Kultura i prosvjeta 08.08.2013. 00:00. Zadnja izmjena: 25.02.2016. 11:24.

MEV je javna ustanova, ali mu je strategija tajna?!

“Veleučilište u Rijeci bit će centar izvrsnosti u bavljenju visokostručnim i znanstvenim radom na područjima tehničkih, biotehničkih i društvenih znanosti, koji provodi kvalitetno i učinkovito obrazovanje temeljeno na ishodima učenja i koncepciji cjeloživotnog obrazovanja.” To je izvadak iz podnaslova Vizija, Strategije Veleučilišta u Rijeci.
U dijelu Vizija, Strategije Međimurskog veleučilišta (MEV) u Čakovcu, piše isto to, uz izuzetak riječi “biotehničkih”. Sve ostalo je isto. Odnosi se to i na članak Misija obiju visokoobrazovnih ustanova, uz razliku da je riječka strategija napisana za period od 2008. do 2013. godine, a ova Međimurskog veleučilišta za period od 2009. do 2013.
Riječko Veleučilište nudi programe informatike, poduzetništva, cestovnog prometa, sigurnosti na radu i vinarstva, a MEV programe računarstva, menadžmenta u sportu i turizmu te održivog razvoja.
Kako obje strategije imaju podudarnosti u strateškim ciljevima, misiji, viziji, hodogramu aktivnosti tijekom godina, mladi znanstvenik prof. dr. Dejan Vinković iz Čakovca (predavač na Prirodoslovno-matematičkom fakultetu Sveučilišta u Splitu) na svojoj je internetskoj stranici objavio taj podatak, propitujući kako je Upravno vijeće MEV-a moglo podržati Strategiju koja je tuđe autorsko djelo.
Također tvrdi da je, inzistiranjem na tome da mu se na uvid da Strategija MEV-a, od dekanice prof. dr. Nevenke Breslauer dobivao odgovor kako je taj dokument poslovna tajna te da zbog toga nije objavljen na internetskim stranicama MEV-a niti može biti dat na uvid. S druge strane, istovjetan riječki dokument objavljen je na internetskim stranicama ustanove.
Vinković:
Dekanica je puno vrludala
- Na pitanje zašto je to poslovna tajna, dekanica je uz puno vrludanja iznijela i tvrdnju kako se tako čuvaju od toga da druga veleučilišta ne kopiraju taj dokument jer, eto, živimo u zemlji u kojoj se takve ružne stvari događaju. Taj odgovor mi nije imao smisla jer taj tko kopira, radi sam sebi štetu zato što ima strategiju koja je neprimjenjiva na lokalni karakter ustanove. Uz to, MEV je dužan kao javna ustanova javnosti dati na uvid svoju strategiju - ističe na svojoj internetskoj stranici Dejan Vinković.
Nakon što se pozvao na Zakon o pravu na pristup informacijama, Vinkoviću je podastrta Strategija, ali uz dodatne “mjere opreza”.
- Dekanica je rekla da se Strategiju daje na uvid u uredu, ali da se dokument ne smije kopirati ili iznositi van. Podsjetio sam je da Zakon ne funkcionira baš tako i da osoba ima pravo raspolagati dokumentom i javno ga iznositi - tvrdi dalje Vinković i propituje je li Strategija donesena prema zahtjevima koje je postavilo Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta.
Breslauer kratka i decidirana
Zatražili smo komentar dekanice Međimurskog veleučilišta u Čakovcu prof. dr. Nevenke Breslauer. Njezina je reakcija decidirana i kratka.
- Svi mi imamo otprilike slične strategije jer ih tako propisuje Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta - rekla je dekanica Breslauer za list Međimurje, dodajući kako je to jedini komentar koji ima.
U razgovorima s članovima akademske zajednice na području Međimurske i Varaždinske županije doznajemo da sličnosti u strategijama visokoobrazovnih ustanova nisu neuobičajene.
Određenje o tome je li kopiranje dijelova takvih dokumenata korektno - od sugovornika je teško dobiti. Nerijetko se strategije pišu po uzoru na neku od strategija sličnih visokoobrazovnih ustanova, a najvažnija razlika odnosi se na izbor u zvanja.
Uz poštivanje stava da sličnosti među strategijama postoje, da nisu neuobičajene niti da su osobiti krimen za ustanovu i čelništvo, ostaje pitanje zbog čega je dekanica Breslauer Vinkoviću nudila odgovor kako se radi o tajnom dokumentu koji na internetskim stranicama MEV-a nije objavljen - kako ne bi bio prepisan? Kad bi ga neka ustanova i prepisala u pojedinim dijelovima, zar ne bi učinila isto što je već učinio MEV? Svjesno navođenje na krivi trag nije i ne bi smjela biti vrlina nekoga tko mlade ljude obrazuje u visokom školstvu.
Aleksandra Ličanin

Izvor: 3041