Politika i gospodarstvo 22.05.2018. 13:43. Zadnja izmjena: 22.05.2018. 14:46.

BAT ulazi u 10. godinu poslovanja

Iznadprosječne plaće, stručni trgovci i dobri uvjeti rada recept su uspjeha

Ovih je dana BAT, naš prvi, međimurski, prodajni centar za gradnju i uređenje doma i vrta, ušao u prvo desetljeće uspješnog poslovanja. Tim povodom razgovarali smo s Ivanom Đurkinom, direktorom i članom uprave, koji nam je ispričao u čemu je ključ uspješnog poslovanja Tvrtke te otkrio neke od planova i skorih pogodnosti za kupce.

Put do uspjeha, u proteklih devet godina, pretpostavljam, nije bio lak - ni jednostavan.

Nijedan početak u životu, općenito - a kamoli u poslovnom smislu - nije jednostavan. Nije dovoljno izgraditi moderan objekt, osigurati infrastrukturu, napuniti ga robom i pokrenuti marketing. Na putu do uspjeha su najvažniji ljudi. Posao je odnos. Ako ne razumiješ ljude, ne razumiješ se ni u posao. Zato je bitno oko sebe imati kvalitetan, stručan i pouzdan tim, ljude koji prepoznaju prilike na tržištu, ljude koji se znaju približiti kupcu te pozorno osluškivati i pratiti njegove želje i potrebe. To je prvi i najznačajniji korak. Vanjski prodajni i skladišni prostor prostire se na 5 tisuća četvornih metara

Očito je da cijenite rad i angažman svojih djelatnika. Koliko zaposlenika trenutno broji BAT? Kakvi su, općenito, uvjeti rada? 

Trenutno u BAT – u imamo 67 stalno zaposlenih djelatnika. Ugovore o radu na određeno vrijeme sklapamo s novozaposlenim djelatnicima i to u trajanju od najviše šest mjeseci. Ukoliko se zaposlenik ili zaposlenica dobro uklopi u tim te udovolji našim kriterijima, nakon toga roka ga / ju zapošljavamo na neodređeno vrijeme. Pri zapošljavanju su nam prioritet stručnost, marljivost i lojalnost. Zapošljavamo kako mlade, tako i one iznad 50 godina. Nemamo nikakvih predrasuda. Možemo se pohvaliti da neke naše Odjele, ali i druge zahtjevnije poslove - koje bi većina poslodavaca po „difoltu“ i tradiciji povjerila muškarcima - vrlo uspješno vode upravo žene. Cjenimo svakog našeg zaposlenika. Plaće, već godinama, redovito isplaćujemo, određenog dana u mjesecu. Visina plaće je, naravno, u okviru mogućnosti i sukladno poslovnim rezultatima, premda bismo željeli da one budu i više. Neto plaća trgovca ili trgovkinje u BAT-u danas iznosi oko 4500 kuna, što je iznad prosjeka u našoj županiji, dok - prema dostupnim podacima Hrvatske gospodarske komore - prosječna neto plaća u trgovačkom sektoru u Međimurju iznosi 3800 kuna. Uz iznadprosječne plaće, našim zaposlenicima svake godine isplaćujemo i božićnicu i uskrsnicu, a i djecu zaposlenika, uoči Božića, svake godine razveselimo prigodnim darovima. Svakako moram naglasiti i to da zaposlenici BAT-a nikada ne rade nedjeljom, ni praznikom, a kamoli za blagdane. Dapače, dan uoči Božića, Uskrsa i Nove godine, radno im je vrijeme, uvijek, skraćeno, kako bi se svojoj obitelji mogli pridružiti u pripremama za blagdane. Takav pristup smatramo posve razumljivim, pa nas pomalo čude potezi nekih trgovačkih lanaca koji neradni dan na blagdan, u medijima, objavljuju kao senzacionalnu novost.Dio BAT-ova stručnog tima s direktorom, Ivanom Đurkinom

Svjedoci smo svakodnevnih, brojnih odlazaka naših kvalificiranih radnika na rad u inozemstvo. Osjećate li i Vi taj negativan trend?

Ne. Istina, krajem prošle i ove godine, je iz BAT-a, u potrazi za novim izazovima, otišlo tek nekoliko radnika. Veći dio njih u vlastite poslovne vode u Međimurju, a tek dva - tri naša zaposlenika su odlučila sreću potražiti izvan granica Hrvatske. Imali smo i slučajeva kada su se, razočarani od „velikih obećanja“, iz Europe - unatoč većim plaćama - ponovno vratili u BAT, s obrazloženjem da su uvjeti rada doma, kod nas – u svim pogledima – bolji i ljudskiji.

 

Kupac Vam je - uz dobar tim - naravno, na prvom mjestu. Konkurencija u branši je, iz dana u dan, sve žešća i agresivnije nastupa na tržištu. Kako se nosite tim izazovima?

Trudimo se. Zdrava konkurencija na tržištu je dobrodošla i uvijek predstavlja novi izazov. Potiče nas da, prije svega, poboljšamo usluge, ispravimo nedostatke kojih, nehotice, možda nismo bili ni svjesni. Konkurencija nas snažno inspirira da kreiramo vlastiti i jedinstven pristup potrošaču kako bismo zadržali veći dio naših vjernih kupaca i stekli povjerenje novih. Mi se, za razliku od trgovačkih lanaca, možemo vrlo brzo prilagoditi potražnji lokalnog potrošača. Relativno smo „mali“ pa možemo i brzo reagirati. Naša je prednost i u tome što jako dobro poznajemo potrošačke navike i potrebe lokalnih kupaca. Naši kupci - bilo fizičke osobe ili obrtnici - dobro znaju da nam se za veće, konkretnije kupnje, uvijek mogu obratiti, tražeći povoljnije ponude i druge pogodnosti.

 

Po čemu se, po Vašem mišljenju, BAT razlikuje od konkurencije?

Kao prvo, nama je najvažnije ponuditi dobar omjer cijene i kvalitete, ali i imati stručne trgovce koji znaju kupcu ponuditi ono što mu treba, dati mu savjet i sve to na jednom mjestu. Ulaganja u kuću, dom ili vrt su srednjoročnog, odnosno dugoročnog karaktera i zbog toga je bitna kvaliteta i stručan savjet. To je glavni razlog zašto kod nas nećete naći takozvanu „jeftinu robu“. Što to uopće znači jeftina ili skupa roba? To znači da identičan proizvod prodajete po nižoj odnosno višoj cijeni od drugih. Jeftino ne znači kada, na primjer, u ponudi imate ljepilo  za keramiku po 19 kuna, a  vreća pijeska košta 17 kuna!!?. To nije jeftino, to je jednostavno lošija kvaliteta i mi to ne želimo nuditi. Ili, pak, profil za gips ploče koji su debljine 0,5 mm ili čak 0,4 mm - jer taj se profil iskrivi već kad ga uzmete u ruku, a trebao bi držati nečiji zid!? Takvih je primjera puno, a trgovci nažalost često koriste neznanje kupca  samo da prodaju robu i onda ta „jeftina rješenja“ često na kraju postanu najskuplja rješenja. Mi stojimo iza naših proizvoda i želimo našim kupcima dati kvalitetna rješenja. Isto tako ne koristimo razne marketinške trikove kojima želimo uvjeriti kupca u razne uštede koje na kraju to nisu. Na primjer, kao u slučaju kada neki trgovci najave velike akcije s velikim popustima, a prije toga dignu cijenu samo da stvore osjećaj kupcu da je uštedio, a na kraju je možda i platio više nego je morao. Da je naša praksa upravo suprotna, dokazuju naše Super subote kada u BAT-u, na realne cijene, dajemo 15 posto popusta. Kupci su to brzo prepoznali jer nas na taj dan, već niz godina, posjeti između 3 i 4 tisuće ljudi!

 

Prošle godine ste otvorili svoju poslovnicu u Murskom Središću. Planirate li poslovanje proširiti i na druga mjesta? 

Trenutno ne. Ukoliko ćemo se na taj potez odlučiti, javnost ćemo o tome, naravno, na vrijeme obavijestiti. BAT je, nedvojbeno, partner lokalne zajednice. Samostalno, ali i u okviru Grupacije Đurkin, sponzorstvima i donacijama, podržavate brojne udruge projekte i manifestacije.Naše poslovanje je koncentrirano na Međimurje, odakle je i najveći dio naših stalnih kupaca pa nam se podrška brojnim ovdašnjim udrugama, školama, vrtićima, sportskim klubovima, zdravstvenim ustanovama te društveno korisnim projektima čini logičnim. Putem naših donacija i sponzorstava, našim kupcima na neposredan način zahvaljujemo za vjernost i dajemo im do znanja kako i oni pridonose stvaranju boljeg i kvalitetnijeg života u lokalnoj zajednici. Značajna sredstva koja izdvajamo za te namjene ne smatramo troškom, nego investicijom u budućnost. Drugi način kojim, također, izražavamo zahvalnost svojim kupcima je i naša velika nagradna igra. Poznato je da je priređujemo na kraju svake godine, a fondom nagrada u iznosu većem od 120 tisuća kuna, ona je ujedno najveća i najvrjednija nagradna igra u Međimurju.

I na kraju, obećali ste nam otkriti što planirate u bliskoj budućnosti.

U svakom slučaju želimo zadržati kvalitetu usluge i asortimana, a već idući mjesec pripremamo nova, ugodna iznenađenja i pogodnosti koja će naše kupce učiniti još zadovoljnijima.Na ukupno 12 tisuća četvornih metara posluje deset specijaliziranih odjela