Svijet oko nas 24.03.2018. 07:56. Zadnja izmjena: 24.03.2018. 07:56.

Rudi Lesinger iz Štrigove

Vitis oil: Zlatne kapi koštica grožđa osvajaju svijet

- Prije nekoliko godina supruga Silvija (32) i ja preselili smo iz Čakovca u Štrigovu. Napustio sam dotadašnji posao kako bih se posvetio obitelji i tražio sam nešto čime bih se mogao baviti. Želja mi je bila iskoristiti potencijal ovog vinorodnog kraja i raditi nešto što ljudima donosi dobro, ali ujedno započeti posao koji ostvaruje prihode i od kojeg možemo živjeti, započinje priču Rudi Lesinger (51). Dugim istraživanjem došao je do spoznaje da komina, odnosno koštice grožđa koje ostanu nakon prešanja, u sebi kriju pravo bogatstvo.

- Komina se dosad bacala. Međutim, unutra ostaje toliko vrijednih sastojaka da je to šteta bacati. U svijetu se proizvode brojni artikli od tzv. nusprodukta u proizvodnji vina. Ulje je krovni proizvod vinogradarstva jer je sukus voća, sva kvaliteta, sadržana upravo u koštici, priča prvi proizvođač ulja od sjemenki grožđa u Međimurju te pokretač brenda Vitis oil.

Ulje sjemenki grožđa ima široku primjenu: koristi se u medicinske, kozmetičke i gastronomske svrhe, a njegovi su benefiti, naglašava, višestruki. Od hidratizacije kože i smanjenja crvenila i prištića do pomlađivanja kože te blagotovornog učinka na krvožilni i probavni sustav. Za litru ulja - hladno prešanog, živog ulja koje nije podvrgnuto nikakvim kemijskim ili mehaničkim procesima, potrebna je čak 1,5 tona grožđa, ističe Lesinger.

Prvu, probnu količinu ulja – oko 200 litara proizveo je prije dvije godine, a već ove godine planirana količina iznosi između 500 i 700 litara.

- Supruga i ja sve sami radimo. Ja sam operativac, a ona je zadužena za kreiranje vizualnog identiteta, marketing i prodaju. Cijeli proces proizvodnje ulja traje oko dva mjeseca, a odvija se u vrijeme berbe.

Sirovinu za proizvodnju ulja nabavljaju od domaćih, štrigovskih vinogradara. - Kod nas je to sve u povojima. Jako puno truda uložili smo u edukaciju ljudi da im objasnimo što je ulje i kako se koristi, kaže naš sugovornik. Potražnje ima, najviše u Njemačkoj i Austriji koje su se profilirale kao glavno tržište, a interes za blagodatima zlatno-žute tekućine pokazale su i države Azije.

-Imali smo narudžbu od 5.000 litara ulja mjesečno za područje Azije. Takvu količinu, nažalost, ne možemo isporučiti. Cijela Hrvatska nema dovoljno koštica za to. Naša dugoročna vizija je u Štrigovi napraviti uljaru u kojoj bismo objedinili cijeli proces te proširili proizvodnju.