Zaštita
Međimurski kalamper - službeno zaštićena robna marka
Međimurska županija pokrenula je u ožujku ove godine inicijativu s ciljem zaštite jednog od najprepoznatljivijih međimurskih poljoprivrednih proizvoda, a to je Međimurski kalamper. Ove srijede, 30. listopada 2019. Državni zavod za intelektualno vlasništvo izdao je rješenje o registraciji žiga Međimurski kalamper koji je sada službeno zaštićena robna marka.
Vlasnik robne marke „Međimurski kalamper“ je Međimurska županija koja je Ugovor o korištenju dala Udruzi međimurskih proizvođača merkantilnog krumpira, a župan Međimurske županije Matija Posavec imenovao je stručno povjerenstvo koje odlučuje o dodjeli prava korištenja robne marke, vodi registar korisnika i provodi nadzor korištenja iste.
„U Međimurju, naročito na području općine Belica, krumpir se intenzivnije proizvodi od pedesetih godina prošlog stoljeća. Međimurski proizvođači pratili su i primjenjivali nove tehnologije i prilagođavali se zahtjevima proizvođača, tako da je krumpir vrlo brzo postao sinonim i zaštitni znak Međimurske poljoprivrede. Do danas je krumpir ostao simbol općine Belica i hranitelj velikog broja obitelji koje žive na području Općine, a i šire. U Međimurju se krumpir uzgaja na oko 2500 hektara, na kojima se proizvede oko 60 000 tona krumpira, što zadovoljava 70% hrvatskih potreba. U Međimurju se oko 800 proizvođača bavi uzgojem krumpira te je 2000. godine osnovana Udruga međimurskih proizvođača merkantilnog krumpira koji je od danas službeno zaštićena robna marka.“, kazao je župan Matija Posavec.
Do današnjeg dana zahtjev za dodjelu prava uporabe robne marke „Međimurski kalamper“ uputili su Premuš – obrt za poljoprivredu i proizvodnju i trgovinu, Poljoprivredni obrt vl. Anđelko Krnjak, OPG Mesarić Damir, OPG Mesarić Matija, OPG Mirjan Dodlek kojima je dodijeljeno pravo uporabe i korištenje robne marke.
Registracijom žiga „Međimurski kalamper“ koji je sada zaštićena robna marka, svi proizvođači na području Međimurja, zasigurno će unaprijediti poljoprivrednu proizvodnju te zaštiti i unaprijediti gospodarski, socijalni, kulturni, ekološki interes i ciljeve proizvođača merkantilnog krumpira.