Gradovi i općine 24.09.2016. 23:22.

Ovo nismo očekivali

Poruka Prometne jedinice mladeži: Međimurci su loši vozači!

Na oba kraja nadvožnjaka u Kalničkoj ulici muke vozača svakodnevno olakšava troje mladih. Da nema njih, sa sporedne Nazorove i Zagrebačke na nadvožnjak bi bilo gotovo nemoguće skrenuti za vrijeme špice. Subotom ujutro, kad mnogi idu na tržnicu ili na kavu u grad, reguliraju promet i na raskrižju Strossmayerove i Otokara Keršovanija (kod FINA-e). Osim toga, kad počne nastavna godina bdiju nad pješačkim prijelazom u Vukovarskoj ulici.

Oni su Tea Trstenjak, Vedran Drvoderić i Marko Novak, članovi Prometne jedinice mladeži! Na suncu i kiši, po snijegu i žezi, ovi mladi ljudi rade rizičan posao. Pravo je pitanje koliko su života spasili. Najiskusnija među njima je Tea iz Šenkovca. Ova 27-godišnjakinja je u jedinici punih pet godina!

Psuju i jure tik do njih

Bio je raspisan natječaj i javila sam se. Inače sam tehničarka cestovnog prometa. Studiram lovstvo i zaštitu prirode u Karlovcu - kazala nam je. Ne koristi palicu u raskrižju. Kaže: Moraju me slušati! Ima čvrst nastup i ne želi palicu, što je predviđeno kao mogućnost u pravilima ovog posla. Upitali smo ju što misli o međimurskim vozačima, jer ih ona osobno možda i najbolje poznaje. Njen rezolutan odgovor nas je čak pomalo iznenadio.

Mislim da su Međimurci loši vozači. Mnogo vozača nije dovoljno prometno obrazovano. Gube se oko prednosti prolaska. Osim toga, ima nekulturnih. Znaju ignorirati kad dignemo ruku i mijenjamo tok prometa. Znaju projuriti tik do nas, kao da nas uplaše, to im je valjda zanimljivo. S druge strane neki viču na nas i psuju, očekuju da im budemo na usluzi kao njihovi privatni semafori, ispričala nam je Tea iz svog dugogodišnjeg iskustva.

Upitali smo potom i 23-ogodišnjeg Vedrana Drvoderića iz Novakovca slaže li se s time. Složio se. I iza njega je tri godine na cesti i jedino se ovime bavi nakon što je završio za prometnog tehničara.

Policajci potvrdili

Ima vozača koji ne vide, ali namjerno ne vide. Zanemare naše znakove i prođu. To se događa na dnevnoj bazi. Na sreću, zasad osobno nisam bio u pogibeljnj situaciji, ali ponekad nije ugodno - kazao nam je, a to je potvrdio i Čakovčanin Marko Novak. Njemu su 24 godine i nakon što je završio za tehničara za računalstvo upisao je informatiku na TVZ-u.

Sad će mi biti godinu dana na cesti. Snašao sam se. Svi mi imamo položeni vozački ispit, a tu su i stariji kolege koji su nam pomogli. Slažem se da ima još dosta posla na prometnoj kulturi i znanju vozača - kaže Marko. Upravo smo njega, nekoliko sati poslije razgovora u Policijskoj upravi međimurskoj, fotografirali kod nadvožnjaka. Imponira lakoća kojom je mladić regulirao gužvu u ovom složenom raskrižju, kao da ima par očiju i na leđima.

Upravo ih je policija obučila da budu budni i spremni. Dnevne šihte traju im po pet sati. Plaća ih Grad Čakovec, 20 kuna po satu. Je li to dovoljno za ovakav posao, procijenite sami.

Ovo je rizičan i odgovoran posao. Oni pomažu ljudima, a policajci na terenu potvrdili su nam što sve doživljavaju. Grad ih angažira, a mi ih osposobljavamo i raspoređujemo, uz suglasnost MUP-a. Inače, otišla nam je sad jedna osoba, a prije nje još jedna. Budući da kreće i nastavna godina, svakako bi bilo dobro da se jedinica popuni - ispričao nam je Ladislav Požgaj, policijski službenik za preventivu u cestovnom prometu postaje Prometne policije Čakovec. Dodao je da će, uz početak nastavne godine, kritične prijelaze pokrivati i prometni i temeljni policajci.

Vozači su čak previše navikli na njih

Na izlazak na sredinu ceste odlučujemo se kad se nakupi više vozila, kad osjetimo potrebu na intervencijom. No vozači su toliko navikli na nas da ponekad čekaju i jednostavno gledaju, a nema realne potrebe za našom intervencijom - kažu članovi Prometne jedinice mladeži.