Gradovi i općine 27.12.2016. 08:16. Zadnja izmjena: 27.12.2016. 09:36.

Urabnistički plan Općine Šenkovec

Je li vijećnik svojoj rodbini osigurao gradilišta ne mareći za potrebe i sigurnost drugih?

Treća točka dnevnog reda sjednice Općinskog vijeća Općine Šenkovec, koja se održala u srijedu, 7. prosinca, odnosila se na prihvaćanje urbanističkog plana uređenja dijela Ulice Vlahe Bukovca. Spomenutim UPU-om planira se izgradnja novog kvarta u Šenkovcu s 15 građevinskih zemljišta, dječjim igralištem, zelenom površinom i kolnikom širine osam metara. Iako bi ova točka u većini slučajeva naišla na odobravanje mještana te prošla uz usuglašeno dizanje ruku vijećnika i tek poneku rečenicu u lokalnom tisku, njezino su izglasavanje iz zadnjih redova budno pratili Miroslav Sulejmani i Toni Kolarić, predstavnici mještana Ulice Vlahe Bukovca.

Nezadovoljni mještani spomenute ulice Općini su 24. listopada poslali pismeni prigovor na prometno rješenje Urbanističkog plana uređenja te njegovu dopunu na sam dan održavanja sjednice, dok je javna rasprava na spomenutu temu trajala od 25. kolovoza do 23. rujna. Nakon što su vijećnici, uz kratku diskusiju, sa devet glasova ZA i četiri suzdržana prihvatili predloženi plan, Sulejmani i Kolarić, razočarani ishodom, u miru su napustili vijećnicu.

Kako da se mimoiđemo?

Ono što je sporno u cijeloj priči i što muči mještane Ulice Vlahe Bukovca jest prometno rješenje koje je usvojeno, a kojim se novi kvart, s cestom širine osam metara, spaja na njihovu ulicu gdje je cesta širine svega 3,5 metra. Naši sugovornici svjedoče da je mimoilaženje osobnih automobila već sada otežano, a teretnih vozila nemoguće bez sklanjanja u dvorište. Stanari se pribojavaju da će izgradnjom novog kvarta sav promet biti preusmjeren na njih te će za vrijeme radova njihovom ulicom prolaziti i kamioni. Takva situacija suprotna je njihovoj inicijativi iz 2006. godine da se promet u ulici ograniči samo na stanare. Njihov je prijedlog uvažen, a znaka zabrane prometa nedavno je (privremeno) zamijenjen znakom zabrane prometa za teretna vozila, zbog sanacije klizišta.

Ogorčeni stanovnici Ulice Vlahe Bukovca od ulaza na državnu cestu (ulica Maršala Tita) do križanja kod trafostanice, napominju da se pribjeglo najjednostavnijem rješenju koje bitno utječe na postojeće stanje, bez da su se prethodno iscrpile druge mogućnosti.

Nije poslan zahtjev da se nova ulica spoji na državnu cestu niti se probalo dogovoriti s privatnim vlasnikom s druge strane da se tamo napravi izlaz, apeliraju predstavnici stanara. Također napominju da ne postoji suglasnost svih vlasnika zemljišta koja su obuhvaćena planom, a sporna je i činjenica da suglasnost i stručno mišljenje nije traženo od Županijske uprave za ceste Međimurske županije, što je suprotno odluci Općinskog vijeća.

Osobni interesi

Donedavno smo bili složni. Sad su dvojica susjeda stavila svoj interes iznad javnog jer su vlasnici većine budućih građevinskih parcela, objašnjavaju predstavnici stanara. Jedan od njih, ujedno i inicijator prijedloga, je općinski vijećnik i zamjenik predsjednika Općinskog vijeća Općine Šenkovec Mario Šestak koji živi u spomenutoj ulici.

Iza njegove kuće predviđena je izgradnja gradilišta. S druge strane živi njegov tast, a pokraj tastova sestra. Sva buduća gradilišta u vlasništvu su jedne obitelji, apeliraju Sulejmani i Kolarić. Ogorčeni su i jer Šestak nije obavijestio svoje susjede što se planira napraviti uz objašnjenje da se to njih ne tiče. Javnom raspravom u vrijeme godišnjih odmora iskorištena je, kažu, njihova nepažnja zbog čega su svoj prigovor predali izvan roka.

Sad tobože nastaje neki jal. Mi se ne protivimo inicijativi naših susjeda da se formiraju gradilišta, već naprotiv istu podržavamo. Ne slažemo se sa ovakvim prometnim rješenjem koje dodatno ugrožava našu sigurnost, odrješiti su predstavnici stanara.

Komentar na ulogu vijećnika Šestaka u cijeloj priči dao je načelnik Općine Šenkovec Saša Horvat.

Prilikom izrade prostornog plana dogovoreno je da svaki vijećnik u svom kvartu ispita postoji li mogućnost da se naprave gradilišta i ulica. Mario Šestak bio je zadužen za svoj kvart i Ulicu Vlahe Bukovca, rekao je S. Horvate te objasnio da je to prvo mjesto na kojem prostorni plan dozvoljava izgradnju, a da se s time slažu i vlasnici zemljišta. Također, kompletnu izradu plana prepustio je projektantu upravo iz razloga da ne bi bilo optužbi za pogodovanje određenim osobama. Na prigovore mještana odgovara da su poštovane sve zakonske procedure te su pritom iscrpljene sve mogućnosti.

Jedino što ja kao načelnik mogu napraviti jest postaviti znak jednosmjerne ulice i zabraniti kamionski promet do trafostanice. Također ću, kao što sam obećao, u toj ulici postaviti tlakovce od kraja ceste do ograde kako bi se cesta dodatno proširila. Ne mogu zatvoriti cestu kako bi se umirile dvije, tri kuće, stava je načelnik Horvat.

Ništa nije moje!

Interes da se tamo naprave gradilišta postoji već desetljećima, a sada se ukazala prilika da se to ostvari. Nisam ja to izmislio, samo sam rekao ljudima da to mogu napraviti, objasnio je vijećnik Mario Šestak. Na pitanje ide li takav plan njemu u korist, odgovara:

Ja sam ovdje doselio i ne pripada mi ni jedno gradilište. Među onima koji će dobiti gradilište ima i moje svojte, ali tako je svugdje. Svi koji žive u tome dijelu imaju neke rodbinske veze. Ali ne vidim kako ovo ide meni na ruku kad nisam vlasnik toga osobno, rekao je Šestak koji je mišljenja da se problem uske ulice da riješiti novom prometnom regulacijom – postavljanjem znaka jednosmjerne ulice, no, smatra da se nitko od stanara ne želi odreći komocije koju uživa.

Armin Sovar, dipl.ing.arh.

Sve po pravilima

Za mišljenje vezano uz spomenutu temu upitali smo i izrađivača Urbanističkog plana uređenja dijela ulice Vlahe Bukovca Armina Sovara, dipl.ing.arh. U njegovu odgovoru stoji da je zakonska procedura izrade planova u ovom slučaju u potpunosti poštovana. Na pitanje zašto prijedlog plana nije poslan i Županijskoj upravi za ceste Međimurske Županije A. Sovar odgovara da se temeljem općenitog popisa plan šalje onima koji na tom području imaju zakonsku osnovu u svom djelovanju. Kako se u obuhvatu plana ne nalazi županijska cesta, nisu traženi uvjeti ŽUC-a. Referirajući se na prigovor mještana Ulice Vlahe Bukovca na prometno rješenje navodi da je isti dostavljen izvan svih vremenskih okvira propisanih zakonom te nema veze s planom.

Ja kao izrađivač plana nemam ništa s tom ulicom. Moj je zadatak unutar zadanog obuhvata planirati prostor. Prijedlog mještana da se iznađe novi priključak na državnu cestu Čakovec - Mursko Središće nije moguć. Već 30 godina radim taj posao i znam da se ne bi dobila dozvola da se na tako malom razmaku otvori još jedan priključak na državnu cestu, ističe Sovar.

Sa sjeverne strane po postojećem putu također nije moguć izlaz jer se put nalazi u privatnom vlasništvu, zbog čega je, prema riječima A. Sovara, usvojena jedina moguća opcija – prolaz kroz parcelu koja je preuska za gradilište i spajanje na dio Ulice Vlahe Bukovca. Nadalje, plan mora obuhvaćati sve parcele, bez ostavljanja praznih prostora, pri čemu nije potrebna suglasnost svih vlasnika. Na pitanje o vlasništvu parcela i sumnju o mogućem pogodovanju projektant odgovara:

Nositelj plana je Općina, a ja kao urbanist odlučujem koliko će biti gradilišta i kako će ona biti raspoređena. Nitko mi ništa nije sugerirao u vezi planiranja i vlasništva, niti osobno poznajem vijećnika Šestaka, zaključio je.