Svakodnevica 13.02.2015. 00:00. Zadnja izmjena: 15.02.2017. 13:54.

Velimir Mađarić

DIREKTOR „STANORADA“ VELIMIR MAĐARIĆ

Prošlo je nešto više od pola godine dana otkako je na čelo čakovečkog Gradskog poduzeća Stanorad, nakon što je tu tvrtku više godina vodio Andrej Gregorec, preuzeo dipl.ing Velimir Mađarić. Podsjetimo, a o čemu smo još 2013. godine prvi pisali, protiv bivšeg se direktora Gregorca zbog navodne utaje poreza i povrede obveze vođenja poslovnih knjiga na Općinskom sudu u Čakovcu, vodi proces. No, sudeći po tvrdnjama Velimira Mađarića te informacijama o dubiozama u tvrtki mogućih „nečasnih“ radnji očito je bilo puno više. O spomenutom kao i svojoj viziji, odnosno budućnosti Stanorada, Mađarić govori za naš tjednik. 

U kakvom ste financijskom stanju zatekli „Stanorad“ i kakvo je ono danas?

U trenutku odluke o javljanju na natječaj i samog imenovanja na mjesto direktora GP Stanorad bio sam svjestan da postoje velike dubioze poduzeća, ali iskreno, nalaz revizije koja je po nalogu Skupštine Društva obavljana nakon što je odbijeno  Godišnje financijsko izvješće stare Uprave, neugodno me iznenadio. Očekivao sam dubioze od nekoliko stotina tisuća kuna, ali ne i 3,000.000 kuna koliko one danas iznose. Većina dugovanja Društva je prema Gradu Čakovcu odnosno našem vlasniku, pa je odluka o našoj budućnosti ustvari u rukama gradonačelnika Stjepana Kovača i Gradskog vijeća Čakovca. Isto tako dugovanja prema dobavljačima koja su me dočekala i postojeći vrlo nepovoljni ugovori koji su mi vezali ruke u smislu odlučivanja još i danas mjesečno opterećuju poslovanje Stanorada. U 2014. ipak smo uspjeli smo smanjiti dugovanja prema dobavljačima za više od 200.000 kuna i pokrenuti poslovanje koje je bilo katastrofalno postavljeno i praktički blokirano. Posao koji smo odradili u ovih nekoliko mjeseci je zahtijevao redefiniranje cjelokupnog poslovanja, od utvrđivanja financijskog stanja poduzeća, rješavanja odnosa prema dobavljačima, bankama, pa do onog najvažnijeg, a to je gradnje poštenijeg odnosa prema suvlasnicima zgrada kojima upravljamo. Smanjili smo izdatke do samih granica normalnog poslovanja u svim segmentima gdje nas ne vežu postojeći ugovori i sada radimo na definiranju poslova koji će donijeti dodatnu zaradu i maksimalno iskorištavanje naših kapaciteta 

Imate li saznanja kako su nastale tolike dubioze?

One su definitivno rezultat lošeg upravljanja Društvom, te sustavnog prikrivanja katastrofalnih rezultata poslovanja. Nedavno smo tek utvrdili godinama prikrivane gubitke poduzeća, a sada je na redu posao utvrđivanja kako su oni nastali. U ovom trenutku zaista ne mogu tvrditi kamo je  nestao, ali pokušat ćemo ući u trag novcu. Gotovo svi ugovori sklapani su na štetu poduzeća i to zaista ne može biti rezultat neznanja ili neodgovornosti, već po mome mišljenju sustavnog i promišljenog rada na uništavanju poduzeća, a u čemu je navodno sudjelovala kompletna obitelj bivšeg direktora. Zaista je nevjerojatno kako je bilo moguće godinama prikrivati milijunske gubitke jednog gradskog poduzeća. Na taj se način radilo do same smjene, odnosno sve do zadnjeg financijskog izvješća za 2013. godinu u kojem je gospodin Gregorec lažno iskazao gubitak Stanorada od samo 8000 kuna, dok je  revizijskim nalazom utvrđeno da on samo za tu godinu iznosi više od  900.000 kuna. 

Kakvo je stanje na računima zgrada?

Svakodnevno mi predstavnici stanara i sami suvlasnici dolaze s pitanjima i zahtjevima o uvidu u stanje računa pričuve, te zajednički otkrivamo sve perfidne načine manipulacija kojima se služila bivša Uprava. Pokušavamo istražiti i utvrditi dubioze te transparentnošću uspostaviti potpuno novi odnos sa suvlasnicima i njihovim predstavnicima, drugim riječima vratiti njihovo poljuljano povjerenje. Stanja na pojedinim računima zaista ukazuju na neovlaštenu uzurpaciju sredstava pričuve kao što su nezakonite posudbe i prenaplata osiguranja. Nadzorni odbor i Gradonačelnik kao Skupština Društva upoznati su s problemom te postoji načelni dogovor oko rješavanja postojećih dugovanja koja će prema zgradama u toku ove godine preuzeti i podmiriti Grad Čakovec. Ovdje bih zaista želio naglasiti da GP Stanorad ne bježi od svojih obaveza i da će ih u suradnji sa svojim vlasnikom razriješiti. Ono što molimo je malo razumijevanja i strpljenja, te vjere u naš rad da otklonimo nepravilnosti i otvorimo novu stranicu međusobnih odnosa, jer GP Stanorad je poduzeće svih građana grada Čakovca. Nadam se da smo s obzirom na poteze i odluke koje smo donijeli u ovom kratkom razdoblju na dobrom putu uspostavljanja puno pravednijeg odnosa koji gradimo s našim korisnicima, a vrijeme će pokazati naše dobre namjere i pošten rad u interesu suvlasnika zgrada kojima upravljamo.

Je li točno da zbog dubioza poslovanje Stanorada ponovno istražuje i policija? 

Kriminalistička policija je zaista počela s prikupljanjem dokumentacije i informacija vezanih uz poslovanje poduzeća u proteklom razdoblju. Već samo netočno iskazivanje financijskih izvještaja i bruto bilanci poduzeća je kazneno djelo. Nažalost zbog provođenja samog postupka, ne mogu opširnije komentirati tijek same istrage, ali vjerujem da ćete s rezultatima vrlo brzo biti upoznati. 

Je li zbog svega ugroženo daljnje poslovanje, odnosno opstojnost tvrtke? 

Opstojnost GP Stanorada nije ugrožena tako dugo dok postoji volja Grada Čakovca da poduzeće posluje. Takvu volju je gradonačelnik iskazao već samom zamjenom uprave Društva, te financijskom pomoći koju smo dobili kako bismo poboljšali tekuću likvidnost i počeli zatvarati svoje obveze. Sigurno je da će nam do konačnog razrješenja dubioza trebati dodatna pomoć Grada i to je nešto što ćemo trebati u ovoj godini sprovesti. GP Stanorad je poduzeće osnovano u javom interesu da se brine o stambenom fondu grada Čakovca i svi naši zaposlenici taj posao rade vrlo profesionalno. Tako dugo dok postoji taj javni interes postoji i potreba za ovim gradskim poduzećem, jer prepuštanje tog segmenta poslovanja samo privatnim poduzećima, koja se danas pojavljuju na tržištu bila bi  po meni vrlo loša odluka koja bi u budućnosti mogla rezultirati još većim dubiozama na računima zgrada, što imamo prilike vidjeti na primjeru varaždinskog Stanoinga. Danas tržište preplavljuju privatni računovodstveni servisi koji su proširili svoju osnovnu djelatnost i pokušavaju dodatno zaraditi na poslovima upravljanja zgradama. Zaista je nevjerojatan podatak da je i obitelj Gregorec nakon svega što su radili u GP Stanorad, registrirala djelatnost upravljanja zgradama i prema mojim saznanjima uspjela uvjeriti neke suvlasnike da im prepuste poslove upravljanja svojom imovinom. 

Projekcija poslovanja za ovu godinu pokazuje da GP Stanorad može imati pozitivni financijski rezultat otvaranjem novih poslova za koje imamo resurse u znanju i sposobnostima svojih zaposlenika. Ono što nas čeka ove godine uz poslove redovitog upravljanja je i Zakonom uvjetovan završetak poslova etažiranja, gradnja jednog bloka od 10 garaža u ul. V. Mačeka, dobro pripremljena i financijski uspješna turistička sezona u Dramlju i otvaranje nove usluge certificiranja stanova i kuća, kao i poslovi oko energetskih obnova najmanje 3 čakovečke i jedne varaždinske zgrade, te isto tako nastavak priprema ostalih naših zgrada za obnovu u narednim godinama. Svi ovi poslovi morali bi rezultirati pozitivnim poslovanjem u 2015.g. i financijskom konsolidacijom poduzeća. Budućnost Stanorada po meni nije upitna i za ovim gradskim poduzećem ima potrebe, ali prvenstveno moramo povratiti povjerenje stanara sustavnim, poštenim i transparentnim poslovanjem. Svjestan sam činjenice da se povjerenje gradi godinama i da ga je moguće izgubiti u trenutku, ali ja sam spreman na ovaj dugotrajni proces u koji nažalost krećemo ne od nule nego debelog minusa.