Glas javnosti 02.05.2012. 00:00. Zadnja izmjena: 25.02.2016. 11:18.

Što će biti s gradskim prometnicama?

Grad Čakovec konačno je dobio na upravljanje 20. travnja o.g. dio javnih cesta pod upravom Županijske uprave za ceste Međimurske županije (ŽUC). Točnije po Odluci zamjenika  ministra Zdenka Antešića, grad Čakovec preuzet će 28. travnja o.g. na upravljanje 65,79 km javnih cesta ( 12.43 % ŽUC-evih cesta), koje podliježu inspekcijskom nadzoru. Prema ukupnoj kilometraži cesta pod upravom ŽUC-a i  obzirom na broj kilometara javnih cesta koje se nalaze na administrativnom području grada Čakovca, naš ŽUC je prema spomenutoj Odluci o cestama na području velikih gradova koje prestaju biti razvrstane u javne ceste, u samom vrhu prema ostalim upravama za ceste u Republici Hrvatskoj. Dakle prema tome potpuno su krive interpretacije i zaključci sa gradskih skupština prema ŽUC-u kada je bila riječ o tzv. nebrizi i premalom ulaganju u javne ceste na području grada.
Konkretno to znači da spomenute ceste na području grada dobivaju ne samo drugačije oznake, već podliježu i drugačijem režimu upravljanja od nerazvrstanih cesta. Takve ceste i dalje ostaju „javne ceste“ i pod kontrolom su inspekcije za ceste (sukladno zakonu stroga i financijska kontrola). Jednostavnim riječnikom rečeno, grad će morati voditi strogo brigu o ulaganju u gradske javne ceste, tj. koliko će novaca dobiti za njih, minimalno će toliko morati i uložiti.
Manipulacije su uvijek moguće što se tiče gradskih javnih cesta. Primjerice, što ako se grad odluči da skine status gradskih javnih cesta pojedinim cestama. Procedura je u stvari jednostavna, daje se prijedlog na nadležno ministarstvo koje će donijeti Odluku o skidanju statusa javne ceste u nerazvrstanu. Financijski će dio ostati gradu, jer ipak je cesta pod upravom grada.
Tada više za takvu cestu nije nadležna inspekcija, već revizija, koja samo „konstatira“ i „nalaže“ postupke sukladne zakonu. Ukoliko se ne radi po zakonu, u većini slučajeva progleda kroz prste i daje „uvjetno mišljenje“ koje nema apsolutno nikakve posljedice, dapače impulziv je daljnjem izigravanju i manipuliranju pozitivnim propisima.
Interesantno će biti vidjeti i organizaciju Zimske službe tj. čišćenje snijega. Dobro bi bilo za korisnike kada bi to obavljao jedan koncesionar, jer u sluičaju velikih „zimskih radost“ za djecu, biti će velikih „zimskih žalosti“ za vozače po zimskom kaosu.
Međutim velik je to izazov za grad kojem je prilika da osnuje vlastitu tvrtku za ceste (npr. Ceste Čakovec ili Čakovečke ceste) i da se dokaže da je sposoban upravljati mrežom gradskih i nerazvrstanih cesta na svom području. U zadnje vrijeme u gradu je ionako velik broj „prometaša“ koji jedva čekaju da dokažu svoje sposobnosti.
Štef Međimurec

Izvor: 2975