Politika i gospodarstvo 21.03.2014. 00:00. Zadnja izmjena: 23.11.2016. 14:55.

Kolska

Radionica željezničkih vozila Čakovec: Za jedan vagon 918.000 eura!

Osam mjeseci imaju na raspolaganju stručnjaci i majstori metalske i drugih struka u Radionici željezničkih vozila (Kolskoj) u Čakovcu da za talijanskog naručitelja, privatnog putničkog operatera na željezničkim prugama Italije, generalno remontiraju putnički vagon visoke klase koji je vozio u međugradskom sustavu (intercity train) i konstrukcijski je oštećen u jednom incidentu.
Ne radi se, međutim, kaže Dušan Bezek, tehnički rukovoditelj proizvodnje u Kolskoj, o tek običnom popravku:
Mi zapravo radimo novogradnju vagona jer, premda vagon laiku ne izgleda jako oštećen, pretrpio je konstrukcijsku štetu budući da je i projektiran da se pri sudaru projektiranom deformacijom ublažavaju moguće posljedice i čuvaju životi putnika. Pred nama je izrada potpuno nove nosive konstrukcije koju izrađujemo prema izvornoj dokumentaciji, no, temeljem te dokumentacije, mi smo u Kolskoj morali sami napraviti tehničku razradu projekta - od demontaže upotrebljivih dijelova i sklopova, do svake pozicije koja ulazi u proizvodnju, proizvodnje, završne montaže do atestiranja i konačno - isporuke vagona naručitelju. Tako da, dok još traje demontaža oštećenog vagona, mi u proizvodnji već imamo osnovnu nosivu konstrukciju i ne bi trebalo biti problema da cijeli posao obavimo u zadanom roku...
Ukupna vrijednost posla koji je preuzela Kolska - 918.000 eura ili okruglo sedam milijuna kuna - nije samo financijska.
Dražen Vidović, direktor Kolske, kaže da je vrijednost utoliko viša što je Kolska posao dobila samostalno, na otvorenom međunarodnom tenderu, u europskoj konkurenciji ponuđača, i što je za dobivanje posla bila presudna konkurentnost, dobre reference i kvaliteta koju Kolska garantira i dokazuje svojim međunarodnim tehničkim certifikatima.

Štoviše, čini se da će taj posao biti dobra ulaznica za još nekoliko sličnih - jedan, vrijednosti 600.000 eura, upravo je ovih dana (također u Italiji) pred ugovaranjem, a budući da se u tom i još nekoliko novih poslova radi isključivo o privatnim operaterima, ugovaranje je sasvim izgledno s partnerima koji nisu podložni volji netržišnih faktora ili od bilo koga pri ugovaranju obvezani izvanekonomskim kriterijima.

Izvor: 3073