Glas javnosti 22.02.2010. 00:00. Zadnja izmjena: 25.02.2016. 10:37.

Kako će to učenici “bezbolno” nadoknaditi brojne sate?

Poštovani urednici, nažalost, moramo se ponovo obratiti vama kako biste popularizirali probleme učenika OŠ Goričan i njihovih roditelja. Čini se da ravnatelj Vadlja izjavljuje neke sumnjive stvari. Krenut ćemo redom. Stoga, molimo vas za posredovanje.
Molimo ravnatelja Vadlju neka objasni što to znači “pogriješili smo”. Ostaje nejasno tko je pogriješio? Nameće se zaključak možda ravnatelj Vadlja živi u vremenu Austro-ugarske pa sam sebe doživljava sa “vi”. Ako je tako morat ćemo ga ubuduće oslovljavati “presvijetli” ili “Vaše veličanstvo”. Stoga molimo “njegovo veličanstvo” ravnatelja Vadlju neka to pojasni detaljnije kako ne bi bilo zabune. I u teškim situacijama ponekad malo šale nije na odmet. A sada šalu na stranu i krenimo na ozbiljne stvari.
U tiskovinama ravnatelj izjavljuje kako će se bez problema nadoknaditi propuštena nastava engleskog jezika. Čine se, iako je matematičar po struci, da ga ovdje baš matematika nešto muči. Naime učenici sedmih razreda su u 5., 6. i pola 7. razreda imali 2 sata engleskog jezika umjesto 3. To znači da su godišnje imali ukupno 70 sati nastave, a trebali su imati 105. Dakle, iz 5. razreda učenicima manjka 35 nastave, iz 6. razreda također 35 sati nastave te u 7. razredu ove školske godine 35/2. Molimo ravnatelja Vadlju neka sam to sve zbroji. Dakle učenicima sedmih razreda nedostaje ukupno 87,5 sati nastave engleskog jezika. Kako će to učenici “bezbolno” nadoknaditi, “bez dodatnih velikih opterećenja”, kako to kaže ravnatelj Vadlja. Zar se ne čini da u ovom slučaju ravnatelj Vadlja ne želi poznavati osnovne računske operacije. Ne vjerujemo da ih ne zna. Sada smo mu pojasnili matematičke principe, stoga molimo ravnatelja Vadlju neka sam izračuna koliko mu nastave engleskog jezika manjka u petim i šestim razredima? Onda neka to sve pomnoži s 2, jer su dva paralelna razreda.
Svakoj razumnoj osobi nameće se samo po sebi pitanje tko će nastavnicima stranih jezika platiti ne malu satnicu odrađivanja nastave koja nedostaje u petim, šestim i sedmim razredima? Hoće li to platiti Ministarstvo prosvjete, odnosno porezni obveznici ove države pa tako i porezni obveznici Goričana? Ili možda će to nastavnice stranih jezika odraditi besplatno. Je li nastavnice stranih jezika ravnatelj Vadlja može prisiliti na besplatni rad kako bi nadoknađivale njegove propuste? Hoće li učenici biti dobro pripremljeni glede engleskog jezika za nastavak školovanja?
Na roditeljskom sastanku šestih razreda ravnatelj Vadlja izjavljuje roditeljima kako on već godinama moli Ministarstvo prosvjete da engleski jezik postane u OŠ Goričan 1. strani jezik, a njemački jezik izborni. Također izjavljuje pred roditeljima kako je konačno to odobreno od strane Ministarstva prosvjete, što je njegova velika zasluga. Iz novina saznajemo kako to nije istina te da je zamjena stranih jezika naredba Prosvjeten inspekcije Ministarstva prosvjete. Očito je kako ravnatelj OŠ Goričan smatra da su roditelji učenika nepismeni ili smanjenog kvocijenta inteligencije. Zahvaljujemo ravnatelju na takvom njegovom razmišljanju.
Nadalje, kako ravnatelj Vadlja objašnjava izjave nastavnica Hržić i Novak objavljene u novinama da su ga upozoravale na nepravilnosti? Molimo neka objasni zašto ih nije poslušao?
Što je s udžbenicima i drugim radnim materijalom kojeg su roditelji kupili na početku školske godine? Činjenica je da su različiti udžbenici za različite nastavne planove i programe izbornog i 1. stranog jezika.
Valja još napomenuti sljedeće. Iz novina saznajemo kako je tajnica škole, Štefanija Šavora postala član Školskog odbora OŠ Goričan. Nije li gospođa Šavora u sukobu interesa? Naime, prema propisima vanjski član školskog odbora ne može biti djelatnik škole. Ravnatelju Vadlja, ne čini li Vam se to čudno. Zar, opet mi roditelji moramo skretati pažnju na nepravilnost u radu škole?

KAKVO JE RADNO VRIJEME TAJNICE I RAVNATELJA?

Izgleda da ravnatelja škole ponovo muči matematika kad je u pitanju radno vrijeme tajništva škole. U svim okolnim školama radno vrijeme tajništva je od 7.00 ujutro do 15.00 poslijepodne. Sveukupno 8 sati. Činjenica je, kako je gospođa Šavora vidljiva svaki radni dan da ide na posao ujutro u 7.30, a posao napušta manje-više uvijek prije 14.00. Zar je tajnica OŠ Goričan zaposlena na tri četvrtine radnog vremena ili puno radno vrijeme? A možda ima skraćeno radno vrijeme zbog “posebnih” zasluga? Isto je tako sumnjivo radno vrijeme ravnatelja Vadlje. Čini se da i ravnatelj škole ima skraćeno radno vrijeme. Nije ni čudo da onda ne stignu valjano pratiti naputke i propise Ministarstva prosvjete. Posljedica svega su ne mali i beznačajni propusti. Ukoliko ravnatelj i tajnica primaju punu plaću, zbog čega pošteno onda to i ne odrade?
Iz svega iznesenog se nameće pitanje. Nisu li učenici i roditelji Goričana zavrijedili bolju organizaciju rada u osnovnoj školi, a ne ovakav šlamperaj?
Kako sve u OŠ Goričan ne bi bilo crno, pohvaljujemo rad svih onih nastavnika koji savjesno i kvalitetno odrađuju svoj posao unatoč izuzetno lošim organizacijskim uvjetima u školi.
Roditelji grupe
učenika OŠ Goričan

Izvor: 2861