Gradovi i općine 02.08.2012. 00:00. Zadnja izmjena: 25.02.2016. 11:19.

Pruga kao turistički potencijal

Grad Mursko Središće važno je cestovno čvorište , a do prije nekoliko desetljeća i željezničko. Do polovice XX. stoljeća pruga kroz Mursko Središće vodila je do Zalaegersega u Mađarskoj i bila veza zapadne Mađarske s Trstom i Rijekom. Danas je pruga Čakovec - Mursko Središće – Lendava tek nevažan pravac kojim povremeno iz susjedne Slovenije preko željezničkog mosta na Muri u Murskom Središću prođe vlak s teretom, a putnički je promet u potpunosti obustavljen. Usporedno s padom broja putnika, tonaže i broja linija, propadaju i pruga i prateća infrastruktura, a tek povremeno pojavi se pokoja ideja o potrebi revitalizacije. Budući da je Mursko Središće u početku s velikim entuzijazmom krenulo u ozbiljniju valorizaciju vlastitih turističkih potencijala, rodila se ideja oko zajedničke prekogranične sportsko-turističke i kulturne suradnje sa susjednom Slovenijom u kojoj bi pruga Mursko Središće - Lendava igrala važnu ulogu kao potencijalan turistički pravac. Ideja je potekla od slovenskih susjeda, a u Murskom Središću su je tada dosta mlako prihvatili. Budući da se radi o izuzetnoj prilici za zajednički nastup prema sveprisutnom europskom novcu, posebno sada kada su dovršeni, ili su pri kraju projekti poput šetnice, rudarsko-murskog puta, Muzeja rudarstva (koji je odrađen uglavnom u privatnoj inicijativi tvrtke TEAM), ponovo uvođenje pruge u igru moglo bi dati dodatan zamah.
Načelno sve
dogovoreno, sad to treba i odraditi
Sada se Mursko Središće (u turističkom smislu), što smo već jednom napisali, tretira tek kao privjesak Toplicama Sveti Martin iz kojih povremeno zaluta pokoji gost ili, u gorem slučaju, tek kao mjesto u kojem za ljetnih mjeseci turisti u tranzitu zastanu radi fizioloških potreba. Žalosno, ali istinito. Uređenjem pruge (i postaje), Mursko Središće moglo bi postati dolazna željeznička destinacija.
Proteklog četvrtka zamjenik gradonačelnika Murskog Središća Dražen Srpak bio je domaćin zajedničkog sastanka na kojem su sudjelovali ljudi iz Hrvatskih željeznica, Hidrotehnike i Hrvatskih voda, a razgovor se vodio upravo oko moguće rekonstrukcije pruge, obnove željezničkog mosta preko Mure, uspostave putničkog prometa s Lendavom i obnove upornih zidova kod željezničkog mosta. Iz Hrvatskih željeznica na sastanku su potvrdili da je rekonstrukcija pruge u planu, a suglasni su bili i s inicijativom za hitnom tehničkom i estetskom obnovom željezničkog mosta. Kad je u pitanju ponovna uspostava putničkog željezničkog prometa sa susjednom Lendavom, što je usuglašeno s Občinom Lendava i Međimurskom županijom, HŽ-ovci su to “primili na znanje”. Do ovog dijela sastanka ljudi iz HŽ-a bili su vrlo kooperativni. Ponešto su se povukli tek kad su počeli razgovori oko šetnice (kojoj je željeznički most postao “sastavni dio”), jer izvedeno stanje ne odgovara u potpunosti projeku, te kad se na dnevnom redu našla obnova gambiona – zida upornjaka na mostu. Hrvatske željeznice nemaju ništa protiv da se gambion obnovi uz njihov nadzor, ali za to nemaju novca, pa su se u priču uključile Hrvatske vode iz kojih je stiglo obećanje da će oni putem svog programa izvesti sanaciju nakon što HŽ izradi idejni projekt, odnosno naputak o načinu obnove gambiona. S obzirom da je nedavno završena elektrifikacija šetnice i oko pruge i željezničkog mosta, Grad se obvezao HŽ-u dostaviti nacrt postavljenih elektrokablova i skicu rasvjete koja je montirana na samom mostu, bez obzira na to što željezničari nemaju primjedbi na izvedeno stanje. Sve u svemu, Srpak može biti i te kako zadovoljan rezultatima sastanka, naravno, ako sve skupa ne bude spremljeno negdje u neku ladicu.
V.Trstenjak

Izvor: 2988