Svakodnevica 24.01.2018. 13:09. Zadnja izmjena: 24.01.2018. 13:12.

Tata-mata za reklamu

Marcel Majsan: Dao sam otkaz te ‘izmislio’ sebi i drugima posao koji još nije postojao u ovoj zemlji

Zanimanja i poslovi koji su se još prije nekoliko desetljeća činili kao znanstvena fantastika danas su sve prisutniji, ali i sve traženiji i u Hrvatskoj. Marcel Majsan, rodom iz Murskog Središća koji već godinama živi u Zagrebu, po struci je diplomirani novinar, no posao novinara radio je tek kratko vrijeme. Kao potpuni početnik upustio se u priču zvanu - elektroničko oglašavanje i internet prodaja te u kratkom vremenu postao jedan od najuspješnijih i najcjenjenijih stručnjaka s tog područja - ne samo Hrvatskoj, već u regiji. Majsan nam je prepričao svoj poslovni put - od nezaposlenog novinara do osobe koja danas zapošljava mlade ljude.

OD STUDIJA PREMA TEČAJU

- Tijekom studija surađivao sam kao novinar za nekoliko nacionalnih medija, a kad sam diplomirao, kratko sam vrijeme, preciznije mjesec dana, radio na jednom lokalnom radiju u Čakovcu. Već tada nisam vidio perspektivu u tom poslu i razmišljao sam o drugim opcijama. Oduvijek me zanimala ljudska psihologija, a u marketingu i prodaji to je ključno za uspjeh. Želeći se okušati u marketingu, prvo sam završio tečaj web-dizajna. Ubrzo sam dobio priliku raditi na razvoju prve internet trgovine za jedan hrvatski trgovački lanac. Na tom sam projektu puno naučio i stečeno znanje odlučio podijeliti s drugima. Počeo sam pisati službeni blog i posjećivati konferencije. Na taj sam se način povezivao s ljudima iz branše i počeo dobivati prve klijente.

U međuvremenu sam sudjelovao u razvoju tri internet trgovine, od kojih je jedna dobila nagradu za najbolju trgovinu u Hrvatskoj - i to tri godine zaredom, govori Majsan, a na pitanje kako bi laiku objasnio svoj posao odgovara: - Pomažem trgovcima pokrenuti ili optimizirati prodaju putem interneta te educiram voditelje web-trgovina i one koji to žele postati. Konkretno, radim puno edukacija, analiziram trgovine klijenata i savjetujem trgovce prilikom pokretanja trgovina. S nekim klijentima radim na kompletnom razvoju trgovine, sudjelujem u izradi strategije, odabiru izvođača, zapošljavanju ljudi, provođenju marketinške strategije, edukaciji ljudi...

SVEMIR INTERNETA

S ciljem boljeg povezivanja ljudi iz struke Majsan je s dvojicom prijatelja početkom 2015. godine osnovao i udrugu eCommerce Hrvatska. - Danas imamo više od 550 članova, od kojih je 220 web-trgovaca i svaki mjesec organiziramo sastanke na kojima razmjenjujemo iskustva. Ove godine pokrenuli smo i prvo istraživanje o internetskim trgovinama te prvu eCommerce Akademiju u Hrvatskoj.

Zbog svega toga odlučio sam dati otkaz u tvrtki u kojoj sam radio sličan posao i zapravo izmisliti  posao koji u Hrvatskoj još ne postoji - biti isključivo konzultant za internetske trgovine, što znači skupljati najbolje prakse iz svijeta i savjetovati naše trgovce kako da ih primijene u Hrvatskoj. Ulaganje u internetsko oglašavanje povećava se svake godine. Procjenjuje se da će u roku od dvije godine za čak 36 posto prestići ulaganje u oglašavanje na televiziji. Nikad se ne ograničavam s vještinama i znanjem koje trenutno imam, već uvijek radim na tome da postanem bolji u svemu što radim, kaže naš sugovornik.

EDUKACIJA UZ PIVO

Pokušavam se barem tri sata dnevno educirati. Shvatio sam da za uspjeh ne morate biti najbolji ni najpametniji, već najuporniji, ističe Majsan. - Nekad sam bio bajker, ali ta su vremena prošla. Kad sam kod kuće, igram se sa sinom, sa suprugom povremeno pogledam neki film ili seriju, odem popiti pivo s prijateljima. Ovaj razgovor pišem iz pivnice u Rumunjskoj u kojoj sam proveo dva dana na jednoj konferenciji, ali ostat ću još koji dan kako bih bolje upoznao lokalne stručnjake za elektroničko oglašavanje. 

Za sat vremena imam javljanje putem Skypea za Business Cafe koji se održava u Zagrebu, a zatim se nalazim s organizatorom konferencije u Rumunjskoj kako bismo testirali vinske barove po Bukureštu. Ne zvuči loše, zar ne? Sljedeće godine želim organizirati prvu eCommerce konferenciju i maksimalno raditi na tome da udvostručimo broj internetskih trgovina u Hrvatskoj, a zatim istu priču pokrenuti i u regiji. Ništa više, ništa manje, zaključuje Majsan.