Pozornica 14.05.2013. 00:00. Zadnja izmjena: 25.02.2016. 11:22.

Ana Golubić Brozović dizajnira torbe

Ona je svoju akademsku naobrazbu stopila s vlastitom ljubavlju prema ženskim torbama i modnim dodacima te je pretvorila u posao. Dizajnerica torbi Ana Golubić Brozović iz Čakovca već šest godina vodi samostalan posao kreiranja i šivanja torbi i torbica pod imenom baggiz. Prepoznatljiv dizajn postao je Anin zaštitni znak u cijeloj Hrvatskoj, uz dobre reference na stranim tržištima.
Završivši smjer dizajn i projektiranje odjeće na Tekstilno-tehnološkom fakultetu u Zagrebu, vratila se u rodni Čakovec i godinu dana tražila posao. To vrijeme nije nepovratno bacila, već ga je iskoristila za vlastiti probitak.
- Napisala sam i poslala desetke molbi, radila honorarno i polako davala konture vlastitom obrtu. Mogla sam raditi nešto izvan svoje struke, ali nisam to željela, nisam se zato obrazovala, nisam htjela zaobići ili zanemariti ono što volim. Počela sam svoj posao iz ljubavi, a ne iz materijalnih razloga iako oni, naravno, jesu dovoljan motiv da čovjek nešto radi. Moja je sreća što radim ono što volim - kaže nam Ana Golubić Brozović kojoj u stanovitoj mjeri pomaže suprug Tomislav, grafički dizajner. Da dizajniranje i proizvodnja torbi nije samo zabava, našu sugovornicu svakodnevno podsjeti obilje drugih obveza.
- Nisam samo dizajner. Svoje torbe i torbice također sama šivam, radim na marketingu, odlazim na sajmove, sama tražim i uspostavljam kontakte, tražim trgovine u kojima mislim da bi moje torbe bile prikladne za plasman. Tu je i administracija, stalno osvježivanje stranica na internetu jer sam spoznala da je to izvanredan i brz način da najširoj javnosti prezentiram što radim. Na adresi www.baggiz.hr se uvijek može steći uvid u modele, kolekcije i sve važno o mom radu - kaže Ana. Na pitanje gdje se baggiz torbe mogu kupiti, odgovor je indikativan - svugdje, samo ne u Čakovcu ako ne ubrojimo kupnju putem interneta.
- Moje su torbe u prodavaonicama u Splitu, Dubrovniku, Zadru, Hvaru, Rijeci, Poreču, Puli, Zagrebu, Vinkovcima. Također radim s trgovinama u Beču, Grazu, nekoliko njih u Sloveniji, Londonu, a sad mi je vrlo zanimljiva i Azija u kojoj sam stupila u kontakt s agentima koji bi me mogli zastupati. Mislim da je Azija interesantno tržište i da ću tamo pronaći svoje mjesto. S ulaskom Hrvatske u EU također vidim puno šansi i perspektivu. Što se Čakovca tiče, otvorena sam za razgovore bude li interesanata koji žele prodavati moje torbe. Moram biti iskrena i reći da se moj osebujan dizajn ne uklapa u svaki ambijent i ponudu, pa sam tu oprezna. Osobno se odijevam vrlo jednostavno, u jednu do dvije boje, a moje torbe su šarene, živahne. Onaj tko to uzme u obzir, taj rado i uzima moje torbe u ponudu trgovine - uvjerena je Ana G. Brozović.
Prvi koraci
Pitanje o prvim kreacijama i poslovima danas spada u povijest koje se mlada dizaj-nerica rado prisjeća.
- Puno sam se trudila. Satima bih tražila adrese trgovina po cijeloj zemlji, nazivala vlasnike i molila da pogledaju moje torbe. Ne biste vjerovali, ali kad sam počinjala prije šest godina, korištenje internetskih stranica na kojima bi publika mogla pogledati moj rad nije baš bio uobičajen način komunikacije. Danas jest i to olakšava prvu komunikaciju koja se dalje razvije.
Napravili ste i praktičnu torbu za torbu, bag monster.
- Čudovište iz torbe ili čudovišna torba u prijevodu je torba koja je čvrsta i praktična. Smota se i stavi u torbu, a koristite je umjesto plastičnih vrećica koje kupujete u prodavaonicama. Strašno puno stane u bag monster, zato su čudovišta (osmijeh). Suprug Tomislav osmislio je zaštitni znak torbe i tu je taj momenat u kojem su mi njegove ideje i pomoć dragocjeni. Isto vrijedi i za kreiranje izgleda i sadržaja internetskih stranica - tu se u potpunosti oslanjam na njega.
Prilično ste orijentirani na sajmove. Koji su razlozi tome?
- Na sajmovima najlakše uspostavljam kontakte i najzornije predstavljam svoje torbe. Neki su mi sajmovi u Zagrebu bili važni za početke, primjerice Fashion:HR Industrija koji je prerastao u nešto drugo, ali je sjajan. Posebno dobar sajam je Fashion check in u Beču gdje organizator u hotelskim sobama zapravo ima “štandove”. Uredite sobu po svom i prezentirate svoje proizvode. Trenutno tražim druge gradove i sajmove koji bi mi odgovarali.
Put odjeće
Završili ste dizajn i projektiranje odjeće. Hoćete li “priču” o torbicama i torbama nastaviti s odjećom?
- To je svakako moj plan, istim putem ići i s odjećom. Dobro bi mi došao još jedan par ruku, dakle, netko tko će moj dizajn pretvarati u gotov proizvod. Do toga treba doći, ovo je 24-satni posao i nema stajanja. Radim vikendima, praznikom, a kad ne radim, onda razmišljam o tome što ću raditi.
Kako razvijate ideje?
- Kad puno radim, ideje se razvijaju i nadograđuju same po sebi. Radim male kolekcije i tome ću ostati dosljedna. Imam puno ideja, ali i posla. Želim biti u prilici da nekoga zaposlim i to je također smjer kojim idem. Uporna sam i predana, volim ovo što radim, a snovi se ostvaruju, zar ne?
Aleksandra Ličanin

Od Čakovca do New Yorka
Ana G. Brozović: U jednoj zadarskoj prodavaonici koja drži samo hrvatski dizajn pjevačica Natalie Cole prošlog je ljeta kupila hrpu odjeće i mojih torbi. Zadranke su mi to javile s velikim ushićenjem, a ubrzo su se na internetu pojavile fotografije s njujorškog Tjedna mode na kojima Natalie nosi moju torbu. Baš lijepo.

Hrvatski
proizvod
Ana G. Brozović: Moje su torbe stopostotni hrvatski proizvod. Isprva sam kupovala tkanine isključivo u Čateksu, pa sam stvarala kompletno međimurski proizvod. Danas u Čateksu dominantno uzimam umjetnu kožu, a pamuk i druge tkanine nabavljam na raznim adresama u cijeloj zemlji. U svakom slučaju, svaki dio mojih torbica i torbi domaći je proizvod.

Izvor: 3029