Od 26. do 28. veljače u Virovitici
Igor Andrović: Sajam Viroexpo kao pokretač gospodarskog razvoja Virovitičko-podravske županije
Od 26. do 28. veljače u Virovitici će se održati međunarodni sajam gospodarstva, obrtništva i poljoprivrede Viroexpo 2016. U prigodi održavanja jednog od najvećih sajmova takve vrste u Hrvatskoj, ali i široj regiji, razgovarali smo sa pročelnikom upravnog Odjela za gospodarstvo, poljoprivredu i europske fondove i direktorom sajma Viroexpo Igorom Androvićem.
Pripreme za sajam Viroexpo u punom su jeku, izlagački prostor je popunjen
Prijave smo počeli dobivati još u mjesecu studenom, a formalno smo ih zaprimali do 1. veljače. Vrlo smo zadovoljni odazivom izlagača i moram napomenuti da je po prvi puta u povijesti izložbeni prostor sajma popunjen tri tjedna prije njegova održavanja. Očekivanja su i ove godine velika i uvjeren sam da će Viroexpo 2016. biti jednako uspješan kao i prethodnih godina. Očekujemo dolazak preko 700 izlagača iz 26 zemalja, što preko obrtničkih i gospodarskih komora, što samostalno.
Sajamska događanja započet će i prije službenog otvorenja?
Sajamska događanja će, kao i svake godine, započeti dan prije službenog otvorenja, u četvrtak 25. veljače, kada će se održati gospodarski forum na kojem će se predstaviti zemlja partner ovogodišnjeg sajma, a to je Republika Kosovo. Na forumu će biti održana predavanja o osobitostima gospodarstva Virovitičko-podravske županije i vanjskotrgovinskoj razmjeni Virovitičko-podravske županije i Republike Kosovo te kako poslovati s Republikom Kosovo.
Nakon gospodarskog foruma, u kulturnom dijelu programa, folklorni ansambl „Shkendija“ će nas u Kazalištu Virovitica upoznati s narodnim pjesmama i plesovima s Kosova.
I ove godine ste za posjetitelje pripremili niz pratećih sadržaja. Možete li nam ukratko reći o čemu je riječ?
Posjetitelje i ove godine očekuje bogat kulturno-umjetnički i zabavni program, kuhanje na otvorenom te stručna predavanja renomiranih predavača koja će biti održana u Poduzetničkom inkubatoru VPŽ. Nakon otvorenja sajma u 11 sati i obilaska izlagača, na sajamskoj pozornici će se odvijati cjelodnevni programi. Ukratko, naći će se za svakoga ponešto, od kreativnih radionica za djecu, modne revije učenika Industrijsko-obrtničkih škola iz Slatine i Virovitice pa do plesnih nastupa koji svake godine dodatno „zapale“ atmosferu na sajmu. Naravno, neizostavan dio i ovoga Viroexpa su naši sajamski domaćini: Mikeš i TS Suhopoljski tamburaši.
Viroexpo je tijekom godina stvorio čvrstu vezu između gospodarstvenika s područja cijele Republike Hrvatske, ali i šire. Možete li nam reći u čemu je tajna uspjeha sajma?
Mnogi nas to pitaju i moram reći da odgovor i nije tako lak. Prije svega moram napomenuti da tvrtka Viroexpo d.o.o. nije komercijalnog karaktera. Tvrtka kojoj sam ja na čelu nema zaposlenika i samo je tehnički realizator sajma, a sam sajam organizira Organizacijski odbor u kojemu su predstavnici svih relevantnih institucija sa područja županije, a to su ljudi iz Županije, Grada Virovitice, HGK – Županijske komore Virovitica, HOK – Obrtničke komore Virovitičko-podravske županije, Turističke zajednice VPŽ te Poduzetničkog inkubatora VPŽ. Dakle, Viroexpo je u prvom redu zajednički projekt koji predstavlja sinergijsko djelovanje svih onih koji na njemu rade tijekom cijele godine i to volonterski, a s ciljem da se što bolje prezentiraju gospodarski potencijali s kojima naša županija raspolaže. To je ujedno i razlog zašto je cijena naše ulaznice već godinama samo 10,00 kuna, a izložbeni prostori među najjeftinijim prostorima.
Kakvo je značenje sajma za razvoj gospodarstva Virovitičko-podravske županije i grada Virovitice?
Radi se o vrlo vrijednom projektu, potencijalu za razvoj gospodarstva, i idealan je primjer podizanja kvalitete i razvoja poduzetništva. Sajam Viroexpo je jedan od pokretača gospodarskog razvoja te jedan od najprepoznatljivijih brendova grada Virovitice i Virovitičko-podravske županije, mjesto susreta poslovnih ljudi i brojnih posjetitelja te kao takav pozitivno utječe na razvoj gospodarstva u cijeloj regiji. Konstantno povećanje broja izlagača i posjetitelja sajma, unatoč kriznim godinama, dokaz su njegove vitalnosti, ali i potvrda organizatorima da su model organizacije i koncepcije sajma dobitna kombinacija.
Sajam je idealna prilika domaćim poduzetnicima da se predstave inozemnim poduzetnicima i posjetiteljima te tako povećaju plasman svojih proizvoda. Svake godine imamo mnogo poslovnih posjeta i delegacija iz nekoliko zemalja te se odradi oko stotinjak individualnih poslovnih razgovora između tvrtki sudionica iz zemlje i inozemstva.
Mislim da prije svega moramo dati podršku našim domaćim poduzetnicima jer naše nade u strane investitore kao spasioce Hrvatske nemaju veze sa realnošću. Ako sami sebi ne pomognemo, neće nam nitko pomoći, a ovakvim projektima kao sajam Viroexpo, stvaramo dobru poslovnu klimu za poslovanje i upravo su mala i srednja poduzeća ona koja trebaju doprinijeti napretku i razvoju države te izlasku iz krize.
Ako su već Hrvati vrijedni ljudi van naših granica, otvorimo im mogućnost da ostanu ovdje i da zajedno jačamo svoje gospodarstvo. Vjerujem da to možemo.
Svakako trebamo zaštititi domaću proizvodnju jer će to doprinijeti smanjenju uvoza. Često se uvozi nekvalitetna roba, bez porijekla, neispitana i nekontroliranog sastava. Zaštitom domaće proizvodnje štitimo se od nelojalne konkurencije, a međunarodni sajmovi povećavaju inovativni potencijal izvoznih tvrtki na način da se na sajmovima pokazuju najnoviji trendovi u pojedinoj gospodarskoj grani, testiraju se nove ideje i proizvodi, uspoređuje se s konkurencijom i dobivaju se povratne informacije ključne za mjerenje vlastite konkurentnosti na stranom i domaćem tržištu.
Treba napomenuti i da su za vrijeme održavanja sajma popunjeni svi smještajni kapaciteti na području Virovitičko-podravske županije te je to ujedno i jedinstvena prilika da se izlagači i posjetitelji upoznaju s znamenitostima, kulturom i turističkom ponudom naše županije.
Svake godine na sajam dolaze i izlagači iz Međimurske županije
Već tradicionalno svake godine svoje proizvode i usluge predstavljaju i izlagači sa područja Međimurske županije. I ove godine će na sajmu Viroexpo izlagati oko petnaestak izlagača, što preko HGK Županijske komore Čakovec, što preko Obrtničke komore Međimurske županije. Izlagači su izuzetno zadovoljni svojim nastupom na sajmu budući da kroz sajam prođe preko 25000 posjetitelja i to je ono što izlagače vraća iz godine u godinu nazad na sajam.
Uspjeh sajma potvrđuju i ankete koje provodi Hrvatska gospodarska komora – Županijska komora Virovitica, kao jedan od organizatora Viroexpa. Kako je ocijenjen prošlogodišnji, jubilarni sajam?
Hrvatska gospodarska komora – ŽK Virovitica od samih početaka održavanja sajma provodi anketu među izlagačima, a s ciljem dobivanja odgovora koji će poslužiti za još bolju i optimalniju organizaciju narednog Viroexpa. Prošlogodišnji sajam je dobio izuzetne ocjene izlagača. Evo par primjera: 98,91% izlagača podržava daljnji razvoj sajma, 92,96% ih je izjavilo da će sudjelovati i na 21. Viroexpu, njih 83,57% smatra da će im nastup na sajmu pospješiti poslovanje. Pozitivne ocjene naših izlagača nama su motivacija da i dalje ulažemo sve napore u cilju još uspješnijeg nastupa i većeg zadovoljstva i izlagača i posjetitelja.
Za kraj, recite nam tko su organizatori i pokrovitelji ovogodišnjeg sajma
Sajam se po prvi puta organizira pod visokim pokroviteljstvom predsjednice Republike Hrvatske Kolinde Grabar-Kitarović. Organizatori i pokrovitelji 21. sajma Viroexpo su Virovitičko-podravska županija, Grad Virovitica, HGK – Županijska komora Virovitica, HOK – Obrtnička komora Virovitičko-podravske županije, Turistička zajednica Virovitičko-podravske županije, Poduzetnički inkubator Virovitičko-podravske županije i tvrtka Contorte koja nam je ustupila prostor na kojem se održava sajam.