju.
Miroslav Horvat, dr. med., specijalist interne medicine - rukovoditelj Internog odjela

Izvor: 2872