Atletika i gimnastika 10.09.2018. 12:29. Zadnja izmjena: 10.09.2018. 12:31.

Zagreb

Treneri Gimnastičkog kluba Marijan Zadravec – Macan na konferenciji na temu motorike djece

Treneri čakovečkog Gimnastičkog kluba „Marijan Zadravec – Macan“ ovih su dana u Zagrebu na Kineziološkom fakultetu prisustvovali 4. znanstveno-stručnoj konferenciji „Motorička znanja djece“. Glavna tema ovog po svemu korisnog stručnog skupa bila su motorička znanja djece predškolske i školske dobi, a po prvi su puta javnosti predstavljeni rezultati provedenog trogodišnjeg projekta Hrvatske zaklade za znanost – „Motorička znanja djece predškolske dobi 2015. -2018.“ Uzorak istraživanja činilo je oko 3000 djevojčica i dječaka predškolske dobi u rasponu od 3 - 7 godina starosti iz različitih dijelova Hrvatske koji pak su testirani u više desetaka tekstova. Znajući koliko su edukacija i razmjena iskustava važni, treneri čakovečkog kluba bili su vrlo aktivni sudionici konferencije, trenerica i voditeljica Univerzalne sportske igraonice i škole Tanja Mesarić Novak izjavila je kako je bilo lijepo ponovo se sresti s kolegama te izmijeniti iskustva.

- Osim toga dogovorena je međusobna suradnja oko novih projekata i budućih edukacija. Spomenuto istraživanje pokazalo je da djeca koja su uključena u programe sportskih klubova u kojima je vrlo rano cilj ostvarivanja sportskih rezultata, imaju slabije rezultate na testu motoričkih znanja od djece uključene u višestrane sportske programe, pa čak i od djece koja nisu uključena u sportske aktivnosti. Od ključne je važnosti svestrani razvoj djeteta pa zato i provodimo verificirane programe sportske gimnastike u čakovečkom Macanovom domu te Univerzalnu sportsku igraonicu u NGC-u Aton Nedelišće gdje djeca dobivaju osnovna znanja iz mnogih sportova kao što su gimnastika, plivanje, atletika, odbojka, rukomet, košarka, nogomet, stolni tenis, badminton, tenis, boks, streličarstvo...

Zaključak je konferencije kako u sportskim klubovima treba osigurati da s najmlađima rade samo školovani kineziolozi koji mogu i znaju prepoznati i izmjeriti nedostatke u motoričkom statusu djeteta i višekratno usmjeriti razvoj motoričkih znanja i sposobnosti bez prerane specijalizacije štetne po zdravlje i razvoj djeteta.