Kolumne 09.10.2018. 10:40. Zadnja izmjena: 09.10.2018. 10:47.

Logopedski kabinet

Saznajte više o stilovima učenja

Učestala je izreka učitelja i roditelja da samo treba dobro “zagrijati stolac” i da će ocjene biti odlične. Slažem se da je potrebno redovito izvršavati školske obaveze kao što je pisanje domaće zadaće i da, treba učiti, ali činjenica je da određen broj učenika ne postiže željene i zadovoljavajuće rezultate iako su stolac grijali.

Upravo stoga, važno je osvijestiti da svatko od nas uči na drugačiji način i različitom brzinom. Svi poznajemo nekoga tko uvijek uči hodajući po sobi, nekoga tko uči ponavljajući na glas, nekoga tko podcrtava svaku rečenicu koju čita, označava bitno različitim bojama ili nekoga tko voli slušati glazbu dok uči. Tu je riječ o različitim stilovima učenja. Stilovi učenja utječu na proces pohranjivanja informacija u dugoročno pamćenje. Različiti istraživači definiraju i dijele stilove učenja, no najčešće se spominju vizualni, auditivni i kinestetski stil.

Vizualni tipovi lakše usvajaju slikovno prezentirani materijal, više vole čitati nego da im se čita, uredni su i organizirani, imaju uredan rukopis, vole crtati i pisati, imaju osjećaj za boje i nerijetko umjetničke sklonosti, često znaju što bi rekli, ali ne nalaze riječi. Pomaže im učiti samostalno, zapisivanje da bi bolje zapatili, korištenje mentalnih mapa, ilustracija, crteža, grafova, korištenje boje za naglašavanje bitnoga te pismene upute.

Auditivni tipovi lakše usvajaju auditivno prezentirani materijal, ponavljaju ga i pomaže im raspravljanje o onome što uče, pričljivi su, često pričaju sami sa sobom tijekom nekih aktivnosti, ometa ih buka, vole čitanje na glas, vole slušati objašnjenja, obično im je rukopis neuredan, problem im predstavlja vizualizacija. Pomaže im učiti s prijateljima raspravljajući ili glasno ponavljajući, čitanje naglas uvijek kada je to moguće (čak i pitanja u testu), snimanje nastave te pamćenje preslušavanjem.

Kinstetski tipovi preferiraju učenje uz pokret, manipuliranje i eksperimentiranjem sa sadržajem koji usvajaju, orijentirani su na tjelesnu aktivnost i često su u pokretu, ne vole čitanje, čitaju prateći prstom, teško im je ostati mirnima duži period, vole glumu i izradu modela, maketa i pokusa. Pomaže im glasno ponavljanje gradiva, učenje uz hodanje ili izvođenje različitih pokreta, može im odgovarati učenje ležečki, učenje s glazbom u pozadini te pauze u učenju.

Logopedski kabinet Sonus
Buzovečka 71, Čakovec
095 432 1002

Izvor: 3311