Politika i gospodarstvo 26.08.2020. 11:49. Zadnja izmjena: 26.08.2020. 12:02.

Prometni problemi

[USKLIČNIK] Može komplicirano? Može!

Mnogi se naši građani s punim pravom pitaju jesu li projektanti različitih prometnih rješenja u Međimurju, mahom iz Zagreba, unatrag niz godina uopće fizički ijednom posjetili lokacije ili su projekte crtali samo na temelju papira.

Kako drukčije objasniti propuste poput onog već iz davnine, kad se nakon izgradnje kružnog toka na ulasku u Nedelišće iz smjera Čakovca ispostavilo da je kolnik preuzak. Osobni automobili su jedva prolazili, a jedan šleper u rotoru je i zacvikao, dok se istovremeno na zelenom otoku, kolala je tada šala, bez problema mogao igrati nogomet. Nije bilo druge, doli ponovno ponovno upaliti strojeve i ispraviti pogrešku.

Ako odemo još dalje u prošlost sjetiti ćemo se i semafora na južnoj zaobilaznici Čakovca koji su kasnije maknuti da  bi tamo bili također izgrađeni kružni tokovi. Zar se nisu mogli izgraditi odmah dok se gradila južna zaobilaznica, a ne nekoliko godina kasnije, dakako, uz novi trošak.

Sličnih primjera ima još, no aktualni problem na koji smo kao jedini međimurski medij već ukazali nekoliko puta, je međutim malo ozbiljniji, odnosno potencijalno opasniji.

Prvi dio nove, sjeverne obilaznice Čakovca otvoren je bez iscrtanih pješačkih prijelaza na raskrižju, u smjeru od Čakovca prema Mihovljanu, odnosno Šenkovcu, i obrnuto. To je relacija kojom će uskoro, uz ostale pješake i bicikliste, prolaziti i brojni školarci iz spomenutih sredina, dakle, bez zebre, a nema ni semafora. Inače, trasa obilaznice poznata je godinama, a također već jako dugo, najavljuje se i izgradnja pješačko biciklističke staze od Ulice Ivana Gorana Kovačića do Mihovljana koja sječe obilaznicu.

No, na relaciji Hrvatske ceste (koje su bile investitor sjeverne zaobilaznice) – Grad Čakovec, očito je zapelo. Iz Hrvatskih cesta, podsjećamo, nedavno su nam odgovorili da je semaforizacija te iscrtavanje horizontalne signalizacije navedenog raskrižja  zatražena naknadno od predstavnika Grada Čakovca, odnosno nakon što su već bili započeti radovi na izgradnji te da će iako isto nije bilo predviđeno izvornim projektom, Hrvatske ceste su izaći ususret Gradu Čakovcu te su započele postupke kako bi se navedeno naknadno izvelo.

U Gradu navode sljedeće: Pješačko biciklistička staza u Ulici Ivana Gorana Kovačića trenutno je u procesu usklađivanja projekta s novonastalom situacijom. Naime, postojeći projekt potrebno je uskladiti s izgrađenom sjevernom zaobilaznicom. Ove godine izgradit će se pristupne rampe na križanju navedene ulice i sjeverne zaobilaznice, a to će se raskrižje i semaforizirati. Odmah po završetku propisane procedure (projektiranje, javna nabava, odabir izvođača), krenut će se u izgradnju. Vjerujemo da će kompletna pješačko biciklistička staza biti završena početkom iduće godine.

Problem će, nema dvojbe, biti riješen. No, ostaje vječno pitanje – zašto je (za)komplicirano ako je moglo biti jednostavno i drugo – zašto će roditelji učenika koji će putovati spomenutom dionicom morati još ne kratko vrijeme strepiti za sigurnost svoje djece zbog nečeg što je moglo biti riješeno odmah?