Veliki odmor 17.03.2016. 14:03. Zadnja izmjena: 17.03.2016. 14:15.

Čitamo mi, u obitelji svi

Učenici i roditelji OŠ Ivanovec u zajedničkom projektu poticanja čitanja

Već petu godinu zaredom, učenici i roditelji trećih razreda OŠ Ivanovec imaju priliku sudjelovati u nacionalnom projektu poticanja obiteljskog čitanja Čitamo mi, u obitelji svi.
Projekt se provodi od 2011. godine od strane školskih knjižničara i njihove udruge Hrvatske mreže školskih knjižničara. Ove godine u projekt je uključeno 140 školskih knjižnica i knjižničara, 295 učitelja i učiteljica, oko 5.150 učenika i 20.000 njihovih članova obitelji iz cijele Hrvatske. Školski knjižničar i učitelji u međusobnoj suradnji promiču važnost školske knjižnice, kao informacijskog središta škole te važnost svladavanja tehnike čitanja kod učenika. Projektom se nastoji kod učenika razviti ljubav prema čitanju kao kvalitetnom načinu provođenja slobodnog vremena te čitalačke sposobnosti koje su vrlo važne za njegovo daljnje učenje i razvoj. Osobita važnost projekta je podsjećanje roditelja da djeca uče oponašanjem njihovog ponašanja, što se odnosi i na čitanje. Ako dijete vidi da roditelj čita, i ono će lakše i s većim užitkom prionuti knjizi. Uspješno savladavanje tehnike čitanja postiže se vježbom, a rezultira bogaćenjem dječjeg rječnika, mašte, kreativnosti i općenito uspjehom u školi.

U Osnovnoj školi Ivanovec dio projekta su učenici trećih razreda, njihova knjižničarka Tanja Radiković, učiteljice Marina Gajski i Vera Fučko - Trstoglavec i roditelji. Oba razreda dobila su naprtnjaču s osam knjiga za čitanje iz razonode, od čega su dvije za roditelje. Naprtnjača će kod jednog učenika biti pet dana, nakon čega ju on prosljeđuje sljedećem učeniku u razredu. Za vrijeme boravka naprtnjače u obitelji, roditelji i učenici čitaju te zapisuju svoje dojmove u zajedničku bilježnicu.

Jedan od ciljeva provođenja projekta je ukazivanje nadležnima i javnosti na važnost školskih knjižnica kao mjesta razvijanja tehnike čitanja kao ključne za razvijanje svih ostalih pismenosti, te kao osnovne podloge za cjeloživotno učenje. Isto tako ukazuje se potreba opremanja knjižnica ne samo lektirom, već i literaturom za slobodno čitanje, te stručnom i referentnom literaturom.

Izvor: Tanja Radiković