Glas javnosti 27.06.2012. 00:00. Zadnja izmjena: 25.02.2016. 11:18.

Kad se u ŽUC-u svađaju s pameću (2.)

Objavom članka gosp. Mihaljevića na račun ŽUC-a i rada djelatnika ustanove, obmanjuje se javnost iznoseći neargumentirane, neprofesionalne i neosnovane optužbe u svrhu oslobađanja plaćanja zakonskih obveza. Stoga molimo da objavite ispravak neistinitih informacija u svrhu prava čitatelja na potpunu i istinitu informaciju. Gosp. Mihaljević navodi niz sarkastičnih i neutemeljenih insinuacija i nepotpunih informacija, pokušavajući prikazati Županijsku upravu za ceste Međimurske županije, kao bahatu “udrugu” koja “uzima sebi za pravo, valjda na temelju nekih zakonskih odredbi” samovolju i vrši pritisak na obrtnike koji (ne)uređuju travnjake ispred svojih okućnica, a koji posjeduju u pojasu cestovnog zemljišta reklamni objekt. ŽUC sukladno Zakonu o cestama upravlja javnim cestama u ime Republike Hrvatske (županijskim i lokalnim cestama) i ne uzima si ništa za pravo što nije u skladu sa zakonskim propisima. Javna cesta nije privatna stvar gosp. Mihaljevića, već služi općem dobru u javnoj uporabi. Sukladno Pravilniku o mjerilima za izračun naknade za korištenje cestovnog zemljišta i naknade za obavljanje pratećih djelatnosti, dužni smo sklapati spomenute Ugovore. U suprotnom odgovorna osoba ŽUC-a odgovara za nezakonito i nesavjesno poslovanje. Svjesni smo trenutka teške gospodarske situacije, no međutim mi nismo nažalost u mogućnosti osloboditi obveznike plaćanja naknada.
Iz svega spomenutog početkom lipnja o.g. poslani su na adrese svih korisnika (obrtnika, trgovačkih društava...) dopisi s objašnjenjima, kojim zakonskim propisima ŽUC dostavlja Ugovore za korištenje cestovnog zemljišta, ali i alternativama. Dakle, svatko je imao mogućnost sklopiti godišnji Ugovor sa ŽUC-om, pomaknuti reklamni objekt van cestovnog zemljišta (do 10 m za LC i 15 m za ŽC) ili ga fizički ukloniti. Ovim objašnjenjem želimo da se ne dovode u zabludu ostali korisnici reklamnih objekata kako ne treba sklapati ponuđene im Ugovore. Svi koji su zatražili dodatna objašnjenja i razloge zakonske obveze na jedan kulturan i civilizirani način, putem telefona ili pismeno su ih i dobili. Gosp. Mihaljević može na svoju odgovornost pokušati izbjeći neplaćanje Ugovorne obveze, no tada slijedi prijava inspektoru za ceste koji poduzima daljnje korake. Zakonski temelj plaćanja proizlazi u Zakonu o cestama: “Na ostalim javnim cestama i zaštitnom pojasu uz javnu cestu nije dopušteno postavljanje reklame na mjestima na kojima bi zbog svog sadržaja, položaja te odnosa prema javnoj cesti reklama ugrožavala sigurnost prometa”; “Suglanost za postavljanje reklama na javnim cestama daje pravna osoba koja upravlja javnom cestom, odnosno koncesionar”, te Pravilniku o mjerilima za izračun naknade za korištenje cestovnog zemljišta i naknade za obavljanje pratećih djelatnosti: “Naknadu za postavljanje reklama plaćaju sve pravne odnosno fizičke osobe koje postavljaju reklame na javnim cestama. Mjerilo za izračun naknade za postavljanje reklama na javnim cestama je površina reklame (jednostrana, dvostrana, višestrana). Visina naknade utvrđuje se mjesečno u iznosu od 50 kn/m² reklame.”
Što se pak tiče košnje tj. održavanja zelenih površina unutar naselja (tako i okućnice uz javnu cestu) zakonska je obveza općine ili grada temeljena na Zakonu o komunalnom gospodarstvu: “Pod održavanjem javnih površina naročito se razumijeva održavanje javnih zelenih površina, pješačkih staza, pješačkih zona, otvorenih odvodnih kanala, trgova, parkova, dječjih igrališta i javnih prometnih površina te dijelova javnih cesta koje prolaze kroz naselje, kad se ti dijelovi ne održavaju kao javne ceste prema posebnom zakonu.”
Ljerka Cividini, mag. ing. traff., ravnateljica ŽUC-a Međimuske županije

Izvor: 2983