Veliki odmor 23.04.2018. 07:13. Zadnja izmjena: 23.04.2018. 07:18.

Zagreb

Učenici u Hrvatskoj narodnoj banci raspravljali o uvođenju eura

Učenici 3.G, 4.A i 4.B razreda Ekonomske i trgovačke škole nedavno su povodom obilježavanja Svjetskog tjedna novca posjetili Hrvatsku narodnu banku. Na terenskoj nastavi održanoj u sklopu nastavnog predmeta Bankarstvo i osiguranje imali smo prilike prisustvovati prezentaciji o financijskoj pismenosti i upravljanju osobnim financijama pomoću koje smo se prisjetili osnovnih elemenata financijskog poslovanja te produbili svoje znanje o transakcijskim računima, vrstama štednje te kreditnom i elektroničkom poslovanju. Nakon održane prezentacije uputili smo se u Okruglu dvoranu HNB-a i sudjelovali u učeničkoj debati u kojoj se raspravljalo o vrlo važnom pitanju: "Euro u Hrvatskoj - Za ili protiv?".

Učenici srednjih škola Hrvatske mogli su iznijeti svoje mišljenje i čuti stavove drugih o toj aktualnoj temi. Uklanjanje valutnog rizika, niži transakcijski troškovi, lakše trgovanje sa zemljama članicama EU-a bili su samo neki od argumenata zagovornika prihvaćanja eura kao nove valute u RH dok je negacija isticala gubitak suvereniteta, samostalne monetarne politike te opći porast cijena kao glavne argumente protiv njezina uvođenja. Većina učenika ipak je podržala stranu negacije. Nakon održane debate, posjetili smo multimedijsku izložbu „Mind from the Future“ koja na moderan i interaktivan način (puno slika, animacija, tehničkih inovacija i skulptura) prati Teslin život od rođenja do smrti. Posjetili smo i Tehnološki park Varaždin i upoznali neke njihove stanare, razgovarali s njima i saznali čime se bave. Saznali smo kako je upravo tvrtka EKOBIT iz Tehnološkog parka razvila napredno rješenje za pristup i komunikaciju banaka s bazom podataka Hrvatskog registra obveza po kreditima (HROK), ali i rješenje za zaštitu osjetljivih osobnih podataka. Terenska je nastava bila veoma poučna. Prikupili smo puno informacija koje će nam biti korisne u daljnjem školovanju i životu.

Izvor: Eva Perčić, 3.g