I. osnovna škola
Naj-akcija na području grada Čakovca
U utorak, 10. listopada učenici i učitelji iz I. osnovne škole Čakovec, gradonačelniku grada Čakovca Stjepanu Kovaču predstavili su naj-akciju koju su proveli na području grada Čakovca. Voditelji naj-akcije su Ivana Ružić, učiteljica informatike i Matija Horvat, učitelj TZK.
Današnja djeca od rane dobi značajan dio vremena provode online, igrajući različite računalne igre, objavljujući različite sadržaje na različitim servisima, druženje s obitelji i prijateljima zamjenjuje druženje s pametnim uređajima. Sportske aktivnosti u prirodi su često zanemarene, djeci nedostaje motivacija, poticaj za odlazak u prirodu za istraživanje, upoznavanje prirodnih ljepota i bogatstva.
U 21. stoljeću tehnologija oblikuje naše živote, potpomaže nam u obavljanju svakodnevnih obaveza, a cilj ove naj-akcije je djecu naučiti odgovorno i sigurno koristiti tehnologiju, naučiti da tehnologija nisu samo online igre i društvene mreže, da djeca sama mogu stvarati različite obrazovne sadržaje, osjetiti radost stvaranja i dijeljenja vlastitih sadržaja sa obitelji i prijateljima. Želimo djecu potaknuti na bavljenje sportom i omogućiti im aktivno sudjelovanje u sportskim aktivnostima u prirodi i na taj način djeci omogućiti da bolje upoznaju i cijene prirodne ljepote i bogatstva našeg kraja, a vlastite pametne uređaje nauče koristiti za bolje snalaženje u prostoru, istraživanje na otvorenom i dokumentiranje posebnosti.
Med Murom i Dravom kriju se mnoge prirodne ljepote, bogata flora i fauna s kojom je čovjek od davnina živio u suživotu. Cilj naj-akcije je vratiti dijete 21. stoljeća u prirodu, razvijati suživot s prirodom na suvremen način uz pomoć tehnologije, razvijati ljubav prema vlastitom zavičaju i pripremiti djecu da izrastaju u zdrave odrasle ljude, spremne prihvaćanja izazova 21. stoljeća u brinući i cijeneći prirodna bogatstva i u suživotu s prirodom.
Ciljevi naj-akcije su usvajanje novih znanja i vještina kod učenika, razvoj i njegovanja pozitivnog odnosa prema radu i stvaranju, razvoj kreativnosti i inovativnosti učenika, razvoj timskog načina rada i suradničkog učenja, usvajanje i razvoj zdravih navika života, pozitivan odnos prema sportu, kretanju i sportskim aktivnostima, usvajanje navika redovitih sportskih aktivnosti i zdrave prehrane, razvoj interesa prema zavičaju, istraživanje njegovih prirodnih bogatstava i 'vraćanje' djece u prirodu.
Naj-akcija se provodila u dvije tematske cjeline (informatičke radionice i sportske aktivnosti) koje su se povezale korištenjem tehnologije ostvarujući zajednički cilj: razvoj zdravih životnih navika, razvoj ljubavi prema sportu i sportskim aktivnostima u prirodi, razvoj ekološke i digitalne pismenosti djece. Krajnji rezultat jedinstveni digitalni obrazovni sadržaji koji povezuju sport, prirodu i informacijsko komunikacijsku tehnologiju.
Posebnosti i originalnost naj-akcije očituje se u tome što
- naj-akcija povezuje tehnologiju, sport i prirodu u jednu smislenu cjelinu
- naj-akcija djecu vraća u suživot s prirodom
- naj-akcija razvija ljubav prema sportu i zdravom stilu života
- učenici su istraživali i samostalno uz pomoć voditelja jelovnike zdrave prehrane, savjete o važnosti bavljenja sportom i pravilnim načinima vježbanja uz pomoć tehnologije na kreativan i inovativan način razvijajući suradnju i timski rad
- učenici su aktivno sudjelovali u svim aktivnostima
- učenici su samostalno razvijali ideje i stvarali digitalne obrazovne sadržaje: elektroničku knjigu, 3D modele, animacije, video
- učenici su javno prezentirali svoj rad lokalnoj zajednici
- naj-akcija je osmišljena na način da kod djece razvija sve važne kompetencije za 21. stoljeće
Naj-akcija je djeci, njihovim roditeljima i lokalnoj zajednici donijela slijedeće koristi
- razvoj radnih vještina djece
- razvoj digitalnih kompetencija djece
- razvoj sigurnog i odgovornog korištenja tehnologije
- stvaranje obrazovnih sadržaja uz pomoć tehnologije
- razvoj interesa i talenata djece
- motivacija djece za istraživanje i samostalan rad
- izrada originalnih multimedijalnih sadržaja o zdravom stilu života (važnost zdrave prehrane i bavljenje sportom)
- odgojno obrazovni sadržaji u slobodno vrijeme djece uz vodstvo učitelja
- razvoj interesa za sport i prirodnih bogatstava sredine u kojoj živimo
- razvoj osjećaja društvene pripadnosti
- važnosti vlastitog aktivnog, pozitivnog i odgovornog djelovanja u lokalnoj zajednici
Izvor: I.OŠ Čakovec