Glas javnosti 10.07.2014. 00:00. Zadnja izmjena: 25.02.2016. 12:47.

Mi nismo go-go plesačice!

Ja sam Marina, članica Orijentalnih plesačica “Talisman”. Reagiram uz članak o odbojkaškom Kupu grada Čakovca gdje ispod naše fotografije piše da smo go-go plesačice. Učinjena nam je šteta i još uvijek je u pitanju sigurnost posla jedne naše plesačice. Zbog toga sam napisala tekst o nerazumijevanju prirode ovog plesa i kontraverzama koje se javljaju vezane uz njega. Šaljem i slike koje prikazuju kako se u prošlosti plesao orijentalni trbušni ples.

Dakel, Orijentalne plesačice „Talisman“ čine četiri plesačice s višegodišnjim plesnim i scenskim iskustvom. Plesno iskustvo stekle smo u raznim školama, a stalni napredak postižemo pohađanjem radionica svjetski poznatih plesača. Naše scensko iskustvo čine nastupi diljem Hrvatske, a i šire.

Orijentalni trbušni ples se pleše u svrhu slobodnog druženja, zabave i profesionalnih nastupa.

Međutim javlja se veliko nerazumijevanja prirode ovog plesa. Oponašan od strane samozvanih trbušnih plesačica dolazi do izvrtanja ove umjetničke forme i prikazivanja iste na vulgaran način te se iz tog razloga trbušne plesačice smatra ženama raspuštenog morala. Takvi plesovi koji se prikazuju pod nazivom “trbušni ples” nisu pravim primjerom plesa, uzimajući u obzir uglavnom jadnu tehniku pokreta i pretjerano erotsko aludiranje i preko granice vulgarnosti.

Za vrijeme nastupa orijentalnih trbušnih plesačica ne smije se prilaziti plesačicama, nema vulgarnosti ni golotinje. Jedna od kontroverzi orijentalnog plesa je doza senzualnosti koju nosi ovaj ples. Teoretski to ne bi trebalo biti sporno, skladno ljudsko tijelo koje se skladno kreće na ugodnu glazbu je privlačno, već i iz čisto estetskih razloga. Međutim, u slučaju orijentalnog plesa to je obojeno složenim odnosom prema seksualnosti.

Priča o tome da je orijentalni ili trbušni ples – ples zavođenja, uporno živi u javnom mišljenju. Skoro da je jedina razlika što jedni na to gledaju pozitivno, a drugi negativno. Neke žene kreću na satove plesa potajno nadajući se da će naučiti neke „trikove“ koje će ih pretvoriti u „fatalne zavodnice“.

Sve do kraja 19. i početka 20. stoljeća u Evropi su žene koje su izvodile nešto na sceni – a posebno balerine, zbog „oskudne odjeće“ – također nosile isti žig nemorala.

Trbušni ples se prvenstveno vezuje za religiju, a predrasude o zavođenju i haremskom porijeklu potiču iz činjenice da su osvajači najljepše žene iz pokorenih naroda vodili u hareme i pretvarali u zabavljačice. Ples se zapravo izvodio u hramovima i predstavljao je vezu žene sa boginjom plodnosti. Plesale su ga žene za žene (a ne za muškarce), slavio je plodnost i pripremao tijelo za porođaj. Da biste razumjeli umjetnost morate da uzmete u obzir njen povijesni okvir bez kojeg slika nikada nije kompletna.

U Orijentalnom svijetu trbušni ples su plesale žene radi svoje zabave, u situaciji kada nema na vidiku ni jednog muškarca.

Trbušni ples je narodni ples kao svaki drugi: ljudi ga plešu u raznoraznim situacijama, ima svoju tehniku, svoj karakter, svoju tradiciju. Što na kraju ispada od plesa leži u namjeri plesača i koreografa, njihovoj sposobnosti da tu svoju namjeru i učine vidljivom kroz plesnu tehniku, kao i sposobnosti promatrača da shvati „što je pisac (tj. plesač) htio reći“.

Žena koja pleše postaje zdravija, njen stav, hod, pokreti postaju istovremeno graciozni i samouvjereni. Ples vas ne može pretvoriti u „zavodljivu egzotičnu ljepoticu“, ali s vremenom će iznijeti na vidjelo vašu najljepšu stranu – a to je nešto daleko, daleko

vrijednije.

Kostimi za orijentalni ples nisu provokativniji od kostima za latino ili moderni ples, džez balet ili umjetničko klizanje. Ljudi moral vezuju za pogrešne stvari. Živimo u vremenu u kom više ništa nije tabu. Fotografije u kupaćim kostimima, oskudnoj odjeći i uopće naša intima je izložena na društvenim mrežama, pa etiketiranje osobe na osnovu plesnog kostima smatramo licemjerjem.”

Bile bi vam zahvalne da objavite ili cijeli tekst ili nešto iz njega ili bilo što drugo što prikazuje da orijentalni trbušni ples nije isto što i go-go ples i da nas neki ljudi krivo doživljavaju. Važno nam je da ljudi shvate da se zapravo radio o umjetnosti i o plesu koji je u istoj razini kao bilo koja druga vrsta plesa. Organiziraju se cijele plesne produkcije, natjecanja, plesne priredbe i sl. Ali na kraju, najvažnije nam je da se ispravi šteta koja je nastala napisom da smo go-go plesačice.

Marina, Orijentalne plesačice„Talisman“

Izvor: 3089