Gradovi i općine 25.04.2014. 00:00. Zadnja izmjena: 27.09.2016. 22:48.

M. SREDIŠĆE: Još uvijek problematični promet

Saborski zastupnik Dragutin Glavina (HNS) postavio je zastupničko pitanje kojim traži očitovanje resornog Ministarstva je li problem enormnog povećanja prometa kroz grad Mursko Središće evidentiran u Ministarstvu pomorstva, prometa infrastrukture te Hrvatskim cestama i, ako jest, jesu li započele neke aktivnosti na njegovom rješavanju. Preloškom zastupniku odgovorio je ministar Saniša Hajdaš Dončić koji u svom odgovoru napominje da su i Ministarstvo i Hrvatske ceste, koje upravljaju državnom cestom DC 209 kojom se preko graničnog prijelaza ulazi u RH kroz grad Mursko Središće, upoznati s problematikom povećanja prometa teretnih vozila kroz sam centar grada.
- Također smo svjesni činjenice kako navedeno povećanje ne smije biti posljedica nedostatka alternativnih prometnica kojima bi se preusmjerio kamionski promet izvan grada, već razloge treba tražiti i u potrebi kvalitetnije organizacije i kontrole prometa pri ulasku u RH i njegovog vođenja kroz Grad Mursko Središće.
S tim ciljem, Hrvatske ceste poduzele su određene dodatne mjere kojima se planira utjecati na postizanje kvalitetne prometne situacije na razmatranom prostoru graničnog prijelaza i grada.
Prije svega, u narednom kratkom vremenu bit će kvalitetnije izvršeno obilježavanje cestovnih tranzitnih pravaca prema Odluci o određivanju javnih cesta, po kojima se mora odvijati tranzitni promet teretnih automobila kroz RH koji ne prolaze ovim graničnim prijelazom i gradom, kao i kontrola prijevoza nadležne prometne inspekcije. Navedenim aktivnostima teretni cestovni promet usmjerit će se na druge cestovne pravce i na taj način umanjiti prolaz teretnih vozila kroz grad Mursko Središće, što će posljedično umanjiti i opterećenost ostalih javnih i nerazvrstanih cesta.
Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture izdalo je dodatne preporuke upravitelju tako da se uvede zona ograničenja brzine na minimalnih 40 km/h na DC 209, od graničnog prijelaza, do izlaza iz centra grada, da se postojeća prometna signalizacija prilagodi, kako bi ista bila uočljiva i nadopuni u svrhu dodatnog smirivanja prometa kroz centar grada, uz postavljanje fizičkih zapreka na nogostupima na križanju Ulice J.B.Tita i Frankopanske ulice u Murskom Središću, što će onemogućiti nepropisno zaustavljanje vozila i zaštititi pješake.
Za provođenje navedenih mjera zadužene su Hrvatske ceste, a nadzor nad odvijanjem tranzitnog prometa teretnih automobila provodit će MUP i Uprava prometne inspekcije Ministarstva, u skladu s propisima iz svog djelokruga. Sljedećih nekoliko mjeseci očekujemo i konkretne pokazatelje navedenih mjera. Ukoliko očekivani rezultati izostanu, Hrvatske ceste pokrenut će traženje alternativnog prometnog rješenja koje ne isključuje gradnju novog međudržavnog mosta i pripadnih cestovnih zaobilaznica, stoji u odgovoru koji je potpisao ministar Dončić.
Gradonačelnik Murskog Središća Dražen Srpak tek je djelomično zadovoljan ovakvim razvojem događaja. Naime, most na Muri i zaobilaznica trebali bi biti prioritet kod rješavanja prometne problematike na cijelom potezu DC 209, od bivšeg graničnog prijelaza do Čakovca, a ne tek kao zadnja opcija ako se sve druge mjere pokažu neefikasnima.
- Ako ove mjere i dovedu do 20-postotnog smanjenja prometa, to ništa neće promijeniti. I dalje ostaje potreba da se teretni promet makne iz centra Murskog Središća. Uostalom, kamioni ne prometuju niti centrom Čakovca, niti Varaždina, ili Zagreba, a uskoro neće smjeti niti kroz Prelog... Pozdravljam namjeru da se nešto učini, ali od mosta i zaobilaznice nećemo odustati, zaključio je Srpak.

Vlado Trstenjak

Izvor: 3078