Arhiva 11.02.2015. 00:00. Zadnja izmjena: 25.02.2016. 13:02.

Dan jedinstvenog europskog broja za hitne službe 112

Dana 11. veljače 2015. godine, osmu godinu zaredom obilježava se Dan jedinstvenog europskog broja za hitne službe 112 u svim zemljama članicama EU, s ciljem informiranja građana Europske unije o jedinstvenom broju 112 za žurne situacije.

 

Broj 112 prvi put je uveden 1991. kako bi putnici u Europi mogli birati samo jedan broj umjesto da moraju pamtiti različite brojeve žurnih službi za svaku zemlju. 

 

Republika Hrvatska u operativnu funkciju broj 112 je stavila prije deset godina, 11. veljače 2005. godine čime se pridružila jedinstvenom europskom projektu omogućavanja dojavljivanja nesreća i potreba za djelovanjem hitnih službi na jedinstveni broj. 

 

Uvođenjem broja 112 dobivena je jedinstvena "ulazna točka" za traženje pomoći pa svaki unesrećeni može brzo zatražiti pomoć, ne razmišljajući pritom koga mora pozivati i tko mu sve i kako treba pomoći. Operater po zaprimanju poziva žurno spaja u konferencijsku vezu najpotrebniju žurnu službu, te po potrebi obavještava strukovno i teritorijalno i druge nadležne hitne i inspekcijske službe koje trebaju pružiti pomoć ili poduzeti potrebne zaštitne mjere. 

 

ŽC 112 Čakovec dio je operativnog komunikacijskog sustava RH koji se sastoji od dvadeset županijskih centara 112 koji zaprimaju hitne pozive i Državnog centra zaštite i spašavanja koji ne zaprima hitne pozive ali operativno prati i koordinira njihov rad te predstavlja točku za međunarodne kontakte vezane uz hitne slučajeve, nesreće i katastrofe. A službe Državnog informacijskog i komunikacijskog sustava zaštite i spašavanja Sustavu 112 pružaju informacijsko-komunikacijsku potporu te potporu pri utvrđivanju normativnih okvira rada.

 

Broj 112, koji se treba nazvati u svim hitnim situacijama kada su ugroženi ljudski životi, imovina i okoliš, nudi nekoliko prednosti: 

•poziv je besplatan te se može zatražiti pomoć bilo koje hitne službe

•pozivatelj ne mora poznavati strukovne i teritorijalne nadležnosti službi potrebnih u hitnom slučaju nego hitni slučaj samo dojaviti na broj 112

•štedi se vrijeme jer samo jedan poziv praktički paralelno alarmira nekoliko hitnih službi, odnosno operater nakon dojave alarmira sve hitne službe potrebne u konkretnom slučaju

•hitne službe rasterećene su od zlonamjernih, nenamjenskih ili opetovanih poziva, kada različiti pozivatelji dojavljuju isti hitni slučaj, budući operateri u centrima 112 „filtriraju“ ove vrste poziva

•Poziv na 112 može se ostvariti i kad je mobitel zaključan

•Poziv na 112 može se ostvariti i kad nema signala (na mobitelu piše “SAMO HITNI POZIVI”) 

•broj koji poziva 112 uvijek je vidljiv iako se prekrije

•zlouporaba pozivanja na 112 se sankcionira (privremeno isključenje do raskidanja pretplatničkog odnosa)

 

Hitni slučaj može se dojaviti i na engleskom, njemačkom, talijanskom, mađarskom, slovačkom i češkom jeziku, a može se dobiti: 

•hitna medicinska pomoć

•pomoć vatrogasaca

•pomoć policije

•pomoć gorske službe spašavanja

•pomoć drugih hitnih službi, komunalnih ili inspekcijskih službi te udruga građana koje su svojom djelatnošću vezane za zaštitu i spašavanje života, imovine ili okoliša 

 

 

U 2014. godini bilo je ukupno 37 898 poziva (103,8 na dan), i to:

- namjenskih        12 327 (33,7 na dan)

- nenamjenskih    25 560

- zlonamjernih             11

 

U odnosu na 2013. godinu, u 2014. godini došlo je do pada ukupnog broja poziva (za 13.685 poziva), no iskoristivost broja blago je porasla (za 1,1%). Također je zadržan daljnji trend smanjenja zlonamjernih poziva (za 132 poziva). Od ukupnog broja namjenskih poziva 76,3% (9408 poziva) bila su za hitne službe (hitna medicinska pomoć, policija, vatrogasci), a 23,7 % za ostale službe (komunalne službe, inspekcije, veterinarske službe …). Od poziva za hitne službe za hitnu medicinsku pomoć zaprimljena su 5894 poziva (62,64% od poziva za sve hitne službe), za policiju 3170 poziva (33,69%) i za vatrogasce 344 poziva (3,65%).

 

Smanjenju broja poziva rezultiralo je to što je 02.05.2013. godine žurni broj hitne medicinske pomoći „194“ vraćen na dežurstvo Zavoda za hitnu medicinu Međimurske županije.

 

 

Kada zovete 112, recite (što preciznije i kraće informacije): 

- što se dogodilo 

- gdje se dogodilo 

- kada se dogodilo 

- koliko je unesrećenih 

- kakvu pomoć trebate 

- tko zove. 

Operater koji zaprimi vaš poziv žurno će obavijestiti strukovno i teritorijalno nadležne hitne i inspekcijske službe koje će vam pružiti pomoć ili će poduzeti potrebne zaštitne mjere.

 

EDUKACIJA DJECE

Područni ured za zaštitu i spašavanje Čakovec, nositelj je programa NACIONALNE AKCIJE EDUKACIJE DJECE U PODRUČJU ZAŠTITE I SPAŠAVANJA kojeg je izradilo Učilište vatrogastva i zaštite i spašavanja i koji je dobio preporuku Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa i Agencije za odgoj i obrazovanje, za izvođenje u osnovnim školama i ustanovama predškolske dobi. U 2014. godini provedena je edukacija u 25 Osnovnih škola i 19 Područnih škola i to 1997 učenika 1. i 2. razreda.

 

Izvor: 3120