Gradovi i općine 13.07.2011. 00:00. Zadnja izmjena: 25.02.2016. 11:17.

Kauboj Dobranić čuva Grad od indijanskog parkiranja!

Gradonačelnik Murskog Središća Josip Dobranić 28. lipnja, na dan obilježavanja 20-godišnjice zaustavljanja tenkova JNA u centru grada - pred respektabilnim brojem svjedoka, parkirao je svoj automobil na nogostupu uz državnu cestu. Poučen vlastitim nepoštivanjem prometnih propisa i vozačke kulture, 4. je srpnja na sjednici Gradskog vijeća ustvrdio kako u užem centru treba uvesti reda u parkiranje.
Njegova i obrazloženja tajnika Grada Miljenka Štefanića nisu naišla na plodno tlo kod vijećnika koji su se o prijedlogu odluke o organizaciji i načinu naplate parkiranja na području Grada očitovali s 5 glasova “protiv”, 4 “za” i jednim suzdržanim. Taj je dokument gradonačelniku trebao dati odriješene ruke u prikupljanju i pripremi svih važnih parametara u ovom pitanju - od uređenja parkirnih mjesta i nabavke automata do kalkulacija o isplativosti uvođenja vlastite djelatnosti ili davanja posla u koncesiju.
- Treba nam naplata i rigorozniji nadzor. Moramo uvesti reda, a ne da se po Gradu parkiraju kak’ indijanci - rekao je Josip Dobranić u diskusiji koja je ubrzala protok krvi u (nadamo se nekalcificiranim) žilama vijećnika.
Dodao je kako je došlo “vrijeme za naplatu parkiranja” te da postoji namjera uređenja više parkirališnih površina na prostoru autobusnog kolodvora, ispred robne kuće Metss i na drugim pozicijama. Tajnik Štefanić dodao je da bi i u stanarskim zonama također definirali cijene godišnjeg korištenja parkirnih mjesta te da bi ideja o primjeni naplate u praksu ušla s 1. siječnjem 2012.
Dinamikom i životnošću svog izlaganja vijećnike i publiku sjednice na neki je način udobrovoljio vijećnik Miljenko Cmrečak (HDS).
Središće zagađeno kao Peking
- Zaprepastio sam se dok sam čitao ovu odluku i apsolutno joj se protivim. Pa mi smo ionako u zapećku. Čak i Hrvatske željeznice to misle. Ovo je smiješno, nerentabilno, čemu to? Koga ćete nadzirati i kažnjavati? Ove što u Picassu satima igraju bellu? Govorite kako na našim javnim okupljanjima nema građana, a sad ćete ih i zbog plaćanja parkiranja tjerati iz centra. Ili možda smatrate da promet kod nas zagađuje zrak kao u Pekingu, pa je najbolje da se vozimo biciklom? Nama ovakva odluka ne treba - rekao je, među ostalim, M. Cmrečak.
Mario Nerer (SDP) u raspravi se dotaknuo Urbanističkog plana rekavši:
- Ako uvodimo naplatu parkiranja, tad moramo mijenjati i Urbanistički plan te njime predvidjeti parkirne površine pod naplatom. Vi biste mijenjali Plan kako vam se dopadne?
O potrebi uvođenja reda pozitivno se očitovao Franjo Sobočan (HDZ) ističući da mjere ne treba provoditi “pod svaku cijenu”, već s mjerom i prikladno uvjetima Murskog Središća. Raspravljao je u dvojakoj ulozi - i kao vijećnik i kao koncesionar zemljišta na kojem je izgradio parkiralište.
- Jesam za uvođenje reda, ali sam mišljenja da ova odluka treba biti uvod u razmatranje ukupne situacije. Treba nam prezentirati više detalja jer nemamo snage za red na deset parkirališta. Nemojmo biti brzopleti. Poznato je da imam koncesiju na prostoru na kojem je parkiralište i da je ona data na 99 godina. U tom smislu, spreman sam razgovarati s Gradom na temu naplate parkiranja - rekao je F. Sobočan.
Srpak: Ovo nije
izmišljotina
Referirajući se na Cmrečakovo izlaganje, gradonačelnik Dobranić odgovorio je sljedeće:
- Vi biste htjeli da se tu indijanski parkira. Vi unazađujete Grad. Ima i Prelog naplatu. Pa nismo mi manja selendra od Preloga.
Zamjenik gradonačelnika Dražen Srpak izrazio je svoje slaganje s vijećnikom Sobočanom dodajući:
- Ovo nije definitivan stav gradskog vodstva, ali nije ni izmišljotina, već preduvjet za razvijanje problematike i njezinih rješenja dalje.
Malo zdravog sarkazma u diskusiju je unio Sanjin Tomšić (HNS).
- Ova odluka o parkiranju treba nam da bismo išli naprijed. Tako je bilo i s nadstrešnicama koje su podignute protivno nacrtima i dozvolama. Kako bismo išli naprijed. I otišli smo naprijed - rekao je Tomšić.
Aleksandra Ličanin

Izvor: 2933