Gradovi i općine 13.07.2017. 21:30. Zadnja izmjena: 07.08.2017. 11:59.

Mursko Središće

Prosvjedna blokada - Nakon šetanja po "zebri", gradonačelnik u Zagreb

Premda je bilo najavljeno da će pola sata prosvjedovati neprekidnom šetnjom preko "zebre" da bi (još jednom) ukazali na neodrživost prometne situacije u Murskom Središću,  "Serjojnčari" su u ponedjeljak, 3. srpnja, promet na središnjem raskrižju blokirali ni dvadeset minuta. Naime, uz tegljače kojih se odmah nakupilo s jedne i s druge strane blokade popriličan broj, blokirani su bili i turisti koji su se uputili na more, pa je zbog njih prosvjed skraćen.

S građanima su "zebrom" šetali gradonačelnik Dražen Srpak, njegov zamjenik Miljenko Cmrečak, predsjednik gradskog vijeća Zvonko Vrtarić i njegova zamjenica Ivana Maltarić, predsjednik VMO Murskog Središća Kristijan Antolović i župnik vlč. Tomislav Antekolović, a podršku je prosvjedu – znajući iz vlastitog starog bolnog iskustva o kakvom se problemu radi – došao dati i župan (načelnik) susjedne slovenske Občine Lendava Anton Balažek.

Prosvjed je bio ne samom ukazivanje na prometni teror pod kojim stenju stanovnici gradića čijom glavnom ulicom prolazi do nevjerojatnih 18.000 kamiona mjesečno, već i podrška aktualnom ministru prometa Olegu Butkoviću, koji je nakon niza obećanja prijašnjih ministara i sam obećao da će riješiti makar privremeno (do gradnje novog mosta preko Mure i obilaznice) problem, krenuo s s najavom zabrane prometovanja kamiona težih od 7,5 tona kroz grad, osim domicilnih u Hrvatskoj i Sloveniji i onih u dostavi, od 1. srpnja ove godine. Međutim, ministrova dobra namjera udarila je u zid administrativnih prepreka, pravilnik kojim je ministar pokušao regulirati problem pokleknuo je zbog kategorije graničnog prijelaza Mursko Središće – Lendava, kategorizacija graničnog prijelaza "jači" je dokument od pravilnika, pa dok se ne prekategorizira prijelaz, promet se ne može regulirati na način kako je zamislio i obećao ministar Butković.

Budući da za prekategorizaciju međunarodnog prijelaza u međudržavni za teretni promet treba pribaviti suglasnost mješovite hrvatsko slovenske komisije, gradonačelnik D. Srpak krenuo je već s inicijativom u resorno ministarstvo i prema hrvatskom dijelu spomenute komisije, a pozvao je kolegu A. Balažeka iz Lendave da to isto učini prema institucijama Republike Slovenije.

Prekategorizacijom graničnog prijelaza moguće je reducirati teretni promet samo na prolazak hrvatskih i slovenskih teretnjaka i dostave, što bi u praksi značilo smanjeneje teretnog prometa na na svega 15 % od sadašnje razine. Do trajnog rješenja, do izgradnje mosta i brze ceste do Čakovca, takvo bi privremeno rješenje zadovoljavalo, samo je pitanje koliko još građani mogu izdržati pod terorom prometa.

Most i obilaznica u postupku!

Odmah nakon prosvjeda, gradonačelnik Dražen Srpak i pročelnik Ureda grada Miljenko Štefanić bili su na sastanku u Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture u Zagrebu i od pomoćnika ministra Josipa Bilavera i državnog tajnika Tomislava Mihotića te predstavnika "Hrvatskih cesta" donijeli doma dobre vijesti: "Hrvatske ceste" za srijedu su već imale zakazano javno otvaranje ponuda za izradu studije izvodljivosti novog mosta i zaobilaznice, a ministarstvo je dalo nalog da se - zbog samog kasnijeg financiranja - u studiju o crnim točkama u prometu u Republici Hrvatskoj uvrsti i prometni pravac Mursko Središće – Čakovec i dalje, jer je to temelj za moguće buduće financiranje projekta iz odnosnog EU fonda. To znači da su željeni most i obilaznica ipak "u postupku", a iz ministarstva je došla i vijest da se intenzivno traži "brza mjera" za ograničenje prometa cestom D 209 za teretna vozila preko 7,5 tona ukupne nosivosti.