Gradovi i općine 16.01.2017. 08:11. Zadnja izmjena: 16.01.2017. 08:21.

Međimurje je pozvano

Slomljeni otac Dejan Kalanjoš svjedoči o propustima ČAKOM-a prilikom ukopa sina

Kad su grabili zemlju, proširujući grobnu jamu, otkrili su se ostaci odjeće, ručke od prijašnjeg lijesa, vjerojatno i kosti... Svi smo bili izvan sebe...

Ovo što se dogodilo je strašna tragedija. Svi na sprovodu šokirano su se pogledavali i govorili da nikad nisu doživjeli nešto slično, revoltirano i ojađeno rekao je Dejan Kalanjoš iz Kuršanca koji se u pratnji brata Josipa Kalanjoša obratio redakciji lista Međimurje. Povod njegova svjedočenja javnosti je, kako kaže, nedopustivo ponašanje djelatnika Gradskog komunalnog poduzeća ČAKOM Čakovec, koje je naš sugovornik iskusio na vlastitoj koži u najtežoj životnoj situaciji – smrti djeteta.

GRAĐANI DRUGOG REDA?

D. Kalanjošu je 28. prosinca preminuo 7-godišnji sin Dominik koji je od svog rođenja bio smješten u Specijalnoj bolnici za kronične bolesti dječje dobi Gornja Bistra. U teškim trenucima u pomoć mu je priskočio brat Josip te na sebe prihvatio teret organiziranja prijevoza pokojnika, dostave cvijeća i slično, obzirom da ima višegodišnje iskustvo u pogrebnim poslovima.

Otišao sam u ČAKOM kod gospođe Danijele Jambrović dogovoriti grobno mjesto na groblju u Šandorovcu. Kada sam rekao da već imam dogovoreno cvijeće i prijevoz pitala me zašto to nisam napravio u ČAKOM-u koji ima koncesiju na tom groblju, kaže naš sugovornik, te dodao da je spomenuta djelatnica nakon toga bila neljubazna i neempatična.

Dobio je uputu da se na groblju sastane s poslovođom s kojim će definirati mjesto ukopa, a nakon toga da se vrati u ČAKOM kako bi odmah podmirio troškove. Takav tretman naš sugovornik objašnjava činjenicom što je pripadnik romske nacionalne manjine, te mnogi imaju predrasude tj. boje se da im troškovi neće biti podmireni.

Tražio sam da mi sin bude ukopan na određenom mjestu i rekao da mi cijena nije bitna. No, rečeno mi je da tamo nema dozvole, a drugih slobodnih grobnih mjesta nije bilo. Kad mi je dodijelio mjesto, odmah sam pitao je li netko tu već ukopan. Voditelj groblja mi je rekao da 100 posto nema nikoga i da je grobno mjesto čisto, naglasio je ožalošćeni Kuršančanin.

OSTACI U GROBNOJ JAMI ŠOKIRALI LJUDE NA ISPRAĆAJU

Ono što je najviše uzrujalo naše sugovornike i o čemu još i danas bruji cijelo naselje, dogodilo se na pogrebu.

Iskopali su premalu jamu! Probali su na sve moguće načine ugurati lijes unutra, no, nije išlo. Svi smo problijedili. Skoro nam je srce puklo. Samo smo čekali da se lijes otvori i da naš Dominik padne van, svjedočio nam je D. Kalanjoš, te opisao da su djelatnici ČAKOM-a tri puta stavljali i vadili lijes iz jame. Kada su konačno uvidjeli da drugog rješenja nema, krenuli su proširivati jamu. Tad je uslijedio šok.

Kad su grabili zemlju otkrili su se ostaci odjeće, ručke od prijašnjeg lijesa, vjerojatno i kosti... Svi smo bili izvan sebe. Ovo nismo mogli ni zamišljati, prisjetila su se braća Dejan i Josip Kalanjoš scene s pogreba održanog 29. prosinca na groblju u Šandorovcu.

Iako se voditelj pogrebne ceremonije nekoliko puta ispričao, odgovornost za navedeni propust nitko nije preuzeo.

NE PODNOSE NAS NI ŽIVE NI MRTVE

Gdje god da dođemo, mi smo trn u oku. I kad smo živi i kad smo mrtvi, ogorčeno su zaključili naši sugovornici. Nakon sprovoda ispostavljen nam je račun s uslugama koje nisu odrađene, tvrde naši sugovornici.

Između ostalog zaračunali su nam i razbijanje betonske deke na grobu, a betona uopće nema jer je grobno mjesto čista zemlja, pojašnjavaju braća Kalanjoš.

ISPRIKA

Očitovanje o slučaju smo zatražili u poduzeću ČAKOM. U opširnom odgovoru, koji je potpisala direktorica Snježane Tkalčec Avirović piše da djelatnica ČAKOM-a nije bila neugodna prema klijentu nakon što joj je obznanio da će pogrebnu opremu kupiti na drugom mjestu. Također, nije traženo od njega da odmah podmiri troškove, štoviše račun je izdan idući dan s datumom dospijeća 13. siječnja 2017. godine. Isti do 4. siječnja nije podmiren. Što se pogreške u detaljnom pregledu računa tiče, S. Tkalčec Avirović potvrđuje da se uistinu potkrala greška.

Račun je cjenovno bio ispravan, samo što je bio naveden pogrešan opisa stavke, a što smo već ispravili i korisniku ćemo uručiti novi račun, stoji u iskazu. Na pitanje vezano uz grobno mjesto direktorica poduzeća ističe da je D. Kalanjošu pojašnjeno da nema slobodnih mjesta na šandorovečkom groblju. Iz tog je razloga dogovoreno da mu se pokažu zapuštena grobna mjesta koja nemaju naznačenog korisnika i u koja od 1998. godine nije izvršen ukop.

Nije bilo govora o tome da mu se garantira da nikada nitko tu nije bio pokopan jer mi isto ne možemo znati, s obzirom da je groblje staro i nikada ne možete znati na što ćete naići dok počnete kopati, piše u izjavi.

Također, S. Tkalčec Avirović ne poriče da je došlo do njihova propusta prilikom kopanja jame. Situaciju objašnjava time što su od kompetentne osobe koja je posredovala pri prodaji pogrebne opreme, prijevozu i organizaciji ukopa dobili informaciju da je lijes dimenzije 130 centimetara, a ne 160 kao što je bio. Takva je situacija doista neprilična, no, u Čakomu opovrgavaju da je došlo do pronalaska posmrtnih ostataka. Direktorica ČAKOM-a tvrdi da je pronađen mali komad plastike, površine tri do četiri kvadratna centimetra, nalik maloj ručici.

Snježana Tkalčec Avirović također u pisanom odgovoru izražava žaljenje zbog nenamjernih propusta i neugodnosti koje su odmah ispravljene.