Kolumne 05.05.2018. 09:01. Zadnja izmjena: 15.05.2018. 13:25.

Prvi privatni logopedksi kabinet u Čakovcu

Logopedski kabinet Sonus

Nakon završenog fakulteta i stečene višegodišnje prakse u struci, magistra logopedije Željka Slaviček odlučila se za otvaranje vlastitog logopedskog kabineta. Prvi privatni logopedski kabinet Sonus nalazi se u Čakovcu, na adresi Buzovečka 71 i bogato je opremljen dijagnostičkim testovima i sredstvima, logopedskim uređajima, didaktičkim materijalima i igračkama. - Privatna praksa omogućila mi je bavljenje sa poremećajima širokog spektra i ne ograničava me u tome, istaknula je voditeljica kabineta Slaviček. Naime, logopedski kabinet pruža usluge logopedske procjene i dijagnostike, logopedske terapije komunikacijskih i jezično-govornih poremećaja djece i odraslih, ali i savjetovanja i informiranja roditelja. U manjoj mjeri, pruža i uslugu logopedske terapije u patronaži za slabije pokretne i nepokretne osobe primjerice, osobe koje trebaju logopedsku terapiju nakon moždanog udara ili traumatskih ozljeda koje su posljedica prometnih nesreća. - U suradnji s brojnim dječjim vrtićima provodim i logopedske trijaže, najčešće kod djece predškolske dobi. Logopedski probir iznimno je važan kako bi se, ukoliko postoji potreba dijete što prije uputilo na dijagnostiku i na vrijeme krenulo s odgovarajućom logopedskom terapijom – naglašava Slaviček.Željka Slaviček, mag. logoped.

Logopedska pomoć u učenju

Neki učenici, unatoč urednoj inteligenciji ne postižu dobre rezultate u školi i teško svladavaju školsko gradivo. -Često se takva djeca smatraju lijenima i neodgojenima, međutim, pravi razlog mogu biti specifične teškoće u učenju (disleksija, disgrafija, diskalkulija) koje je važno pravovremeno prepoznati kako bi učenici dobili pomoć koja im je potrebna, ističe Slaviček. Djeca s teškoćama u učenju sposobna su učiti, ali ponekad trebaju učiti stvari na drugačiji način što od stručnjaka, učitelja i roditelja iziskuje individualizaciju pristupa i metoda. – Vizualnim tipovima pomaže izrada mentalnih mapa, pojedinci imaju više uspjeha sa podcrtavanjem važnih rečenica, nekima pomaže glasno čitanje ili hodanje po prostoriji, dodaje Slaviček. Čitanje je osnova učenja, no dok su jezične vještine u podlozi čitanja slabe, tada je i proces učenja zahtjevniji i duži. Djeca s dijagnosticiranom disleksijom i disgrafijom koja su uključena u logopedsku terapiju s vremenom pokažu određeni napredak u vještinama čitanja i pisanja, međutim disleksija je stanje koje prati tu djecu i u njihovoj odrasloj dobi te ih treba naučiti i kako se nositi sa tom teškoćom kroz život. - Cilj logopeda je pronaći način kako učiti, odnosno pripremiti dijete da samostalno uči i postigne maksimalan uspjeh. Također, naš je zadatak prevladati teškoće i dati djetetu alate koji će mu pomoći u savladavanju prepreka, zaključuje Slaviček.Kod pomoći u učenju cilj logopeda je pronaći način kako učiti, odnosno pripremiti dijete da samostalno uči i postigne maksimalan uspjeh.

Savjetovanje roditelja

Izuzetno je važan savjetodavni razgovor s logopedom koji roditelji mogu dogovoriti uz ili bez prisustva djeteta. Kroz savjetovanje roditelji dobivaju individualne smjernice za stimulaciju razvoja svoga djeteta te dogovaraju početak terapije. Svaki roditelj željno iščekuje prve riječi svojeg djeteta, no neka ih djeca izgovaraju kasnije nego što je očekivano. Tome svakako nije razlog da je dijete lijeno. Potrebno je učiniti logopedsku procjenu kako bi se utvrdilo zašto dijete ne govori i još važnije, komunicira li dijete i na koji način te u kojoj mjeri razumije jezik. Bitno je na vrijeme uočiti poteškoće i krenuti u rješavanje problema jer najgore što se može napraviti je čekati.

Što rade logopedi i kada je potrebno zatražiti njihovu pomoć?

Kako poboljšati komunikacijske i jezično - govorne vještine

Poticanje jezično-govornog razvoja djece

Što je disleksija i kako prepoznati simptome?

Izvor: 3288