Gradovi i općine 25.09.2016. 14:55. Zadnja izmjena: 25.09.2016. 14:58.

Međimurje je pozvano

Gordana Grabar: Zašto moj Dominik ove školske godine nema pravo na asistenta?

Pokazujući nam svjedodžbe s pozitivnim ocjenama koje je od četvrtog razreda osnovne škole radeći uz pomoć asistenta u nastavi dobivao njen sin Dominik Grabar, majka Gordana iz Pribislavca pita se: Tko je odlučio da moj Dominik uz svu valjanu dokumentaciju nema pravo na asistenta, a do sada ga je šest godina imao? Naime, Dominik, danas učenik Tehničke škole u Čakovcu, je dijete s teškoćama u razvoju i njegovi roditelji od kako se rodio vode bitku sa sustavom kako bi mu omogućili normalan život. – Htjeli su da od prvog razreda ide u specijalnu školu, no ja to nisam dopustila te smo išli na vještačenja nakon kojeg je Dominiku odobreno da ide na normalnu, redovnu nastavu, kazala je Gordana koja je uz sina bila u školi kad je pohađao prva tri razreda.

Dominik ima elemente ADHD-a, teškoće u čitanju i pisanju te muca, no inteligentan je i zainteresiran za učenje. – Asistenta je Dominik dobio u četvrtom razredu Osnovne škole, nakon što je to preporučeno prilikom timske obrade liječnika u Zagrebu, te ga je od tada do kraja prošle školske godine imao, objašnjava Gordana navodeći kako se stanje Dominika ne mijenja i nije joj jasno kako je netko odlučio da najednom pomoćnika ne treba. Zbog oduzimanja pomoćnika Dominik je i ove godine bio na pregledu kod liječnice te se zaključak ponavlja i u nalazu stoji mišljenje: Potreban je individualiziran pristup u školi uz asistenta u nastavi. Zašto Dominik danas u školi nema tu pomoć, pita se majka Gordana koja najbolje vidi koliko su njegove teškoće uz osobnog pomoćnika u nastavi umanjene.

– Napredak se vidi, ali bez asistenta on nema šanse i jako teško da će završiti školu. On je intelektualno sposoban, ali zbog teškoća koje ima ne stigne u isto vrijeme pisati, slušati i pratiti nastavu kako treba, kaže majka Gordana koja je u vezi ovog problema zvala nadležno ministarstvo, pisala pravobraniteljici za invalide i prosvjetnoj inspekciji, a posjetila je i nadležne u Međimurskoj županiji koji su je uputili novinarima rekavši da su oni napravili sve što su mogli. Obrazloženje zašto asistenta ove školske godine Dominik ne može dobiti nije dobila ni na jednoj adresi na koju je pisala, a Dominiku je u školi bez asistenta teško.

– Njemu koncentracija padne, pa ne znamo ni što ima za zadaću, ni što su radili jer je njemu teško to nama doma objasniti, kaže ogorčeno Gordana Grabar koja je ljuta što nisu barem dobili odgovor zašto nije dobio asistenta i tko je to odlučio. – Žao mi je jer sve što tražimo za njega je asistenta za pomoć u školi. Svim snagama radimo na tome da nam dijete bude sam svoj čovjek, da završi školi i da se zaposli, da može imati svoju obitelj i uzdržavati se, a ne da bude socijalni problem no država nam to koči, završava svoju priču Gordana Grabar koja kaže da joj je borbe već puna kapa, no odustati od asistenta, ili barem od toga da dobije odgovor zašto nemaju pravo na asistenta, neće.

Iako i motorički smanjenih mogućnosti Dominik Grabar odlično barata lego kockama od kojih slaže prave majstorije