Kultura i prosvjeta 13.08.2020. 13:39. Zadnja izmjena: 13.08.2020. 13:51.

Radionice

Projekt Ljetna tvornica znanosti u Splitu

U ovogodišnjoj Ljetnoj tvornici znanosti, znanstveno -edukacijskom projektu koje je namijenjen djeci i mladima od devete do 18 godine, ove godine sudjelovala je, kao mentorica, magistrica edukacije biologije i kemije Antonija Jančec iz Ivanovca. Mentor je, uz nju, bio i Marko Pavlović iz susjedne Varaždinske županije dok su polaznici radionica koju su vodili Antonija i Marko bili srednjoškolci iz Zagreba i Splita.

Cilj radionica, održanih u sklopu projekta Ljetna tvornica znanosti, bio je prirodoznanstveno pristupiti rješavanju problema iz područja biologije i kemije tematski kreiranih prema knjigama i filmovima o Harry Potteru.

  • Radionice „The Sorting Ceremony“, „Snape's mysterious bottles“ i „Piertotum Locomotor“ temeljile su se na usvajanju koncepata kiselina, baza, indikatora i pufera.
  • Radionice „Bertie Bott's Beans LAB“ osmišljena je s ciljem usvajanje principa klasifikacije živoga svijeta te izrade dihotomskih ključeva što je nužno za sudjelovanje na radionici „Fantastic Beasts And Where To Find Them“ na kojoj su se polaznici upoznali s terenskim radom i metodologijom prikupljanja kukaca na Marjanu, identifikacijom te izradom entomološke zbirke.
  • Na radionici „Lumos Candle“ polaznici su promatranjem i bilježenjem opažanja donosili zaključke o kemijskim i fizikalnim promjenama koje se zbivaju u plamenu svijeće te raspravljali i postojanosti plamena u svemirskom brodu.
  • Na radonici „Popcorn LAB“ polaznici su se upoznali s fizikalnim i kemijskim promjenama koje se događaju tijekom pečenja kokica te su istraživačkim pristupom odredili maseni udio vode u kokicama.
  • Radionica „The Secret of Tom Riddle's Diary“ polaznicima je otkrila tajne kompleksnih spojeva, dok su na radionici „Incendio“ bojanjem plamena upoznali ekeltromagnetski spektar te razliku između kontinuiranog i linijskog spektra.

Srednjoškolci na taj način kreativno provode ljetne praznike proučavajući znanost kroz interakciju s drugom djecom.