Živa zemlja 22.11.2011. 00:00. Zadnja izmjena: 25.02.2016. 11:18.

NOVI KURIKULUM ZA POLJOPRIVREDNA ZANIMANJA

Vladimir Masten, GOSPODARSKA ŠKOLA ČAKOVEC

Vladimir Masten, GOSPODARSKA ŠKOLA ČAKOVEC:

● NOVI KURIKULUM ZA POLJOPRIVREDNA ZANIMANJA
- U osmišljavanju sadržaja projekta pošlo se od činjenice da je evidentan problem edukacija nastavnika i savjetnika u Poljoprivrednoj komori i način prijenosa stečenih znanja i vještina od njih na nižu razinu - na učenike u sustavu obrazovanja te na poljoprivredne proizvođače.
Naime, ne iskorištavaju se mogućnosti i komparativne prednosti proizvodnje u zaštićenim prostorima koji omogućavaju duži period proizvodnje, kontrolirane uvjete proizvodnje, odabir vremena plasmana proizvoda na tržište, kako bi se postigla veća kvaliteta i cijena. Te karakteristiuke – kao lista želja za neki sustav – upravo su objedinjene u hidroponskom sustavu uzgoja povrća. Međutim, poznavanje i kontrola uvjeta traži obrazovanije kadrove koji znaju koristiti prirodne danosti i potencijale, koji mogu prilagoditi i međusobno uskladiti proizvodne zahtjeve pojedinih povrtnih ili cvjećarskih kultura.
Zato je projekt Agrofutura zapravo razrad novog kurikuluma za poljoprivredna zanimanja i omogućava osposobljavanje nastavnika, savjetnika HZPSS, poljoprivrednih proizvođača i učenika sjeverozapadne Hrvatske za rad na najmodernijoj opremi.
● IZRAVNA GOSPODARSKA KORIST
- Možemo reći – to je sasvim izravna, gospodarski usmjerena aktivnost i dopustite mi ocjenu – vrlo svrsishodno iskorišten novac iz EU-fondova.
Mi smo formirali novi centar u Gospodarskoj školi Čakovec kao dio školske ekonomije na kojoj učenici poljoprivrenih zanimanja obavljaju praktičnu nastavu i vježbe, a kod partnera u projektu - kod Škole Bedekovčina – jedan manji dio sustava. Iz tih centara će se pratiti moderne hidroponske tehnologije i širiti poslovne ideje, zapravo primjeri dobre prakse, na regionalne proizvođače. Dragocjeno je što se omogućava početna edukacija i rad s neophodnim materijalnim sredstvima koja do sada nastavnici i savjetnici nisu imali prilike koristiti, a u agrarno razvijenim zemljama dijelom su standardne opreme.
● STOTINE U EDUKACIJI
- Nama je kroz eduakcije u 14 mjeseci trajanja projekta prošlo oko 350 učenika poljoprivrednih zanimanja, 30-tak nastavnika i 10-tak savjetnika. Po realizaciji projekta – ne zaboravimo i tu činjenicu – Gospodarskoj školi ostaju trajne vrijednosti u opremi, hidroponskom sustavu, kompjutorskoj i drugoj opremi i mogućnost daljenjeg razvijana novih oblika edukacije kako za vlastite učenike, tako i za puno širi krug korisnika.

Izvor: 2952