Gradovi i općine 21.02.2014. 00:00. Zadnja izmjena: 27.09.2016. 22:48.

M. SREDIŠĆE: Grad bi obilaznicu i most, a nema niti skicu

Grupa za promet Instituta za turizam, u suradnji s Međimurskom županijom, napravila je plan kako i na koji način poboljšati odvijanje prometnih tokova i prometnu infrastrukturu na području Međimurske županije.Trebala bi to biti podloga za izradu kvalitetnih projekata radi kandidiranja za dobivanje novca iz EU-a. Prezentacija o tome održana je proteklog tjedna u Međimurskoj županiji, a kao jedan od gorućih problema prepoznat je problem prometa na cesti Čakovec - Varaždin, kojom dnevno prođe preko 16 tisuća vozila (podsjetimo, 15 tisuća vozila dnevno dovoljna je “kvalifikacija” za gradnju autoceste na određenom pravcu) te pitanje rasterećenja prometa na području Grada Mursko Središće u kojem je, nakon ulaska RH u Uniju, došlo do enormnog povećanja svih vrsta motornog prometa, posebno teretnog. Međutim, sredstva iz javnog proračuna za ovu godinu odobrena su za izradu projekata za zaobilaznice Preloga i Nedelišća, ali ne i Murskog Središća. Na pitanje ima li bilo kakve šanse da se i problem Murskog Središća još ove godine ipak počne rješavati, međimurski župan Matija Posavec, prije same prezentacije, nije imao konkretan odgovor.
- Problem je u tome što kolege u Gradu Mursko Središće nisu naručili nikakav projekt na osnovi kojeg bi tražili novac. Barem da se naruči idejno rješenje, nekakav papir, s kojim bismo mogli doći u institucije tražiti sredstva. U razgovoru s gradonačelnikom vidio sam da postoji dobra volja, formiran je i Odbor za promet na razini Grada, pa bi u narednih tjedan-dva moglo biti naručeno barem idejno rješenje, kako bismo zajedno mogli otići u Hrvatske ceste i tražiti sredstva, potvrdio je Posavec.
Gradonačelnik Murskog Središća Dražen Srpak na ovo je samo rekao da Grad neće naručivati nikakva idejna rješenja te da podloga cijeloj priči treba biti važeći Prostorni plan Međimurske županije kojim su definirani i most na Muri i zaobilaznica Murskog Središća.
- Župan zaista pokazuje dobru volju da nam pomogne i svo ovo vrijeme to i radi, međutim, čini mi se da su stvari krivo postavljene. Redoslijed radnji u ovom bi slučaju trebao biti drugačije postavljen. Ministarstvo vanjskih poslova i Ministarstvo prometa trebali bi sa susjednom Slovenijom dogovoriti točnu poziciju budućeg mosta. Na osnovi toga, moglo bi se onda izraditi idejno rješnje. Ovako se dovodimo u poziciju da Grad naruči studiju za stotinjak tisuća kuna, a onda politika, ili struka, kažu da most mora biti stotinjak metar nizvodno, ili uzvodno. Nije Grad taj koji će odrediti točnu poziciju, nego dvije države. Radi se o spajanju dvije države, a to bi ipak trebala rješavati resorna ministarstva. Naše je da ih pritišćemo maksimalno koliko možemo. Sa županom smo dogovorili da Grad izradi elaborat, što smo i odradili, zaključio je Srpak, već pomalo umoran od dokazivanja da potreba izradnje zaobilaznice i mosta kod Murskog Središća i spajanja na nedaleki slovenski autoput prema Mariboru, Grazu i Budimpešti, daleko nadmašuje lokalne okvire. (V.Trstenjak)

Izvor: 3067